Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Doyle »

Linkan i all ära. Men det som ger mig kalla kårar är ff målvakt och backsidan. Behövs både en stabil första målis och två tunga skräckframkallande backar som rensar fritt i slottet. Ingen jävel ska sticka in snoken i vårt försvarsrevir kring målet utan det kostar smärta och tandlossning.
Kämpa DIF....
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Kan Ljungh, Tellan, Linkan och Nils Andersson vara kommande som presenteras??? :wink:
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

Järnkaminen90 skrev:Kan Ljungh, Tellan, Linkan och Nils Andersson vara kommande som presenteras??? :wink:

Hoppas på det =)
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Fick den känslan iaf :) sen även att Mattias Guter kan vara på ingång. :wink:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Järnkaminen90 skrev:Fick den känslan iaf :) sen även att Mattias Guter kan vara på ingång. :wink:
Hm?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Juste, Guter. Honom hade man nästan glömt bort. En kedja med Guter-Johner-Soares? Inte mig emot.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Järnkaminen90 skrev:Fick den känslan iaf :) sen även att Mattias Guter kan vara på ingång. :wink:
Han har kontrakt med Almtuna, så han kommer till Hovet på ett eller annat sätt.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Mattebo skrev:
Han har kontrakt med Almtuna, så han kommer till Hovet på ett eller annat sätt.
Ryktades förut om att han kontaktat Djurgården och meddelat sitt intresse. Således ska han vara villig att bryta sitt kontrakt, men allt detta är lösa rykten som startade här på forumet.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Hörde av med Erik Gustafsson.

http://www.sportal.se/blogg/mattebo/gus ... field_star

Han ska snacka med sin agent i veckan. Är intresserad av spel i Djurgården. Jag hoppas personligen att han stannar! Tror han kan bli viktig nästa säsong.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Mattebo skrev:Hörde av med Erik Gustafsson.

http://www.sportal.se/blogg/mattebo/gus ... field_star

Han ska snacka med sin agent i veckan. Är intresserad av spel i Djurgården. Jag hoppas personligen att han stannar! Tror han kan bli viktig nästa säsong.
Bra jobbat! Fortsätt så!

Jag hoppas också att han stannar. Ett år i HA kan göra gott för hans utveckling.
i
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Guter? Det låter lite väl desperat. Han har har ju också en spelstil som inte funkar i en fjärdkedja och längre upp i hierarkin bör han inte platsa.

Splittrad gällande Linkan. Känslomässigt vill man ha honom tillbaka, men ska vi upp igen tror jag det är bättre att gå en annan väg. Lägg pengarna på ett stabilt försvar och satsa på yngre hungriga killar i offensiven.

Linkan är inte lika vass längre och har svårt att se en humörspelare som honom tända till en fredagkväll borta mot Troja i november.

Säger Nej till Linkan.

Däremot ser jag gärna en annan ex-DIF:are i laget - Timmy Pettersson. En bra pappa där bak, särskilt om Tjärna lämnar.
isolerad

Inlägg av isolerad »

jensa öhling skrev:Guter? Det låter lite väl desperat. Han har har ju också en spelstil som inte funkar i en fjärdkedja och längre upp i hierarkin bör han inte platsa.

Splittrad gällande Linkan. Känslomässigt vill man ha honom tillbaka, men ska vi upp igen tror jag det är bättre att gå en annan väg. Lägg pengarna på ett stabilt försvar och satsa på yngre hungriga killar i offensiven.

Linkan är inte lika vass längre och har svårt att se en humörspelare som honom tända till en fredagkväll borta mot Troja i november.

Säger Nej till Linkan.

Däremot ser jag gärna en annan ex-DIF:are i laget - Timmy Pettersson. En bra pappa där bak, särskilt om Tjärna lämnar.
Det jag värderar högst hos Linkan i dagsläget är att han presterade i kvalserien. Han har inte harmentaliteten som fanns i laget i år.
i
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

isolerad// Jo, men nu spelade ju Linkan i Timrå. De var i ett helt annat läge och Linkan var inte direkt ensam om att prestera när det gällde i det laget.

Våra killar var i en helt annan situation.
Masse

Inlägg av Masse »

isolerad skrev:
jensa öhling skrev:Guter? Det låter lite väl desperat. Han har har ju också en spelstil som inte funkar i en fjärdkedja och längre upp i hierarkin bör han inte platsa.

Säger Nej till Linkan.

Det jag värderar högst hos Linkan i dagsläget är att han presterade i kvalserien. Han har inte harmentaliteten som fanns i laget i år.
Anledningen till att jag vill se Linkan i DIF nästa säsong stavas Power Play!!!
Kan vi få till en eller två fruktade pp uppställningar har vi mycket vunnet.
Linkans handleder var en starkt bidragande orsak till att Timrå stannade kvar.
Låt säga att vi har i snitt 6 pp/match och kan göra mål i 2 av dom.
Så satsa hårt på pp spelare det är där matcherna oftast avgörs.
Därför behöver vi Linkans passningsskicklighet mer än någonsin.
Låst