European Trophy 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: European Trophy 2012

Inlägg av pulverapa »

Mash skrev:Men va fan Danielsson...

Blir intressant match mot Bern. Honken, Danielsson och även D Tjärnqvist ryktas dit, blir en skum match från läktaren.

Tvålar vi till Brynäs är jag nöjd, bäst i Sverige :roll:

Honken är klar för Köln sedan en tid.
Kricke

Re: European Trophy 2012

Inlägg av Kricke »

Det enda tråkiga är att det är en massa boring utländska lag som man aldrig hört talas om och som håller ruggigt låg standard. Det hade varit bättre om de bara kört med svenska och de absolut bästa finska lagen utan att blanda in en massa schweiziska och en massa annan skit, där de inte har en enda känd spelare man hört talas om. Inget kul att gå och se på dessa matcher överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem

European Trophy 2012

Inlägg av JohanPez »

Kricke skrev:Det enda tråkiga är att det är en massa boring utländska lag som man aldrig hört talas om och som håller ruggigt låg standard. Det hade varit bättre om de bara kört med svenska och de absolut bästa finska lagen utan att blanda in en massa schweiziska och en massa annan skit, där de inte har en enda känd spelare man hört talas om. Inget kul att gå och se på dessa matcher överhuvudtaget.
Danielsson, en utav elitseriens bästa poängplockare kommer åtminstone lira i ett utav de här skitgängen som du pratar om.
Nu får du fan kamma dig, sprider dynga och negativitet i varenda jävla tråd.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Kricke skrev:Det enda tråkiga är att det är en massa boring utländska lag som man aldrig hört talas om och som håller ruggigt låg standard. Det hade varit bättre om de bara kört med svenska och de absolut bästa finska lagen utan att blanda in en massa schweiziska och en massa annan skit, där de inte har en enda känd spelare man hört talas om. Inget kul att gå och se på dessa matcher överhuvudtaget.
Eisbären Berlin var det "boring utländska lag med låg standard" som vann ET förra gången, så kanske skall ta och uppdatera dig med verkligheten en smula.

Det är tänk som ditt som gjort att vi sitter i skiten vi är nu, ingen jävla ödmjukhet eller form av respekt, och en stor dos jävla underskattning. Utan förmåga att se andra föreningars kvaliteér och styrkor kommer vår förening aldrig kunna att utvecklas, vi blir kvar i en jävla skyddad verkstad där alla slår sig för bröstet och ser till fornstora dar istället för att ta tag i de utmaningar som andra föreningar faktiskt ger oss nu.

Alla har vi rätt till en åsikt, och din är definitivt inte mindre berättigad än någon annans, men kan du för en gångs skull försöka ha en åsikt som på något sätt är förankrad i verkligheten?
Alltid Oavsett.
dani

Inlägg av dani »

18DIF91 skrev:Det är tänk...
Bra inlägg, tack!
Jag blev lite irriterad över att man tycker att alla dessa lag är skit utan att ha det blekaste aning vad man talar om. Fribourg-Gottéron är kanske inte så pass attraktiv, men slutade trea ändå och spelade semifinal i år.
SC Bern däremot blir säkert roligt att titta på. De drar mest publik i hela Europa (snitt 15779), blev mästare 11 gånger och fick silver i år, de föll i sjunde finalspelet med ett omtalat mål 59:58.
Inte direkt ruggigt låg standard enligt min åsikt.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

dani skrev:
18DIF91 skrev:Det är tänk...
Bra inlägg, tack!
Jag blev lite irriterad över att man tycker att alla dessa lag är skit utan att ha det blekaste aning vad man talar om. Fribourg-Gottéron är kanske inte så pass attraktiv, men slutade trea ändå och spelade semifinal i år.
SC Bern däremot blir säkert roligt att titta på. De drar mest publik i hela Europa (snitt 15779), blev mästare 11 gånger och fick silver i år, de föll i sjunde finalspelet med ett omtalat mål 59:58.
Inte direkt ruggigt låg standard enligt min åsikt.
Japp, och dessutom har de lika mycket försäsong som våra lag från ES haft, så man kan inte skylla på det heller. Hade vi varit så bra som vi tror vi är ibland så hade vi vunnit ET.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Ska bli kul att följa European Trophy fredagen den 17:e augusti, när vi möter SC Bern! :)
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kan någon förklara för mig hur vi kan ha ca 1000 pers på våra matcher medan Eisbären och Mannheim m.fl. fyller sina arenor med 10-12k pers. Är vi medgångare eller för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det kan vara så lite folk. ET är ju superkul!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Kan någon förklara för mig hur vi kan ha ca 1000 pers på våra matcher medan Eisbären och Mannheim m.fl. fyller sina arenor med 10-12k pers. Är vi medgångare eller för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det kan vara så lite folk. ET är ju superkul!
Jag håller med. Kommer förmodligen att gå på några matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

pulverapa skrev:Kan någon förklara för mig hur vi kan ha ca 1000 pers på våra matcher medan Eisbären och Mannheim m.fl. fyller sina arenor med 10-12k pers. Är vi medgångare eller för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det kan vara så lite folk. ET är ju superkul!
Hur tänker du med medgångare? För att vi åkte ut tidigt förra året eller?

