Välkommen Michael Holmqvist!
Re: Välkommen Michael Holmqvist!
Den här värvningen känns inget vidare. Holmqvist har misslyckats kapitalt i elitserien och är ingen framtidsnamn. Bättre att satsa på juniorer då. Tycker att vi går i precis samma fälla som inför denna säsongen, när vi valde att satsa på trötta föredettingar. Powerforwards utan power. Känns väldigt mycket Mattias Tjärnqvist. Tror dock att han begärde en väldigt beskedlig lön. Han fick 70.000:- i LHC. Han borde knappast få mer än 40.000 hos oss. Vill att vi ska satsa på våra juniorer och värva spelskicklig spets.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen Micke!
Ska bli spännande att se dig åter i DIF-dressen. Hoppas du slipper dina skadebekymmer så att du får en ärlig chans till en revanscherande säsong.
Jag har inga stora förväntningar på dig utifrån senaste säsongen. Men jag tror och hoppas att du blir en stabil värvning.
Ska bli spännande att se dig åter i DIF-dressen. Hoppas du slipper dina skadebekymmer så att du får en ärlig chans till en revanscherande säsong.
Jag har inga stora förväntningar på dig utifrån senaste säsongen. Men jag tror och hoppas att du blir en stabil värvning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Delar den uppfattningen fullt ut.BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkommen Micke!
De flesta av er här för en så fruktansvärt låg nivå på era inlägg och er tid på vårt forum att jag baxnar. Ska ni tvunget såga våra nya spelare så gör det i en annan tråd än "välkommen"-tråden. Detta ska inte ses som en uppmaning till skärpning utan ett krav. "lite finare, lite bättre"- nja, inte ens nära. Vräk ur ångesten i Silly-tråden om det verkligen behövs.
----
Välkommen Michael! Allsvenskan blir ett krig, jag gillar att du är med!
----
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Fiskmaesen
Varför är du så övertygad om att han är tänkt som en top 2 center? Det tror jag verkligen INTE. Är tämligen övertygad om att han är tilltänkt center i en 3a/4a. Han har rutin, är förmodligen rätt billig och får han en ordentlig försäsong samt håller sig skadefri så har jag hellre honom på isen än en skräckslagen junis i slutskedet av Allsvenskan när de sista kvalserieplatserna ska spikas..Jerka skrev:Just att det är en Center oroar mig. Då lär han ju varar tänkt som en top 2 center. Jag tror detta är på grund av Ottos pension.Jim Morrison skrev:Som sagt, desperations-värvning.SirDIFalot skrev:Jag trodde det var bevisat sedan länge sedan... :/Jim Morrison skrev:Beviset på att vi har otroligt svårt att få in spelare UTAN DIF-koppling just nu?
Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är. Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
Johner
Holmqvist
Hank/Fimpen
Weigel
Det är ett skräckscenario.
Han har hjärta för Djurgården. Det räcker för mig i dagsläget.
Välkommen tillbaka.
Välkommen tillbaka.
1891
- Lee Harvey Oswald
Hur tänkte du när det kändes som att det skulle bli en rolig SS?Jim Morrison skrev:Som sagt, desperations-värvning.SirDIFalot skrev:Jag trodde det var bevisat sedan länge sedan... :/Jim Morrison skrev:Beviset på att vi har otroligt svårt att få in spelare UTAN DIF-koppling just nu?
Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är.
Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
Alla som kan dra kommer göra det, & om det har varit svårt att värva "spets" i ES kan vi ju gissa hur det kommer bli nu.
Värvningen av Holmqvist ligger helt i linje med vad som är rimligt.
Säkert relativt lågavlönad, gillar DIF, en lojal arbetare.
Sist Michael fick kravla uppför Hammarbybacken som försäsongsträning spelade han väl iaf merparten av de 55 omgångarna?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BaronVonDif
+1Lee Harvey Oswald skrev:Hur tänkte du när det kändes som att det skulle bli en rolig SS?Jim Morrison skrev:Som sagt, desperations-värvning.SirDIFalot skrev:Jag trodde det var bevisat sedan länge sedan... :/Jim Morrison skrev:Beviset på att vi har otroligt svårt att få in spelare UTAN DIF-koppling just nu?
Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är.
Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
Alla som kan dra kommer göra det, & om det har varit svårt att värva "spets" i ES kan vi ju gissa hur det kommer bli nu.
Värvningen av Holmqvist ligger helt i linje med vad som är rimligt.
Säkert relativt lågavlönad, gillar DIF, en lojal arbetare.
Sist Michael fick kravla uppför Hammarbybacken som försäsongsträning spelade han väl iaf merparten av de 55 omgångarna?
Helt rätt Oswald. Vi spelar här nästa säsong:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hockeyallsvenskan
Verkar inte vara så många här som vet vad det innebär.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Sweeny
Folk är onödigt kritiska mot Honken här inne. Det blir inte bättre spelare än så här när man har åkt ur ES.
Man ska istället ta vara på de som faktiskt vill komma till Djurgården och hjälpa laget upp. Micke har hjärta för klubben och det är väl lite det som det handlar om nu, det Challe vill ha. Det har man ju sett förr, vilja slår klass.
Kommer bli spännande att se dig tillbaka i laget, välkommen hem Micke!
Man ska istället ta vara på de som faktiskt vill komma till Djurgården och hjälpa laget upp. Micke har hjärta för klubben och det är väl lite det som det handlar om nu, det Challe vill ha. Det har man ju sett förr, vilja slår klass.
Kommer bli spännande att se dig tillbaka i laget, välkommen hem Micke!
"Den ekonomiska biten är oviktig" - Fimpen
- SirDIFalot
Jag tycker Välkommen-trådarna är till för att diskutera den enskilda värvningen. Så kan Silly-snacket fortsätta i Silly-tråden utan att 5 sidor försvinner med rent Honken-prat. Skulle vi bara skriva välkommen i dessa trådar kan vi ju faktiskt skita i att skapa dom helt. Noll syfte i så fall.Magnutz skrev:De flesta av er här för en så fruktansvärt låg nivå på era inlägg och er tid på vårt forum att jag baxnar. Ska ni tvunget såga våra nya spelare så gör det i en annan tråd än "välkommen"-tråden. Detta ska inte ses som en uppmaning till skärpning utan ett krav. "lite finare, lite bättre"- nja, inte ens nära. Vräk ur ångesten i Silly-tråden om det verkligen behövs.
----
Expert.
Läs mod-tråd om detta. Vi välkomnar i välkommen-trådarna.SirDIFalot skrev:Jag tycker Välkommen-trådarna är till för att diskutera den enskilda värvningen. Så kan Silly-snacket fortsätta i Silly-tråden utan att 5 sidor försvinner med rent Honken-prat. Skulle vi bara skriva välkommen i dessa trådar kan vi ju faktiskt skita i att skapa dom helt. Noll syfte i så fall.Magnutz skrev:De flesta av er här för en så fruktansvärt låg nivå på era inlägg och er tid på vårt forum att jag baxnar. Ska ni tvunget såga våra nya spelare så gör det i en annan tråd än "välkommen"-tråden. Detta ska inte ses som en uppmaning till skärpning utan ett krav. "lite finare, lite bättre"- nja, inte ens nära. Vräk ur ångesten i Silly-tråden om det verkligen behövs.
----
- SirDIFalot
Det tycker jag är sjukt fel i så fall. Vad skulle vara poäng med att välkomna här? Vad tycker övriga forumiter?Magnutz skrev:Läs mod-tråd om detta. Vi välkomnar i välkommen-trådarna.SirDIFalot skrev:Jag tycker Välkommen-trådarna är till för att diskutera den enskilda värvningen. Så kan Silly-snacket fortsätta i Silly-tråden utan att 5 sidor försvinner med rent Honken-prat. Skulle vi bara skriva välkommen i dessa trådar kan vi ju faktiskt skita i att skapa dom helt. Noll syfte i så fall.Magnutz skrev:De flesta av er här för en så fruktansvärt låg nivå på era inlägg och er tid på vårt forum att jag baxnar. Ska ni tvunget såga våra nya spelare så gör det i en annan tråd än "välkommen"-tråden. Detta ska inte ses som en uppmaning till skärpning utan ett krav. "lite finare, lite bättre"- nja, inte ens nära. Vräk ur ångesten i Silly-tråden om det verkligen behövs.
