Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:
Shitkicker skrev:Herr ordförande. Jag vill bara ha fört till protokollet att jag förstås oreserverat stödjer varje kandidatur till styrelsepost i DIF-hockey där den sökande på något vis offentligt visat sitt gillande för diktatur som styrelseskick.

Alexander Lukashenko som sportchef?
:lol:

Fast DIF har väl redan sneglat på diktaturer, i praktiken är det ju så det har fungerat senaste året... Åtminstone är det de signaler som skickats utåt till oss medborgare (aka medlemmar).
Sant. Ledningens kommunikation med medlemmarna under fjolåret påminner inte så lite om det där sista offentliga talet en svårt förvirrad Nicolae Ceau?escu höll ifrån sin tribun till korus av folkets burop strax innan han ställdes inför exekutionspluton.
Jag är ledsen men jag måste svara på det här. Nivån ni håller är så otroligt låg. Om ni vill vara seriösa, verket blanda in massor med trams...? Ni vill framstå som vältaliga och samtidigt väva in ett "roligt" skämt. Istället får det motsatt effekt och ni framstår som många av senaste tidens forumtroll här.

Kommunikationen förra säsongen med medlemmarna var utöver det vanliga. Först medlemsmöte i juni (var ni där?) där stora delar av det som var viktigt blev försummat till förmån för frågor om ny arena och JKs tjat om Måns Krüger (vem bryr sig liksom). Jag var väl den enda som ställde frågor om lagbygget, den viktiga frågan. Mats Larsson,klargjorde redan då att det skulle bli annorlunda på derbyna under säsongen eftersom delar av klacken och JK skämt ut sig under derbyn. Detta framgick tydligt och Mats Larsson gjorde det tydligt att DIF försökte kommunicera så mycket som möjligt med polisen men till syvende och sist bestämmer polisen precis som det själva vill.

Sen kom medlemsmötet, där jag tyvärr inte närvarade.

Sen kom ytterligare ett möte i februari där folk grät ut. Värst, förutom grabbarna i första raden, var mamman fattade lite trögt och ställde samma frågor 10 gånger. Ja, mamman, ni är kunder på DIF Hockeys arrangemang. Nej, mamman, polisen sköter säkerheten och DIF kan bara säga vad polisen säger. Säger polisen att ens personliga säkerhet inte kan garanteras, då är det så. Säger de att säkerheten kan garanteras så är det så. DIF och Mats Larsson var mycket tydliga i detta.

Man har efter begäran skrivit flera texter på hemsidan där man tagit sina fans parti mot både polis, media och Svenska ishockeyförbundet.

Sen håller jag med om att det sportsliga och åtgärder för att undvika nedflyttning är åt helvete. Där sätter jag Bajen-janne som ytterst ansvarig.

Nu måste vi ta det jävligt lugnt och verkligen fundera vad som är bäst för klubben. Det är INTE att hela styrelsen ska avgå omedelbums, då blir det kaos. Det räcker med att janne är borta. Om fler ska bort, må så vara. Det sker på årsmötet under lugna former.

I korthet. Kom inte och säg att kommunikationen har varit dålig. Okej att det sportsliga är under all kritik men DIF körde med öppna kort och det höll inte.

Oj, skrev allt i mobilen! :)
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andy »

Shitkicker skrev:Herr ordförande. Jag vill bara ha fört till protokollet att jag förstås oreserverat stödjer varje kandidatur till styrelsepost i DIF-hockey där den sökande på något vis offentligt visat sitt gillande för diktatur som styrelseskick.

Vill hellre ha Luckan på backen - har ni sett honom på rören? Han är grymt dominant i Vitryssland. Stabil kille.... kolla in http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5053721
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
Shitkicker skrev:
-daniel- skrev:

:lol:

Fast DIF har väl redan sneglat på diktaturer, i praktiken är det ju så det har fungerat senaste året... Åtminstone är det de signaler som skickats utåt till oss medborgare (aka medlemmar).
Sant. Ledningens kommunikation med medlemmarna under fjolåret påminner inte så lite om det där sista offentliga talet en svårt förvirrad Nicolae Ceau?escu höll ifrån sin tribun till korus av folkets burop strax innan han ställdes inför exekutionspluton.
Jag är ledsen men jag måste svara på det här. Nivån ni håller är så otroligt låg. Om ni vill vara seriösa, verket blanda in massor med trams...? Ni vill framstå som vältaliga och samtidigt väva in ett "roligt" skämt. Istället får det motsatt effekt och ni framstår som många av senaste tidens forumtroll här.

