Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

Ni som i viss mån försvarar Mats, var ni på informationsmötet i februari? Har ni pratat med Mats själva? Tycker ni han har en proffsig attityd mot oss fans?

Han beter sig som en rädd, instängd hare, som tar till fula knep och konstig retorik i försök att försvara sig själv och de sina. Åtminstone enligt mig.

Djurgården Hockey har de senaste åren slutit sig i någon slags bubbla där det enkom verkar ha gått ut på att skydda sina egna ryggar... se så bra allt gick. :?

Sen har han tidigare kanske gjort ett OK jobb, det är möjligt, men jag kan omöjligt stödja en ordföranden som beter sig som en uppblåst, snorkig "jag-vet-bäst" idiot som vägrar att lyssna på det viktigaste en förening har; sina medlemmar.

Sen som sagt har vi haft positivt resultat en säsong (om jag inte är HELT fel ute nu) på 10 år. Är det godkänt? Vad har man för krav då? Det är inte enbart svåra omständigheter som hockeyklubb i Stockholm man kan skylla på.
Kricke

Inlägg av Kricke »

Andy skrev:Jag är inte lika översvallande lycklig som många andra.

Det är lätt att rösta bort någon - svårare att rösta in någon bra.

Det måste bli rätt person som tar klubban i världens bästa klubb.

Vi ska inte heller glömma att Mats i högsta grad varit delaktig i att sanera klubbens ekonomi.
Du menar DUMSNÅLA oss ned i hockeyallsvenskan???
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Handlar inte ett skit om att försvara. Är alltid olyckligt att lyfta bort något och inte veta alternativet. T.ex Putin i Ryssland som tvingades bort men hade en marionett som agerade som Putin ville...Bra strategi...kan man tycka...NOT !!!
Så jag ser fram emot med blandad förtjusning vem som kliver in...
Kricke

Inlägg av Kricke »

Doyle skrev:Handlar inte ett skit om att försvara. Är alltid olyckligt att lyfta bort något och inte veta alternativet. T.ex Putin i Ryssland som tvingades bort men hade en marionett som agerade som Putin ville...Bra strategi...kan man tycka...NOT !!!
Så jag ser fram emot med blandad förtjusning vem som kliver in...
Jag har hört lite rykten om att Pelle Kotschak ska vara tillfrågad av en "arbetsgrupp" som JK har tillsatt. Det är få som har större Djurgårdshjärta än honom. Han vet också vad ett ordförandejobb handlar om. Blir det Kotschak ser jag framtiden an med stor tillförsikt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Jag gillar Mats Larsson. Mycket snack är överdrivet från folk. Han skötte sig bra på infomötet när det gäller den delen. Däremot är ekonomin och det sportsliga inte bra vilket han är en av de ansvariga för. Synd att det blev som det blev i år...
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Jag gillar Mats Larsson. Mycket snack är överdrivet från folk. Han skötte sig bra på infomötet när det gäller den delen. Däremot är ekonomin och det sportsliga inte bra vilket han är en av de ansvariga för. Synd att det blev som det blev i år...
Bra? Killen var dryg och allmänt otrevlig, inte direkt hur man vill att det ska vara på ett infomöte när vi är i skiten.
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Jag gillar Mats Larsson. Mycket snack är överdrivet från folk. Han skötte sig bra på infomötet när det gäller den delen. Däremot är ekonomin och det sportsliga inte bra vilket han är en av de ansvariga för. Synd att det blev som det blev i år...
Bra? Killen var dryg och allmänt otrevlig, inte direkt hur man vill att det ska vara på ett infomöte när vi är i skiten.

Jag tycker inte han var dryg, däremot var det vissa åhörare längst fram som satt och hånskrattade och avbröt Mats Larsson jag vet inte hur många gånger. När det sedan blev dags för de mycket viktiga frågorna om lagbygget gick det gänget hem. Patetiskt beteende. Mats Larsson skötte sig bra. Däremot verkade rollfördelningen i styrelsen vara väldigt oklar. Där krävs det bättring inför denna säsong.

Vill också tillägga att jag har noll förtroende för JK:s "rekryteringsprocess" av ny styrelse. Ska man ersätta 10 personer på en gång? Det faller på sin egen orimlighet.
Staten

Inlägg av Staten »

Det här är en sportförening, inte vilken som helst heller, och i en sportförening mäter vi resultat framförallt i den sportsliga verksamheten och inte den ekonomiska. Jag är väl medveten om att en god ekonomisk grund är en förutsättning för en konkurrensmässig sportverksamhet, men har han ju bara lyckats med det ena. Han kan få hänvisa till silveråret allt han vill men faktum kvarstår att vi inte har nått några större sportsliga framgångar som kan förväntas av Djurgårdens IF under hans period.
Jag är försiktigt optimistisk och hoppas det här kan vara början till något nytt där vi först och främst når tillbaka till Elitserien igen, där vi hör hemma.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äntligen. En ordförande som kommer in i DIF efter de dubbla gulden och ändå lyckas bara leda oss till ETT ekonomiskt plusresultat på 10 år är sannerligen inte lämpad att vara ordförande.
Expert.
Kricke

Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kricke »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:

Jag tycker inte han var dryg, däremot var det vissa åhörare längst fram som satt och hånskrattade och avbröt Mats Larsson jag vet inte hur många gånger. När det sedan blev dags för de mycket viktiga frågorna om lagbygget gick det gänget hem. Patetiskt beteende. Mats Larsson skötte sig bra. Däremot verkade rollfördelningen i styrelsen vara väldigt oklar. Där krävs det bättring inför denna säsong.