----
Jag har alltid tyckt som jag skrev ovan. Att i spelartrådarna så diskuterar man den enskilda värvningen så kan Silly-tråden fortsätta i vanlig takt istället för att några nya rykten ska dränkas bland sidorna om Honken.
Vad tycker övriga forumiter? Ge gärna feedback.
Expert.
Detta är inte en spelartråd utan en "välkommen till"-tråd och det är policy att hålla sågningar borta från dessa.SirDIFalot skrev:Det tycker jag är sjukt fel i så fall. Vad skulle vara poäng med att välkomna här? Vad tycker övriga forumiter?Magnutz skrev:Läs mod-tråd om detta. Vi välkomnar i välkommen-trådarna.SirDIFalot skrev:Jag tycker Välkommen-trådarna är till för att diskutera den enskilda värvningen. Så kan Silly-snacket fortsätta i Silly-tråden utan att 5 sidor försvinner med rent Honken-prat. Skulle vi bara skriva välkommen i dessa trådar kan vi ju faktiskt skita i att skapa dom helt. Noll syfte i så fall.Magnutz skrev:De flesta av er här för en så fruktansvärt låg nivå på era inlägg och er tid på vårt forum att jag baxnar. Ska ni tvunget såga våra nya spelare så gör det i en annan tråd än "välkommen"-tråden. Detta ska inte ses som en uppmaning till skärpning utan ett krav. "lite finare, lite bättre"- nja, inte ens nära. Vräk ur ångesten i Silly-tråden om det verkligen behövs.
----
Jag har alltid tyckt som jag skrev ovan. Att i spelartrådarna så diskuterar man den enskilda värvningen så kan Silly-tråden fortsätta i vanlig takt istället för att några nya rykten ska dränkas bland sidorna om Honken.
Välkommen tillbaka. Ingen har sagt att han ska vara vår förstacenter så förstår inte kritiken. Vi har signat typ 7-8 spelare till nästa säsong? Han är ett bra komplement och kanske får lillbrorsan att stanna också. Tycker vi ska vara hyfsat glada för alla elitseriespelare vi kan få.
- SirDIFalot
Jag tycker det låter rätt sjukt isf och är definitivt för att ändra en sån sak om forumiterna är för det.Magnutz skrev:Detta är inte en spelartråd utan en "välkommen till"-tråd och det är policy att hålla sågningar borta från dessa.SirDIFalot skrev:Det tycker jag är sjukt fel i så fall. Vad skulle vara poäng med att välkomna här? Vad tycker övriga forumiter?Magnutz skrev:Läs mod-tråd om detta. Vi välkomnar i välkommen-trådarna.SirDIFalot skrev:Jag tycker Välkommen-trådarna är till för att diskutera den enskilda värvningen. Så kan Silly-snacket fortsätta i Silly-tråden utan att 5 sidor försvinner med rent Honken-prat. Skulle vi bara skriva välkommen i dessa trådar kan vi ju faktiskt skita i att skapa dom helt. Noll syfte i så fall.Magnutz skrev:De flesta av er här för en så fruktansvärt låg nivå på era inlägg och er tid på vårt forum att jag baxnar. Ska ni tvunget såga våra nya spelare så gör det i en annan tråd än "välkommen"-tråden. Detta ska inte ses som en uppmaning till skärpning utan ett krav. "lite finare, lite bättre"- nja, inte ens nära. Vräk ur ångesten i Silly-tråden om det verkligen behövs.
----
Expert.