Jag är ledsen men jag måste svara på det här. Nivån ni håller är så otroligt låg. Om ni vill vara seriösa, verket blanda in massor med trams...? Ni vill framstå som vältaliga och samtidigt väva in ett "roligt" skämt. Istället får det motsatt effekt och ni framstår som många av senaste tidens forumtroll här.Shitkicker skrev:Sant. Ledningens kommunikation med medlemmarna under fjolåret påminner inte så lite om det där sista offentliga talet en svårt förvirrad Nicolae Ceau?escu höll ifrån sin tribun till korus av folkets burop strax innan han ställdes inför exekutionspluton.-daniel- skrev:Shitkicker skrev:Herr ordförande. Jag vill bara ha fört till protokollet att jag förstås oreserverat stödjer varje kandidatur till styrelsepost i DIF-hockey där den sökande på något vis offentligt visat sitt gillande för diktatur som styrelseskick.
Alexander Lukashenko som sportchef?![]()
Fast DIF har väl redan sneglat på diktaturer, i praktiken är det ju så det har fungerat senaste året... Åtminstone är det de signaler som skickats utåt till oss medborgare (aka medlemmar).
Kommunikationen förra säsongen med medlemmarna var utöver det vanliga. Först medlemsmöte i juni (var ni där?) där stora delar av det som var viktigt blev försummat till förmån för frågor om ny arena och JKs tjat om Måns Krüger (vem bryr sig liksom). Jag var väl den enda som ställde frågor om lagbygget, den viktiga frågan. Mats Larsson,klargjorde redan då att det skulle bli annorlunda på derbyna under säsongen eftersom delar av klacken och JK skämt ut sig under derbyn. Detta framgick tydligt och Mats Larsson gjorde det tydligt att DIF försökte kommunicera så mycket som möjligt med polisen men till syvende och sist bestämmer polisen precis som det själva vill.
Sen kom medlemsmötet, där jag tyvärr inte närvarade.
Sen kom ytterligare ett möte i februari där folk grät ut. Värst, förutom grabbarna i första raden, var mamman fattade lite trögt och ställde samma frågor 10 gånger. Ja, mamman, ni är kunder på DIF Hockeys arrangemang. Nej, mamman, polisen sköter säkerheten och DIF kan bara säga vad polisen säger. Säger polisen att ens personliga säkerhet inte kan garanteras, då är det så. Säger de att säkerheten kan garanteras så är det så. DIF och Mats Larsson var mycket tydliga i detta.
Man har efter begäran skrivit flera texter på hemsidan där man tagit sina fans parti mot både polis, media och Svenska ishockeyförbundet.
Sen håller jag med om att det sportsliga och åtgärder för att undvika nedflyttning är åt helvete. Där sätter jag Bajen-janne som ytterst ansvarig.
Nu måste vi ta det jävligt lugnt och verkligen fundera vad som är bäst för klubben. Det är INTE att hela styrelsen ska avgå omedelbums, då blir det kaos. Det räcker med att janne är borta. Om fler ska bort, må så vara. Det sker på årsmötet under lugna former.
I korthet. Kom inte och säg att kommunikationen har varit dålig. Okej att det sportsliga är under all kritik men DIF körde med öppna kort och det höll inte.
Oj, skrev allt i mobilen!