Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

ärkeDIF skrev:Blir förvånad över att man tycker det är förståeligt att man lämnar när man spelat ner en förening. Går Mario nu (som den inbitne Djurgårdare han säger han är) så kommer han alltid bli ihågkommen som en som svek. Har inget med karriär att göra utan handlar om ren egoism.
Det finns bara en anledning som är acceptabel om han lämnar, att Djurgården sagt vi vill inte ha dig kvar (vilket kan vara fullt möjligt).
Han kommer hursomhelst aldrig vara välkommen till Mesta Mästarna igen.
Det är i svåra tider man ser vilka som är ens vänner.
Äntligen nån som står upp!
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Nummer19 skrev:Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
Precis och även nu junioren som sänkte oss i leksand ska väl oxå över till NHL nu med :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Nummer19 skrev:Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
Precis, det kan vara ett bra drag. Det är definitivt inget självmord för karriären i alla fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

fillefilander skrev:
Precis, det kan vara ett bra drag. Det är definitivt inget självmord för karriären i alla fall.
Dom var i och för sig supertalanger på uppgång, och fick egentligen en bättre utveckling tack vare mer speltid i HA. Kan tycka att det är lite skillnad i Kempes fall som 23/24-åring då han är på väg att få sitt genombrott i ES. Jag skulle nog inte rekommendera honom att ta ett kliv ner i HA, det känns som nästa säsong för Kempe kommer bli riktigt bra.
Expert.
Användarvisningsbild
ozzle

Inlägg av ozzle »

Äppelmos skrev:
minalman skrev:
ärkeDIF skrev: Han kommer hursomhelst aldrig vara välkommen till Mesta Mästarna igen.
Det är i svåra tider man ser vilka som är ens vänner.
+1!
+2!
+3!
Allsvenskan blir det vi gör den till.
Anteson

Inlägg av Anteson »

kom hem plix Linkan!

säger allt!
Staten

Inlägg av Staten »

Hockeyspelare är inte förenade med en yrkesstolthet och klubbtillhörighet längre, allt handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt (det finns få undantag) precis som allt annat. Jag klandrar dem inte, men det är jävligt tråkigt för sporten.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Hockeyspelare är inte förenade med en yrkesstolthet och klubbtillhörighet längre, allt handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt (det finns få undantag) precis som allt annat. Jag klandrar dem inte, men det är jävligt tråkigt för sporten.
Om inte vi fans börjar klandra den här proffscirkusen där lagtillhörighet och klubbkänslan betyder mindre än lönechecken, vem ska då göra det? Man kommer aldrig att kunna köpa de där sista procenten som en spelare som spelar för laget kan ge. Ett välbyggt lag ger mer än ett välbetalt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo

Inlägg av gaspo »

minalman skrev:
Staten skrev:Hockeyspelare är inte förenade med en yrkesstolthet och klubbtillhörighet längre, allt handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt (det finns få undantag) precis som allt annat. Jag klandrar dem inte, men det är jävligt tråkigt för sporten.
Om inte vi fans börjar klandra den här proffscirkusen där lagtillhörighet och klubbkänslan betyder mindre än lönechecken, vem ska då göra det? Man kommer aldrig att kunna köpa de där sista procenten som en spelare som spelar för laget kan ge. Ett välbyggt lag ger mer än ett välbetalt.
Så väl skrivet! Men vissa vill tydligen gå det som i NHL. Ingen klubbkänsla alls. Inga spelare fostrade i egen regi! Bara pengar pengar. Det blir ju inget roligt alls o hålla på ett lag då. INSE nu alla 80-90 talister allt handlar inte om egoism o pengar!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Anteson skrev:kom hem plix Linkan!

säger allt!
Pröjsa honom vad han ska ha, Linkan SKA hem!
Haha efter att ha kollat den där så är det ju inge snack, fan va man har saknat honom!
Masse

Inlägg av Masse »

Äppelmos skrev:

säger allt!
Pröjsa honom vad han ska ha, Linkan SKA hem!
Haha efter att ha kollat den där så är det ju inge snack, fan va man har saknat honom!
Gåshud är ju bara förnamnet. Hoppas de ger honom ett bra erbjudande med t ex jobb inom DIF efter karriären.
Hammaren
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hammaren »

Så var de julafton, På tredje långatan, jag satt i fyllecell på årets bästa kväll
snoddas

Inlägg av snoddas »

säger allt!
Jag kan inte spela upp filmen på min ipad:(vad heter filmen så kanske jag kan söka på youtube
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

snoddas skrev:

säger allt!
Jag kan inte spela upp filmen på min ipad:(vad heter filmen så kanske jag kan söka på youtube
Den går inte att se på iPad/iPhone. Det står ju så när man försöker titta på den då youtube inte har en .mp4-version som krävs för iEnheterna.
Låst