Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Linkan i all ära. Men det som ger mig kalla kårar är ff målvakt och backsidan. Behövs både en stabil första målis och två tunga skräckframkallande backar som rensar fritt i slottet. Ingen jävel ska sticka in snoken i vårt försvarsrevir kring målet utan det kostar smärta och tandlossning.
Kämpa DIF....
Kämpa DIF....
- Järnkaminen90
Kan Ljungh, Tellan, Linkan och Nils Andersson vara kommande som presenteras??? 

Järnkaminen90 skrev:Kan Ljungh, Tellan, Linkan och Nils Andersson vara kommande som presenteras???
Hoppas på det =)
- Järnkaminen90
Fick den känslan iaf
sen även att Mattias Guter kan vara på ingång. 

- Jim Morrison
Hm?Järnkaminen90 skrev:Fick den känslan iafsen även att Mattias Guter kan vara på ingång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Juste, Guter. Honom hade man nästan glömt bort. En kedja med Guter-Johner-Soares? Inte mig emot.
Han har kontrakt med Almtuna, så han kommer till Hovet på ett eller annat sätt.Järnkaminen90 skrev:Fick den känslan iafsen även att Mattias Guter kan vara på ingång.
Ryktades förut om att han kontaktat Djurgården och meddelat sitt intresse. Således ska han vara villig att bryta sitt kontrakt, men allt detta är lösa rykten som startade här på forumet.Mattebo skrev:Han har kontrakt med Almtuna, så han kommer till Hovet på ett eller annat sätt.Järnkaminen90 skrev:Fick den känslan iafsen även att Mattias Guter kan vara på ingång.
Hörde av med Erik Gustafsson.
http://www.sportal.se/blogg/mattebo/gus ... field_star
Han ska snacka med sin agent i veckan. Är intresserad av spel i Djurgården. Jag hoppas personligen att han stannar! Tror han kan bli viktig nästa säsong.
Han ska snacka med sin agent i veckan. Är intresserad av spel i Djurgården. Jag hoppas personligen att han stannar! Tror han kan bli viktig nästa säsong.
Bra jobbat! Fortsätt så!Mattebo skrev:Hörde av med Erik Gustafsson.
Jag hoppas också att han stannar. Ett år i HA kan göra gott för hans utveckling.
i
-
Guter? Det låter lite väl desperat. Han har har ju också en spelstil som inte funkar i en fjärdkedja och längre upp i hierarkin bör han inte platsa.
Splittrad gällande Linkan. Känslomässigt vill man ha honom tillbaka, men ska vi upp igen tror jag det är bättre att gå en annan väg. Lägg pengarna på ett stabilt försvar och satsa på yngre hungriga killar i offensiven.
Linkan är inte lika vass längre och har svårt att se en humörspelare som honom tända till en fredagkväll borta mot Troja i november.
Säger Nej till Linkan.
Däremot ser jag gärna en annan ex-DIF:are i laget - Timmy Pettersson. En bra pappa där bak, särskilt om Tjärna lämnar.
Splittrad gällande Linkan. Känslomässigt vill man ha honom tillbaka, men ska vi upp igen tror jag det är bättre att gå en annan väg. Lägg pengarna på ett stabilt försvar och satsa på yngre hungriga killar i offensiven.
Linkan är inte lika vass längre och har svårt att se en humörspelare som honom tända till en fredagkväll borta mot Troja i november.
Säger Nej till Linkan.
Däremot ser jag gärna en annan ex-DIF:are i laget - Timmy Pettersson. En bra pappa där bak, särskilt om Tjärna lämnar.
Det jag värderar högst hos Linkan i dagsläget är att han presterade i kvalserien. Han har inte harmentaliteten som fanns i laget i år.jensa öhling skrev:Guter? Det låter lite väl desperat. Han har har ju också en spelstil som inte funkar i en fjärdkedja och längre upp i hierarkin bör han inte platsa.
Säger Nej till Linkan.
i
-
isolerad// Jo, men nu spelade ju Linkan i Timrå. De var i ett helt annat läge och Linkan var inte direkt ensam om att prestera när det gällde i det laget.
Våra killar var i en helt annan situation.
Våra killar var i en helt annan situation.
Anledningen till att jag vill se Linkan i DIF nästa säsong stavas Power Play!!!isolerad skrev:Det jag värderar högst hos Linkan i dagsläget är att han presterade i kvalserien. Han har inte harmentaliteten som fanns i laget i år.jensa öhling skrev:Guter? Det låter lite väl desperat. Han har har ju också en spelstil som inte funkar i en fjärdkedja och längre upp i hierarkin bör han inte platsa.
Säger Nej till Linkan.
Kan vi få till en eller två fruktade pp uppställningar har vi mycket vunnet.
Linkans handleder var en starkt bidragande orsak till att Timrå stannade kvar.
Låt säga att vi har i snitt 6 pp/match och kan göra mål i 2 av dom.
Så satsa hårt på pp spelare det är där matcherna oftast avgörs.
Därför behöver vi Linkans passningsskicklighet mer än någonsin.