Kommunikationen förra säsongen med medlemmarna var utöver det vanliga. Först medlemsmöte i juni (var ni där?) där stora delar av det som var viktigt blev försummat till förmån för frågor om ny arena och JKs tjat om Måns Krüger (vem bryr sig liksom). Jag var väl den enda som ställde frågor om lagbygget, den viktiga frågan. Mats Larsson,klargjorde redan då att det skulle bli annorlunda på derbyna under säsongen eftersom delar av klacken och JK skämt ut sig under derbyn. Detta framgick tydligt och Mats Larsson gjorde det tydligt att DIF försökte kommunicera så mycket som möjligt med polisen men till syvende och sist bestämmer polisen precis som det själva vill.

Sen kom medlemsmötet, där jag tyvärr inte närvarade.

Sen kom ytterligare ett möte i februari där folk grät ut. Värst, förutom grabbarna i första raden, var mamman fattade lite trögt och ställde samma frågor 10 gånger. Ja, mamman, ni är kunder på DIF Hockeys arrangemang. Nej, mamman, polisen sköter säkerheten och DIF kan bara säga vad polisen säger. Säger polisen att ens personliga säkerhet inte kan garanteras, då är det så. Säger de att säkerheten kan garanteras så är det så. DIF och Mats Larsson var mycket tydliga i detta.

Man har efter begäran skrivit flera texter på hemsidan där man tagit sina fans parti mot både polis, media och Svenska ishockeyförbundet.

Sen håller jag med om att det sportsliga och åtgärder för att undvika nedflyttning är åt helvete. Där sätter jag Bajen-janne som ytterst ansvarig.

Nu måste vi ta det jävligt lugnt och verkligen fundera vad som är bäst för klubben. Det är INTE att hela styrelsen ska avgå omedelbums, då blir det kaos. Det räcker med att janne är borta. Om fler ska bort, må så vara. Det sker på årsmötet under lugna former.

I korthet. Kom inte och säg att kommunikationen har varit dålig. Okej att det sportsliga är under all kritik men DIF körde med öppna kort och det höll inte.

Oj, skrev allt i mobilen! :)
Vet inte vad du har för koppling till den nuvarande sittande styrelsen, men någon form verkar det vara? Nej, kommunikationen mot oss och kanske framförallt med oss fans (tänker främst på JK) har varit undermålig. På precis alla punkter.

Verkar som du hyser något slags agg mot Järnkaminerna och nästintill alltid vill utmåla dem som syndabockar, ibland kan jag hålla med dig om att det knappast enbart är skötsamma gossar i våra supporterled - men här tycker jag du har helt fel.

Mats Larsson har inte lyssnat, eller tagit till sig kritik. Istället har han i efterhand (när det redan var för sent) försökt, likt en slemmig liten ål, slingra sig genom att posta en artikel på sidan med en "Förlåt oss"-stämpel som snarare blev komisk än något annat. Notera att detta kom först efter att han själv insåg att hans plats var extremt hotad. Människor som inte kan ta kritik och hela tiden ställer sig i en försvarsställning ger jag inte mycket för...

Sen får du naturligtvis tycka vad du vill, det är ju precis det ett forum är till för.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nej, jag har inga som helst kopplingar till styrelsen mer än att det sitter flera personer där som jag respekterar, bl.a. Mats Jonsson och Mats Larsson.

Jag är bara så trött på att det verkar finnas något slags dolt "grupptryck" att man ska tycka DIF Hockey har dålig kommunikation med sina medlemmar. Det har gått så långt att alla börjar acceptera det som en sanning utan några referenser. Det känns som att det bara är ett slags missnöje och en chans för strulputtar att rättfärdiga bök och stök. Kan du ge några exempel där kommunikationen har varit dålig/ej funnits?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev: Kan du några exempel där kommunikationen har varit dålig/ej funnits.?
I varenda situation gällande "derbybråken" har kommununikationen varit under all jävla kritik, att du tycker det fungerade bra är väl säkert för att du delar Mats Larssons syn på supportrar och den allmänna inställningen att "det finns så många huliganer i våra supporterled".

När det gäller det sportsliga har det om möjligt varit än sämre. Att enbart skylla på Järlefelt gör det ju än mer löjligt; Djurgården Hockey har med den sittande styrelsen inte fungerat som en vanlig klubb. Sportchefen har åtminstone inte haft (vet inte hur det är nu) den befogenhet en sittande sportchef bör ha; det finns alldeles för många andra som blandar sig i och har mandat att tycka. När Mats stod och klämde ur sig att "vi har fullt förtroende för nuvarande truppen" osv och som sittande ansvarig INTE tog det ansvaret man som operativ chef bör göra så vet man att något var väldigt fel högre upp i leden.

