Välkommen Michael Holmqvist!
Re: Välkommen Michael Holmqvist!
Jaha det här var ju en riktig skitvärvning nu dyker väl Musse Håkanson upp som ett expressbrev på posten också.
Vad fan hade du förväntat dig då?Jim Morrison skrev: Som sagt, desperations-värvning.
Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är. Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
- Jim Morrison
Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.Kentta skrev:Vad fan hade du förväntat dig då?Jim Morrison skrev: Som sagt, desperations-värvning.
Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är. Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Just att det är en Center oroar mig. Då lär han ju varar tänkt som en top 2 center. Jag tror detta är på grund av Ottos pension.Jim Morrison skrev:Som sagt, desperations-värvning.SirDIFalot skrev:Jag trodde det var bevisat sedan länge sedan... :/Jim Morrison skrev:Beviset på att vi har otroligt svårt att få in spelare UTAN DIF-koppling just nu?
Johner
Holmqvist
Hank/Fimpen
Weigel
Det är ett skräckscenario.
Hur kan folk ens klaga på den här värvningen? Vi kan inte ha fyra kedjor med ren spets, så sålänge Honken inte var för dyr så är det här en mycket bra värvning till en 3e/4e kedja.
- Jim Morrison
Dessutom tror jag inte denna värvning direkt skriker "vi ska upp direkt" till andra möjliga nyförvärv...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså... det hänger väl på om han är frisk och vad för lön han tagit och vad Challe anser att han ska ha för roll. Handlar det om 4:e kedja och tokbillig så är han nog en bra kille att ha i gänget. Men då hoppas jag att det verkligen är så också...
Expert.
Säg inte att det är en förbättring att Norman går till Kärpät och MH kommer in. Jag är som de flesta tveksam/skeptisk till värvningen, men man får inte glömma att han faktiskt har runt 150 nhl-matcher och en hel del ahl-matcher på kontot. När MH är som bäst så är han faktiskt en duglig elitseriespelare, när han är skadad/halvskadad så är han medioker, precis som alla som är småskadade till höger och vänster.
Norman hade för övrigt +9, och med det var han bäst i laget den gångna säsongen, så säg FAN inte att vi har tjänat på den här värvningen. Med rätt träning och en bra försäsong så kommer dock MH att vara en nyttig spelare i 3:e/4:e linan, det är jag övertygad om.
Norman hade för övrigt +9, och med det var han bäst i laget den gångna säsongen, så säg FAN inte att vi har tjänat på den här värvningen. Med rätt träning och en bra försäsong så kommer dock MH att vara en nyttig spelare i 3:e/4:e linan, det är jag övertygad om.
Är det inte bättre att du skriver allt du skriver inom citat och hänvisar till Joels twitter?Jim Morrison skrev:Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.Kentta skrev:Vad fan hade du förväntat dig då?Jim Morrison skrev: Som sagt, desperations-värvning.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med!SirDIFalot skrev:Alltså... det hänger väl på om han är frisk och vad för lön han tagit och vad Challe anser att han ska ha för roll. Handlar det om 4:e kedja och tokbillig så är han nog en bra kille att ha i gänget. Men då hoppas jag att det verkligen är så också...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Jim Morrison
Varför då?gurra skrev:Är det inte bättre att du skriver allt du skriver inom citat och hänvisar till Joels twitter?Jim Morrison skrev:Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.Kentta skrev:Vad fan hade du förväntat dig då?Jim Morrison skrev: Som sagt, desperations-värvning.
- SirDIFalot
"NHL-meriterad forward återvänder till Dif"
Pheew, tur att jag inte såg den rubriken innan jag visste vem det handlade om. Då hade jag blivit ENORMT besviken på att se Micke Holmqvists namn.
Pheew, tur att jag inte såg den rubriken innan jag visste vem det handlade om. Då hade jag blivit ENORMT besviken på att se Micke Holmqvists namn.
Expert.
Tyckte bara det var ganska liktJim Morrison skrev:Varför då?gurra skrev:
Är det inte bättre att du skriver allt du skriver inom citat och hänvisar till Joels twitter?

Jim Morrison skrev: Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.
Men det kanske är du som är joel och då är det ju dina egna ord.JoeLills Twitters skrev: "Förutom alla spelare som ryktas ut ska vi ha svårt att knyta spelare till oss..."
"om jag ska spekulera så kan orsaken vara samma som inte fick till det med de namn Järlefelt ville ha in i vintras. Tommy Engström alltså"
"Nu hoppas jag bara att de rykten om problem med externa värvningar inte stämmer så vi kommer igång ordentligt"
-
Håkanson skulle dock ha varit en ruggigt bra värvning om han inte hade varit så skadebenägen. Hade då verkligen passat utmärkt bredvid Linkan.Donkels skrev:Jaha det här var ju en riktig skitvärvning nu dyker väl Musse Håkanson upp som ett expressbrev på posten också.
Detta enda som bekymrar mig när det gäller Honken är hans ryggproblem. Inse att vi spelar i AS och inte kommer att få behålla Brodin, Sillen o.s.v. Just som ersättare för Brodin känns detta som en mycket bra värvning. Om han är tänkt att spela i första- eller andraformationen är det dock åt h-vete.
- Remy Lebeau
Folk är helt enkelt ruskigt bortskämda, och verkar tro att vi är förstahandsvalet hos alla tillgängliga spelare. Trots att vi spelar i Allsvenskan.#87 skrev:Hur kan folk ens klaga på den här värvningen? Vi kan inte ha fyra kedjor med ren spets, så sålänge Honken inte var för dyr så är det här en mycket bra värvning till en 3e/4e kedja.
Han kommer göra ett helt okej jobb, nu när han är skadefri.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore