Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Tycker alla som inte har konkreta rykten eller bombsäkra bekräftelser ska hålla käft i den här tråden. Orkar inte se ett till "Jag tror"-inlägg från SirGuessAlot eller ett analfabetiskt muppryck från nån hormonstinn särskrivande clownfigur.

Vet du nåt, säg det. Gissar du, skapa en "gissa"-tråd och bespara oss värdefull tid.

Tack för Er hänsyn.
Nu är det ju trots allt en Silly-tråd men du får tro vad du vill. Hör jag något så delar jag med mig av det. Men är rätt tydlig med att poängtera vilken grad av rykte det är. Varför tror du jag skulle hitta på saker?
Nej du är inte tydlig. Du säger alltid hur allting "är" utan minsta insyn. Metal Machine vet vad jag snackar om.

Sedan riktar jag ett stort hat mot länkspam och annat dregeltrams.

Min poäng är inte ritad mot SirGuess i synnerhet utan alla som slänger ur sig namn utan en grundlig förklaring till varför personen skulle passa i DIF eller om det finns konkreta källor som ryktar om spelare, och varför.
Jag skulle inte påstå att jag har "noll insyn" men det får väl stå för dig. Sedan hör jag väl knappast till de sprider rykten här titt som tätt. Så ofta har jag inte påstått att någon spelare skulle vara "klar" eller på ingång. Väldigt sällan.

Dessvärre har nivån på debatter gått ner sig rejält sedan Jockmaniac och Mäklaren försvann. Jag höll inte med dessa människor om mycket men de kunde i alla fall föra sig i en debatt. Nu ser de flesta trådarna ut som matchtrådar.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Det gäller inte bara Silly-rykten utan din know-it-all-ton överlag.

Men vi släpper det och enas om att jag sänker nivån på alla debatter överallt och bör avrättas.
Det var bättre när Diffe89, Bautabröl och Andy härjade här.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Det gäller inte bara Silly-rykten utan din know-it-all-ton överlag.

Men vi släpper det och enas om att jag sänker nivån på alla debatter överallt och bör avrättas.
Hur går "Jag tror-inlägg" och know-it-all-ton ihop?

Det går för övrigt att blockera vissa folks inlägg om det är ett problem.

Edit: Vad hände med forumiten sthlm_dif förresten?
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Vi kan säga såhär istället. Om det fanns substans i det Joel skriver så är det upprörande. Om alltså, om.

Hur som haver. Veckan som kommer måste det komma info. De nysigneringar man väntar på får inte dra ut på tiden heller, viktigt för resterande lagbygge att kunna skylta med tex Otto, Jimmie och DT som exempel.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:Det gäller inte bara Silly-rykten utan din know-it-all-ton överlag.

Tack för komplimangen!

Detta inlägg är otroligt mycket OT i en silly tråd, men...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det VAR bättre förr.

Jag har skrivit 600 inlägg på 7 år. Andra verkar skriva 600 inlägg i veckan om vadå - ja om nästan ingenting....

Stör mig också, precis som du, på kombinationen av att å ena sidan inte ha någon koll/info och å andra sidan uppvisa en attityd av att "veta precis hur allting är" hos viss skribenter.

Resultatet är att forumet svämmar över av grunda nonsensinlägg som absolut inte tillför något samtidigt som de diskussioner som leder framåt nästan helt uteblir då många andra skribenter uppenbart inte är intresserade av vad andra har att säga eller av att diskutera eftersom de redan vet allt, kan allt och bara vill posta sina uppfattningar.

Det här forumet började deka ner sig redan 2005 när DIF.net flyttades hit och lades ner. Visst kan man säga - "vad gör du här då Andy-jävel om vårt forum är så kasst?". Då svarar jag - "A - därför att det inte finns något bättre" och "B - därför att om vi hjälps åt så kanske vi kan höja nivån lite".

Soldatet nämner några klassiska skribenter - jag vill dock lyfta fram "Blå Helgonet" som skrev bland det mest läsvärda jag någonsin läst - DET var journalistik på hög nivå - substansiellt, elakt, avslöjande, kunnigt och alltid med glimten i ögat (kryddat med lite flugsvamp).

Andra klassiker är Frasse så klart, DonT, Lugnet, Cantona, BOM BOM BOUCHARD och många fler (varav några fortfarande är aktiva här inne har jag sett).

Som sagt - jävligt OT, men soldaten har en poäng. Dessutom måste jag ju passa på att tacka för komplimangen. Själv måste jag säga att Soldaten är en av de skribenter jag under årtet jag nästan varit borta helt från forumet kommit att uppskatta mest. Jag håller inte alltid med, men jag har respekt för kunskapen och gillar tonen och glimten i ögat.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
gurra

Inlägg av gurra »

Andy skrev:
Jag har skrivit 600 inlägg på 7 år. Andra verkar skriva 600 inlägg i veckan om vadå - ja om nästan ingenting....
Jag ha reagerat på detta också. Bra skrivet alltihop.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag vet inte vad som är värst, substantiellt skitsnack eller 250 meterlånga poster där folk verkar sitta och gråtrunka till hur fantastiskt allt var förr i tiden på det här forumet. För att inte nämna "Gud vad jag saknar X och Y - då var allt sååå mycket bättre".

Passar det inte så läs inte tråden. Eller inte forumet överhuvudtaget. Väldigt enkelt faktiskt.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:Jag vet inte vad som är värst, substantiellt skitsnack eller 250 meterlånga poster där folk verkar sitta och gråtrunka till hur fantastiskt allt var förr i tiden på det här forumet. För att inte nämna "Gud vad jag saknar X och Y - då var allt sååå mycket bättre".

Passar det inte så läs inte tråden. Eller inte forumet överhuvudtaget. Väldigt enkelt faktiskt.
Enligt mig, både och. Hatar argumentet "det var bättre förr" eftersom det används i alla sorters argumentationer. Är 30 år gammal och har inte använt det argumentet någonsin. Det var inte bättre förr, det var annorlunda förr och antingen anpassar man sig inte eller så vill man inte anpassa sig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Kommer alltid vara vissa som är duktigare på att skriva och att utrycka sig i text..Men man behöver inte se ner på dom som skriver sämre..eller för den delen läsa det. Lite för mycket frustration av oss alla nu när det inte hörs ett knyst från DIF och alla är oroliga för hur laget blir.
isolerad

Inlägg av isolerad »

-daniel- skrev:Jag vet inte vad som är värst, substantiellt skitsnack eller 250 meterlånga poster där folk verkar sitta och gråtrunka till hur fantastiskt allt var förr i tiden på det här forumet. För att inte nämna "Gud vad jag saknar X och Y - då var allt sååå mycket bättre".

Jag har varit med iaf sen det här forumet startade. Det som är intressant är ju att det INTE var bättre förr. Andelen skit har alltid legat på ungefär samma nivå. Vissa individer har en tendens att romantisera det förflutna.

Men lite mer on topic: Man börjar snart klättra på väggarna för att det inte händer något. Istället florerar flertalet oroväckande rykten och man får inte klarhet i någonting. Sjukt frustrerande. Det är alldeles för få uttalanden från ledningen om hur arbetet fortskrider. Vad är planen för att ta sig tillbaka? Eller är det så att "Djurgården hockey mår bra"?
i
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det passar mig utmärkt. Så jag tänker fortsätta att läsa både tråden och forumet. Jätte enkelt sa Bull.

Det betyder inte att jag plötsligt tänker börja tycka om allt skit jag läser från oinitierade eller oinformerade sprättar som "tror sig veta" och samtidigt är helt ointresserade såväl som oförmögna att föra en diskussion som leder bortom att envist och utan att lyssna på ett oreflekterat sätt skrika ut sina åsikter eller racka ner på andra skribenter, med eller utan könsord eller omogna såväl som larviga onanireferenser.

On topic: jag är inte lika orolig som många här inne verkar vara. Jag vet att det arbetas hårt med att bygga en för Allsvenskan och inom ramen för vår nya ekonomiska verklighet slagkraftig trupp. Challe satsar hårt på att bygga ett lag och satsar på att få in spelare med rätt inställning, motivation och vilja att spela upp DIF.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:

Det passar mig utmärkt. Så jag tänker fortsätta att läsa både tråden och forumet. Jätte enkelt sa Bull.

Så trevligt för dig.

Men du kanske ska tagga ner lite i dina poster om att alla andra än de du fattat något slags tycke för är "oinitierade och oinformerade". Blir rätt löjligt faktiskt.
Jhaan

Inlägg av Jhaan »

Stämmer det att HV drar i Printz och Brodin??
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Off Topic: Det är ett lapptäcke som består av olika delar skit och olika delar guld. Några har skriftens gåva och andra har den inte. Några kan argumentera på ett bra sätt, andra har svårt att matcha. Forumet blir väl ett tvärsnitt av samhället.

On Topic: GAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Läser med ökande frustration Micke Fahlanders tweets. Vi behöver en Micke Fahlander.

Om det finns "bromsklossar" inom föreningen - som några påpekat - måste föreningen omplacera dessa och låta värvningarna skötas av andra.

Hoppas innerligt på nyttiga och bra nyförvärv lika mycket som jag räds nya nyfördärv.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jhaan skrev:Stämmer det att HV drar i Printz och Brodin??
Kanske. Skämt åsido. Det är väl inget som bekräftats i alla fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst