Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIF e Cult
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIF e Cult »

Är det någon som har en aning om vad en agent tar ut i arvode för sina "adepter"? Hittade det här om Claes Elefalk på Wikipedia. Inga dåliga namn har representerar. Borde väl ha sitt på det torra vid det här laget.... :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Claes_Elefalk
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Otto vill stanna, men inget klart än. Från 100%ig källa.
Zabel på facebook? :)
Bättre än så. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jerka skrev:
VäsbyMental skrev:Angående Marcus Nilsson

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nna-i-dif/
Extremt oroväckande, och otydligt. Tror mackan att han ska få samma lön kommande säsong som tidigare så är han ju otroligt naiv. Om han däremot kan tänka sig stanna för en fungerande lön så är han tveklöst en allsvensk tillgång.

Och varför snackar de inte med varandra? Detta är ett fall för fröken Hallman
Det är så där det kan bli när agenterna får för mycket inflytande.

Håller med om att det känns olustigt. Ur agenrens perspektiv dock så är ju hans jobb att klämma in så mycket deg som möjligt i kontraktet. Det är ju därför agenter finns (tyvärr - ja visst).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

Nej vill inte ha kvar Nilson på den lön han har nu. Vill inte att det ska bli någon Rami Shaaban, av detta.
Även står det att han inte funderat på att bryta hur kan han då vart tillgänglig för Bern?
De enda är väl om Bern skulle ta över kontraktet.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Mahone skrev:Nej vill inte ha kvar Nilson på den lön han har nu. Vill inte att det ska bli någon Rami Shaaban, av detta.
Även står det att han inte funderat på att bryta hur kan han då vart tillgänglig för Bern?
Vilket kontrakt? Min uppfattning var att allas kontrakt slutade gälla när det blev degradering. Rätta mig om jag har fel.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har alltid trott att agenten får en klumpsumma av det totala kontraktsbeloppet direkt när ett spelarkontrakt skrivs på och att så att säga de ekonomiska förpliktelserna mellan bägge parter är färdiga, men det kanske inte fungerar så trots allt...

Men förstår inte heller, finns det någon specifik klausul i Nilsons kontrakt som gör att det gäller vid degradering? Verkar oerhört märkligt.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Otto vill stanna, men inget klart än. Från 100%ig källa.
Zabel på facebook? :)
Bättre än så. ;)
Silly-tweetarn på Twitter?

Skulle he mycket för att vara en fluga på väggen på Challes kontor nu. Trevligt med Otto. Med Mackan så finns det väl inget som skulle kunna "tvinga" DIF till att ha kvar honom på ES lön?
2014-04-07, vad hände?
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

-daniel- skrev:Jag har alltid trott att agenten får en klumpsumma av det totala kontraktsbeloppet direkt när ett spelarkontrakt skrivs på och att så att säga de ekonomiska förpliktelserna mellan bägge parter är färdiga, men det kanske inte fungerar så trots allt...

Men förstår inte heller, finns det någon specifik klausul i Nilsons kontrakt som gör att det gäller vid degradering? Verkar oerhört märkligt.
Om det skulle vara så, borde han inte i så fall stå med i truppen på hemsidan? Verkar mycket konstigt det hela.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jepe skrev: Skulle he mycket för att vara en fluga på väggen på Challes kontor nu. Trevligt med Otto. Med Mackan så finns det väl inget som skulle kunna "tvinga" DIF till att ha kvar honom på ES lön?
Det får vi verkligen hoppas, annars får vi räkna med Reideborn som förstamålvakt.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
I sådana fall så kanske det gäller oavsett division.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
Oavsett vem kontraktet betalades av så är väl kontraktet fortfarande ett standard kontrakt för elitserien, precis som alla andra i laget hade?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
Nej, det var Nisses men verkade inte stämma det heller. Med Mackan gjorde man ju ett specialupplägg eftersom man inte fick in honom under 10/11 års budget. Varianten gick väl ut på spela för lite pengar första säsongen, för att sen resterande 3 år (väl?) spela med en marknadsmässig lön... men jag har svårt att se att det skall skilja sig; ett kontrakt borde vara ett kontrakt och skall ju naturligtvis fungera likvärdigt med resten av spelarna som tidigare var kontrakterade för ES.

Om det nu inte är så hemskt att det är ett specialkontrakt som kringgår allt detta...usch. Om inte Mackan själv går med på att gå ner i lön eller helt enkelt lämna klubben för att kunna få pengar någon annanstans så vore det naturligtvis rent förödande..
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
Nej, det var Nisses men verkade inte stämma det heller. Med Mackan gjorde man ju ett specialupplägg eftersom man inte fick in honom under 10/11 års budget. Varianten gick väl ut på spela för lite pengar första säsongen, för att sen resterande 3 år (väl?) spela med en marknadsmässig lön... men jag har svårt att se att det skall skilja sig; ett kontrakt borde vara ett kontrakt och skall ju naturligtvis fungera likvärdigt med resten av spelarna som tidigare var kontrakterade för ES.

Om det nu inte är så hemskt att det är ett specialkontrakt som kringgår allt detta...usch. Om inte Mackan själv går med på att gå ner i lön eller helt enkelt lämna klubben för att kunna få pengar någon annanstans så vore det naturligtvis rent förödande..
Det finns väl ingen sportchef/kommité i världen som skulle skriva in en klausul där samma lön gäller i en lägre division får man hoppas...
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stulle skrev:
-daniel- skrev:

Det finns väl ingen sportchef/kommité i världen som skulle skriva in en klausul där samma lön gäller i en lägre division får man hoppas...
Handlar väl snarare om att just den biten i sådana fall missats att tas upp i kontraktet, dvs friskrivningsklausulen...

EDIT: men ärligt talat är jag inte så orolig för det här, det kommer lösa sig på något vis. Även om det skulle vara så illa.
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

Stulle skrev:
Mahone skrev:Nej vill inte ha kvar Nilson på den lön han har nu. Vill inte att det ska bli någon Rami Shaaban, av detta.
Vilket kontrakt? Min uppfattning var att allas kontrakt slutade gälla när det blev degradering. Rätta mig om jag har fel.
– Det har ringt klubbar naturligtvis och ställt frågor om vad han vill och vad han har för kontrakt. Men jag har svarat dem att han har två år kvar med Djurgården, säger Nilsons agent Claes Elefalk till HockeyExpressen.se.

Nilson är högavlönad fram till 2014, men några diskussioner om att bryta kontraktet har inte funnits, enligt Claes Elefalk.

Så säger hans agent jag tolkar det som att kontraktet gäller.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Låst