Vill också tillägga att jag har noll förtroende för JK:s "rekryteringsprocess" av ny styrelse. Ska man ersätta 10 personer på en gång? Det faller på sin egen orimlighet.
Du verkar vara polare med Larsson eftersom du inte verkar vilja kritisera honom offentligt. Men tyvärr är din polare rätt rökt och gör bäst i att lämna alla åtaganden i föreningen och dra till Sålna. Han är non grata hos oss. Du kan hälsa honom det. Och varför faller det på sin omrimlighet att byta ut SAMTLIGA som varit delaktiga i degraderingen. Samtliga är ansvariga och ska därför bytas ut och lämna sina uppdrag och aldrig mer sätta sin fot i vår förening. Varför ska det vara så svårt att acceptera det???

Jag har det största förtroendet för JK:s rekryteringsgrupp. De vet vad de gör och tillsätter självklart kompetent folk som har erfarenhet av styrelsejobb sedan tidigare Pelle Kotschak. Douglas Roos och Daniel Breitholtz ska tydligen finnas med i den nya styrelsen som JK jobbar fram. Så var lugn du att det kommer in dugligt folk.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Vänta lite nu...

Det äringet konstigt om delar av styrelsen förnyas efter tio år. Det är både bra och naturligt.

Tycker dock att man visar lite respekt mot de personer som efter bästa förmåga arbetat för klubbens bästa.

Mats Larsson och styrelsen är ju dessutom tillsatt av oss medlemmar. Vi har dessutom givit honom förnyat förtroende vid tio årsmöten i rad. Det ger väl oss och alla som nu ropar "häxorna ska brännas" ett visst ansvar själva (jag förutsätter att som har synpunkter både är medlemmar och att de tar ansvar och går på årsmötena för att utöva sin möjlighet att ha inflytande på hur klubben sköts).

Att nu - efter tio år - komma och säga att Mats Larsson alltid varit kass känns konstigt. Om man tycker så - varför gjorde man det inte första gångaen han skulle väljas om eller åtmistonde femte eller åttonde gången?

Det kan också vara på sin plats att understryka att Järnkaminerna inte tillsätter styrelsen i Djurgården Hockey - det gör Djurgårde Hockeys medlemmar. Jag har alltid tryckt på vikten av en nära dialog med suportrar (av alla sorter och chatteringar) då det är vi som är DIF. Jag tycker det är bra att suportrarna och dess olika organisationer och sammanslutningar har synpunkter, tar ansvar och blir lyssnade på. Det är något jag ofta givit uttryck för - inte minst på DIF.net och här inne sedan 2005. Men en dag en suporterförening "tar över" vår ishockey klubb - då blir jag orolig på riktigt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

Djurgården hockey måste få en nystart. Nytänk överallt. Från ordförande till matchspeaker! Nu finns chansen att skapa en Djurgårdsanda av klassiskt snitt, men ett tungt ansvar ligger på valberedningen nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

minalman skrev:Djurgården hockey måste få en nystart. Nytänk överallt. Från ordförande till matchspeaker! Nu finns chansen att skapa en Djurgårdsanda av klassiskt snitt, men ett tungt ansvar ligger på valberedningen nu.
Finns det några vettiga ersättare? Vi kan ju inte plocka in vilket löst folk som helst. Vill se att de som kommer in är såna med erfarenhet och stort Djurgårdshjärta. Även ha ett brinnande intresse för att hela tiden gå framåt inte vara nöjda med några hundralappar i plusresultat. För att få tillbaka målet med att alltid vara topp fyra.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Det finns ingen "arbetsgrupp" eller "rekryteringsprocess" som JK skulle ha tillsatt eller vara inblandade i.

Det ingår inte och kommer aldrig att ingå i vår uppgift som supporterförening.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Andy skrev:Mats Larsson och styrelsen är ju dessutom tillsatt av oss medlemmar. Vi har dessutom givit honom förnyat förtroende vid tio årsmöten i rad. Det ger väl oss och alla som nu ropar "häxorna ska brännas" ett visst ansvar själva (jag förutsätter att som har synpunkter både är medlemmar och att de tar ansvar och går på årsmötena för att utöva sin möjlighet att ha inflytande på hur klubben sköts).

Att nu - efter tio år - komma och säga att Mats Larsson alltid varit kass känns konstigt. Om man tycker så - varför gjorde man det inte första gångaen han skulle väljas om eller åtmistonde femte eller åttonde gången?
För att få igång ett drag kring hockeyn i höst krävs att Järnkaminerna engagerar sig, och det kommer inte att hända så länge Mats Larsson sitter kvar då han i vintras valde att starta krig mot JK.

Så pga den sportsliga och ekonomiska situation vi sitter i så har inte DIF råd att ha kvar Larsson. Det går säkert att rikta kritik mot JK men fakta är att de lyckats samarbeta utmärkt med DIF Fotboll och utan det samarbetet hade inte nära 9000 kommit till Stadion igår för att se ett lag som tagit 4 poäng på 5 matcher.
Skriv svar