Hur skulle det fungera om en VD / koncernchef på ett stort bolag i affärsvärlden vägrar att inse att produkt X säljer jävligt mycket sämre (notera att säljer i det här fallet är en referens till Djurgårdens sportsliga framgång); tror du han skulle få sitta länge om han helt sonika har inställningen "Det vänder snart, när vi får bra väder framöver kommer vi sälja betydligt bättre, eller byter vi färg på burken kommer vi få så mycket intäkter att jag kan gå i pension i morgon"? Knappast. Han skulle ryka så det dammar om det.

En chef eller ordförande måste vara flexibel och inse att det kan komma krävas förändring i en verksamhet om saker och ting inte fungerar fullt ut. Kan man inte axla den rollen är man fel man på fel position. Sen finns det naturligtvis andra som också delar ett stort ansvar i hela den här soppan, så det ger jag dig naturligtvis rätt på.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Lee Harvey Oswald skrev:
puttedif2 skrev: Så pga den sportsliga och ekonomiska situation vi sitter i så har inte DIF råd att ha kvar Larsson. Det går säkert att rikta kritik mot JK men fakta är att de lyckats samarbeta utmärkt med DIF Fotboll och utan det samarbetet hade inte nära 9000 kommit till Stadion igår för att se ett lag som tagit 4 poäng på 5 matcher.
Så det flesta av de 9000 kommer alltså för att se på JK?

Historiskt sett, i modern tid finns på hockeysidan ingen direkt koppling mellan bra drag på läktaren & sportslig framgång, snarare tvärt om.

Måste jag välja mellan dessa två så väljer jag utan att tveka en sekund, sportslig framgång
Ingen koppling? 2009/2010 hade vi en fantastiskt stämning på läktaren hela säsongen, vi vet alla hur långt det bar.

Förövrigt så sitter vi i en situation där vi inte har råd att ha lite folk på läktaren, det kommer inga tiotals miljoner i TV-pengar som räddar upp en dålig publiksiffra. För att få folk att gå behövs det en bra klack, få kommer vilja se en ekande match på Hovet där Tingstryd står för motståndet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev: Kan du några exempel där kommunikationen har varit dålig/ej funnits.?
I varenda situation gällande "derbybråken" har kommununikationen varit under all jävla kritik, att du tycker det fungerade bra är väl säkert för att du delar Mats Larssons syn på supportrar och den allmänna inställningen att "det finns så många huliganer i våra supporterled".

När det gäller det sportsliga har det om möjligt varit än sämre. Att enbart skylla på Järlefelt gör det ju än mer löjligt; Djurgården Hockey har med den sittande styrelsen inte fungerat som en vanlig klubb. Sportchefen har åtminstone inte haft (vet inte hur det är nu) den befogenhet en sittande sportchef bör ha; det finns alldeles för många andra som blandar sig i och har mandat att tycka. När Mats stod och klämde ur sig att "vi har fullt förtroende för nuvarande truppen" osv och som sittande ansvarig INTE tog det ansvaret man som operativ chef bör göra så vet man att något var väldigt fel högre upp i leden.

Hur skulle det fungera om en VD / koncernchef på ett stort bolag i affärsvärlden vägrar att inse att produkt X säljer jävligt mycket sämre (notera att säljer i det här fallet är en referens till Djurgårdens sportsliga framgång); tror du han skulle få sitta länge om han helt sonika har inställningen "Det vänder snart, när vi får bra väder framöver kommer vi sälja betydligt bättre, eller byter vi färg på burken kommer vi få så mycket intäkter att jag kan gå i pension i morgon"? Knappast. Han skulle ryka så det dammar om det.

En chef eller ordförande måste vara flexibel och inse att det kan komma krävas förändring i en verksamhet om saker och ting inte fungerar fullt ut. Kan man inte axla den rollen är man fel man på fel position. Sen finns det naturligtvis andra som också delar ett stort ansvar i hela den här soppan, så det ger jag dig naturligtvis rätt på.
Det sportsliga fungerade inte som det skulle nej och som jag också sagt var det oklart vem som gjorde vad. Vi tycker ungefär samma sak så du kan lämna det.

Det finns många idioter, man kan ju knappt ens åka minibuss till Leksand utan att stöta på en riktig problemsupporter... De finns överallt och är många. Det verkar finnas en mentalitet: "äh, det är sånt man får räkna med". Synd, istället för att själva ta tag i problemen. Man är snabb med att hänvisa till samhällsproblem på läktaren och att samhällsfunktioner ska sköta den biten men samtidigt kritiseras all form av polisiär inblandning. Det är en svår uppgift att balansera kring för polisen och snedsteg som det vid senaste stökderbyt bör inte ske igen. Sånt agerande får bara rabiata supportrar att se sin chans och gå till attack. Onödigt.

Angående kommunikationen, vad har varit under all kritik? Vad finns att säga mer än vad som sas under infomötet samt infon som stått på sidan.

DIF har väl till och med tagit åt sig kritiken man fick att man inte tog sina supportrars sida och publicerade väl häromveckan ett svar till nåt punschhuvud som,jobbade med allsvenskan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
Angående kommunikationen, vad har varit under all kritik? Vad finns att säga mer än vad som sas under infomötet samt infon som stått på sidan.

DIF har väl till och med tagit åt sig kritiken man fick att man inte tog sina supportrars sida och publicerade väl häromveckan ett svar till nåt punschhuvud som,jobbade med allsvenskan.
Du försvarar en av den ytterst ansvariga när det gäller det sportsliga, så kan inte påstå vi är överens.

Jag tycker det stora problemet i övrigt är att det varit en envägskommunikation. Man har förmedlat sin ståndpunkt i alla frågor utan att lyssna på den andra parten och ta till sig kritik. Istället har man trotsat kritiken och försökt att visa att man minsann skall gå sin egen väg (tydligast exempel var styrelsemedlemmarna i klacken under protestderbyt. Pinsamt).

Att de har tagit till sig kritiken är ju också helt åt skogen fel; när man kände det började koka och nästan rinna över postade man smör-artikeln för att på något desperat sätt försöka rädda sitt eget skinn...knappast på eget bevåg och väldigt mycket för sent för att tas på allvar.

Annars håller jag så klart med dig om att det finns stökiga "IQ=fismås supporters", men det är ju exakt samma som att det finns stökiga människor ute på gatan på helgerna... det är ett samhällsproblem och är knappast vare sig Djurgården Hockey eller Järnkaminernas ansvar.
jospi

Inlägg av jospi »

Är det någon som vet hur det gick ekonomiskt förra säsongen? DIF hade väl en budget på kvartsfinal? Då borde kvalserien räcka? Snittet måste dock vara högre än väntat om man räknar med hela säsongen?
Dogge
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vem är bidragsgivaren Folke Ejdersten och hur mycket pengar har han skänkt till DIF Hockey? Grymt imponerande!
gurra

Inlägg av gurra »

pulverapa skrev:Nej, jag har inga som helst kopplingar till styrelsen mer än att det sitter flera personer där som jag respekterar, bl.a. Mats Jonsson och Mats Larsson.

Jag är bara så trött på att det verkar finnas något slags dolt "grupptryck" att man ska tycka DIF Hockey har dålig kommunikation med sina medlemmar. Det har gått så långt att alla börjar acceptera det som en sanning utan några referenser. Det känns som att det bara är ett slags missnöje och en chans för strulputtar att rättfärdiga bök och stök. Kan du ge några exempel där kommunikationen har varit dålig/ej funnits?

Har också tänkt på det och skrivit om det ett par gånger. Framförallt så märker man att så fort någon i JK yttrar sig i någonting så hakar väldigt många på och kopierar åsikterna rakt av. Till och med så att de i princip citerar den i JK som uttalade sig. Jag tycker såklart att JK är kungar och gör ett kunglig jobb men jag stör mig på de som hakar på allt som sägs utan att göra egna reflektioner.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag stör mig på JK. Läskigt maktkåta killarna som sitter där. Några är dessutom rakt av jävligt otrevliga, osympatiska och helt jävla inkörda på ett spår.
Vet att jag säkert kommer få kritik för att jag säger det, men det är min erfarenhet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:Jag stör mig på JK. Läskigt maktkåta killarna som sitter där. Några är dessutom rakt av jävligt otrevliga, osympatiska och helt jävla inkörda på ett spår.
Vet att jag säkert kommer få kritik för att jag säger det, men det är min erfarenhet.
Om du ska rikta så skarp kritik får du ju väldigt gärna vara mer specifik i vad som är fel och vad som borde göras annorlunda.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9462

Har inte hört något bra om den här killen hittills.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9462

Har inte hört något bra om den här killen hittills.

Gammal intervju...

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5835
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar