http://en.wikipedia.org/wiki/Claes_Elefalk
Bättre än så.Daniel942 skrev:Zabel på facebook?Magnutz skrev:Otto vill stanna, men inget klart än. Från 100%ig källa.
Det är så där det kan bli när agenterna får för mycket inflytande.Jerka skrev:Extremt oroväckande, och otydligt. Tror mackan att han ska få samma lön kommande säsong som tidigare så är han ju otroligt naiv. Om han däremot kan tänka sig stanna för en fungerande lön så är han tveklöst en allsvensk tillgång.
Och varför snackar de inte med varandra? Detta är ett fall för fröken Hallman
Vilket kontrakt? Min uppfattning var att allas kontrakt slutade gälla när det blev degradering. Rätta mig om jag har fel.Mahone skrev:Nej vill inte ha kvar Nilson på den lön han har nu. Vill inte att det ska bli någon Rami Shaaban, av detta.
Även står det att han inte funderat på att bryta hur kan han då vart tillgänglig för Bern?
De enda är väl om Bern skulle ta över kontraktet.
Silly-tweetarn på Twitter?Magnutz skrev:Bättre än så.Daniel942 skrev:Zabel på facebook?Magnutz skrev:Otto vill stanna, men inget klart än. Från 100%ig källa.
Om det skulle vara så, borde han inte i så fall stå med i truppen på hemsidan? Verkar mycket konstigt det hela.-daniel- skrev:Jag har alltid trott att agenten får en klumpsumma av det totala kontraktsbeloppet direkt när ett spelarkontrakt skrivs på och att så att säga de ekonomiska förpliktelserna mellan bägge parter är färdiga, men det kanske inte fungerar så trots allt...
Men förstår inte heller, finns det någon specifik klausul i Nilsons kontrakt som gör att det gäller vid degradering? Verkar oerhört märkligt.
Det får vi verkligen hoppas, annars får vi räkna med Reideborn som förstamålvakt.Jepe skrev: Skulle he mycket för att vara en fluga på väggen på Challes kontor nu. Trevligt med Otto. Med Mackan så finns det väl inget som skulle kunna "tvinga" DIF till att ha kvar honom på ES lön?
Oavsett vem kontraktet betalades av så är väl kontraktet fortfarande ett standard kontrakt för elitserien, precis som alla andra i laget hade?ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
I sådana fall så kanske det gäller oavsett division.
Nej, det var Nisses men verkade inte stämma det heller. Med Mackan gjorde man ju ett specialupplägg eftersom man inte fick in honom under 10/11 års budget. Varianten gick väl ut på spela för lite pengar första säsongen, för att sen resterande 3 år (väl?) spela med en marknadsmässig lön... men jag har svårt att se att det skall skilja sig; ett kontrakt borde vara ett kontrakt och skall ju naturligtvis fungera likvärdigt med resten av spelarna som tidigare var kontrakterade för ES.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
Det finns väl ingen sportchef/kommité i världen som skulle skriva in en klausul där samma lön gäller i en lägre division får man hoppas...-daniel- skrev:Nej, det var Nisses men verkade inte stämma det heller. Med Mackan gjorde man ju ett specialupplägg eftersom man inte fick in honom under 10/11 års budget. Varianten gick väl ut på spela för lite pengar första säsongen, för att sen resterande 3 år (väl?) spela med en marknadsmässig lön... men jag har svårt att se att det skall skilja sig; ett kontrakt borde vara ett kontrakt och skall ju naturligtvis fungera likvärdigt med resten av spelarna som tidigare var kontrakterade för ES.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
Om det nu inte är så hemskt att det är ett specialkontrakt som kringgår allt detta...usch. Om inte Mackan själv går med på att gå ner i lön eller helt enkelt lämna klubben för att kunna få pengar någon annanstans så vore det naturligtvis rent förödande..
Handlar väl snarare om att just den biten i sådana fall missats att tas upp i kontraktet, dvs friskrivningsklausulen...Stulle skrev:Det finns väl ingen sportchef/kommité i världen som skulle skriva in en klausul där samma lön gäller i en lägre division får man hoppas...-daniel- skrev:Nej, det var Nisses men verkade inte stämma det heller. Med Mackan gjorde man ju ett specialupplägg eftersom man inte fick in honom under 10/11 års budget. Varianten gick väl ut på spela för lite pengar första säsongen, för att sen resterande 3 år (väl?) spela med en marknadsmässig lön... men jag har svårt att se att det skall skilja sig; ett kontrakt borde vara ett kontrakt och skall ju naturligtvis fungera likvärdigt med resten av spelarna som tidigare var kontrakterade för ES.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
Om det nu inte är så hemskt att det är ett specialkontrakt som kringgår allt detta...usch. Om inte Mackan själv går med på att gå ner i lön eller helt enkelt lämna klubben för att kunna få pengar någon annanstans så vore det naturligtvis rent förödande..
– Det har ringt klubbar naturligtvis och ställt frågor om vad han vill och vad han har för kontrakt. Men jag har svarat dem att han har två år kvar med Djurgården, säger Nilsons agent Claes Elefalk till HockeyExpressen.se.Stulle skrev:Vilket kontrakt? Min uppfattning var att allas kontrakt slutade gälla när det blev degradering. Rätta mig om jag har fel.Mahone skrev:Nej vill inte ha kvar Nilson på den lön han har nu. Vill inte att det ska bli någon Rami Shaaban, av detta.
Även står det att han inte funderat på att bryta hur kan han då vart tillgänglig för Bern?
De enda är väl om Bern skulle ta över kontraktet.