Kommentarer till Mats Larssons öppna brev

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Tysken skrev:6. Jag ringde ifjol och ville köpa 50-talet biljetter och undrade om vi inte kunde få ett billigare pris än 180 utan kanske mer klackpris plus 30-40 kronor då vi ändå skulle sitta brevid klacken. Svaret var att det är omöjligt pga Globen. Nu läser jag i Mats öppna brev att det är en fast kostnad för Globen och att man inte betalar ber biljett. Jag undrar nu varför det inte var möjligt att ge oss ett gruppris när familjerna brevid på samma sektion betalar en bråkdel av det fulla priset? Vi gick inte att DIF förlorade 50 gäster.
Att beställa "specialbiljetter" är ett gissel då försäljningen inte sköts av DIF själva utan av Globen/Ticnet. Finns det ingen "planerad specialprisklausul" är det i princip omöjligt att få "bättre pris på gruppbokning". (Det kan hända att det har ändrats till denna säsong.)
Användarvisningsbild
Mabbutt

Inlägg av Mabbutt »

Tysken skrev: 6. Jag ringde ifjol och ville köpa 50-talet biljetter och undrade om vi inte kunde få ett billigare pris än 180 utan kanske mer klackpris plus 30-40 kronor då vi ändå skulle sitta brevid klacken. Svaret var att det är omöjligt pga Globen. Nu läser jag i Mats öppna brev att det är en fast kostnad för Globen och att man inte betalar ber biljett. Jag undrar nu varför det inte var möjligt att ge oss ett gruppris när familjerna brevid på samma sektion betalar en bråkdel av det fulla priset? Vi gick inte att DIF förlorade 50 gäster.
Hörde jag någon säga snåljåpar?
I service society by rockin'!
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Tysken skrev: 6. Jag ringde ifjol och ville köpa 50-talet biljetter och undrade om vi inte kunde få ett billigare pris än 180 utan kanske mer klackpris plus 30-40 kronor då vi ändå skulle sitta brevid klacken. Svaret var att det är omöjligt pga Globen. Nu läser jag i Mats öppna brev att det är en fast kostnad för Globen och att man inte betalar ber biljett. Jag undrar nu varför det inte var möjligt att ge oss ett gruppris när familjerna brevid på samma sektion betalar en bråkdel av det fulla priset? Vi gick inte att DIF förlorade 50 gäster.
Det är väl så att Globen säljer biljetterna och har ingen lust att rabattera. DIF har inflytande över vissa biljetter på vissa sektioner. Där har man, tror jag, familjeläktaren, klacken och numer 995-kortet.
Tysken

Inlägg av Tysken »

Mabbutt skrev:
Hörde jag någon säga snåljåpar?
Tycker inte att det är snålt när många inte vill betala fullt pris på familjeläktaren. Dessutom är det principen det handlar om. Vill man ha grupper eller inte? Dvs om en person försöker dra ihop ett större gäng skall väl det stödjas?
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Tysken>

1. Jag håller med om att det mesta rörande ekonomin kan kritiseras. Och även det sportsliga. Men jag pratar om beslut rörande publiken. Som gör att vissa Djurgårdare inte känner sig inbjudna. Eller menar du att folk inte går pga av DIFs dåliga ekonomi?

2. Samma sak borde väl gälla säsongskort om priset är detsamma? Man behöver inte gå på alla matcher om man inte vill. Sen kan man alltid genom olika kanaler pusha för vissa matcher som då alla har biljett till. Jag ser ingen skillnad ett erbjuda ett tredjedelskort för ungefär samma pris som ett årskort, bara att årskortet är betydligt mer tillmötersgående mot dem som säger att det är för dyrt. Varför inte se till att PgC skaffar säsongskort istället?
Däremot håller jag med om ditt förslag med träningsmatchen om det går att ordna ekonomiskt och om det skulle dra folk.

3. Pris kan man alltid diskutera och jag kan hålla med om att det kanske är för billigt. Men priset visar väl att DIF verkligen vill ha folk? Hur ska man annars tolka det? Hade vi haft högre pris är jag ganska säker på att folk gnällt på att det är för dyrt.

4. Jag kan inte på något sätt förstå hur det kan få folk att ändra attityd till hockeyn idag, genom att styrelsen beklagar besluten. DIFs handlingar visar mer än nog att dem vill ha tillbaka folk och är tillmötesgående. Men visst, om folk skulle ändra åsikt om DIF Hockey och börja gå på matcher igen så självklart kan dom väl göra det. Men som sagt, jag har svårt att tro att det skulle ändra något.

5. Ganska bra ideér. Och lockar det folk så låter det väldigt bra. Ge gärna fler sådana förslag till styrelsen eller genom JK för jag tror dem lyssnar och värdesätter alla ideér.

6. Självklart borde DIF kunna erbjuda grupprabbatt, oavsett om det är FoC Farsta flickor 95 i innebandy som kommer 40 st eller några andra. Men, som svaret från lu visar var det knappast DIFs fel.
Sen borde det självklart göras möjligt och det är något DIF borde jobba för, om det inte redan är möjligt.

Men när du ovan säger att biljettpriset på säsongskortet är för billigt och det inte är där problemet ligger förstår jag inte varför folk plötsligt inte ville gå på hockeyn bara för att dom får betala ordinarie pris.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Tysken

Inlägg av Tysken »

Hr1 skrev:Men när du ovan säger att biljettpriset på säsongskortet är för billigt och det inte är där problemet ligger förstår jag inte varför folk plötsligt inte ville gå på hockeyn bara för att dom får betala ordinarie pris.
Jag tycker att det är en grym skillnad att höja säsongkortet till 1.495 jämfört med att ta 180 kronor för grupper. 1.495 skulle fortfarande vara ca 60 kronor per match och jämför det med när man försöker locka en hel grupp 180 kronor. Enligt mig en stor skillnad....
Skriv svar