Personligen tycker jag att ET är sådär. Självklart kul att se DIF, nyförvärven och hockey uppskattas ju alltid. Samtidigt känns matcherna ganska avslagna när man tittar på dom.
Född till sportchef.
gurra

Inlägg av gurra »

android skrev:

Personligen tycker jag att ET är sådär. Självklart kul att se DIF, nyförvärven och hockey uppskattas ju alltid. Samtidigt känns matcherna ganska avslagna när man tittar på dom.
Ja jag håller med. Personligen tycker man ju det är skoj för att man får se laget på is. Men man får ju inte glömma att ET fortfarande är en försäsongsturnering som förändras och utvecklas fortfarande. Man testar olika koncept och är väl något som ska växa på lång sikt.

Första ET-matchen kommer ju vara lagets typ 3:e match på is och det är inte toppkvalité direkt på någonting direkt utan det är ju just en försäsong så att publiksiffrorna är låga tycker jag inte är så konstigt. Men vi hade ju uppåt 3000 på nån ET-match och där någonstans tror jag det absoluta taket för publiksiffrar ligger när det gäller försäsongen. Resten kommer när serien startar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Jag håller med. Kommer förmodligen att gå på några matcher.
Håller helt med, personligen tycker jag det känns betydligt fräschare och roligare att möta högkvalitativt internationellt motstånd jämfört med tråkgäng som Timrå som man mött femtielva tusen gånger tidigare..

Det som gör det avslaget är ju dock intresset runt matcherna här hemma.

Men historiskt är nog svenskar rätt konservativa - man vill inte att sin lilla Elitserie skall försvinna på sikt. Det är väl dock inte många som förespråkar något liknande, utan det mest tänk & gångbara alternativet hade ju varit som varit på tapeten:
Alla länder spelar sina nationella ligor och möter 75% inhemskt motstånd och 25% närbelägna länders lag, sen så går vinnaren (och kanske topplacerade lagen) av dessa ligor vidare till en internationell turnering. Ganska likt Champions League. Borde finnas alla förutsättningar för att ett sådant upplägg skulle fungera.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Tyskarna är ju helt galna i all sorts sport. Spelar ingen roll om det är fotboll, handboll, hockey, skidskytte eller damfotboll!? Det är alltid fullt och bra drag.

Sen så ligger väl dom långt före i vad gäller service, biljettpriser, arenastandard och synen på supportrar som en tillgång snarare än ett nödvändigt ont.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

android skrev:

Matcherna är ju som du säger avslagna, men det är de inte i t.ex. Tyskland... Och då är ändå svensk hockey ljusår före Tyskland i kvalitet.

Jag går bara runt och skakar av längtar till matcherna i European Trophy, det ska bli hur kul som helst och jag förstår inte att många andra inte tänker så. Folk säger att matcherna inte gäller någonting för att det är försäsong - det stämmer inte. Går vi långt har vi chans att vinna en hel del pengar men även lite respekt runt om i Europa.

Det kan också vara skönt att få gå och kolla på DIF och känna sig lite avslappnad för en gångs skull också... :)

Detta är inte ett fenomen som är speciellt för hockey, samma sak gällde när det var Royal League i fotboll (även om det kyliga vädret naturligtvis påverkar lite där).

En förklaring kan ju vara det där som 136_Djurgårdare säger, vi har lite slitna faciliteter. Dåligt med öl, sunkiga toaletter. En faktor kanske är att man inte får ta med sig ölen in på läktarplats vilket man får göra på de flesta andra hockeyarenor ute i Europa. Men det borde fortfarande inte påverka det faktum att folk väljer bort European Trophy. Jag vet inte hur det är med biljettpriserna i övriga Europa, men jag antar att det är något billigare i Tyskland.

Ett obegripligt problem.
mb81

Inlägg av mb81 »

136_Djurgårdare skrev:Tyskarna är ju helt galna i all sorts sport. Spelar ingen roll om det är fotboll, handboll, hockey, skidskytte eller damfotboll!? Det är alltid fullt och bra drag.

Sen så ligger väl dom långt före i vad gäller service, biljettpriser, arenastandard och synen på supportrar som en tillgång snarare än ett nödvändigt ont.
De är säkert galna i sport men den största anledningen att det är så mycket folk på alla idrottsevenemang där är ju också att det bor så jävla mycket folk där! Därför kan marginalsporter också locka mycket sport. De har ju proffsligor i så gott som alla sporter i Tyskland!

Sen skadar det såklart inte med rimliga biljettpriser, ölförsäljning, bra faciliteter, bra och ofta gratis transport till och från arenan osv. Aja blev lite off-topic där!

Är iaf väldigt pepp på ET!
Skriv svar