Äntligen nån som står upp!ärkeDIF skrev:Blir förvånad över att man tycker det är förståeligt att man lämnar när man spelat ner en förening. Går Mario nu (som den inbitne Djurgårdare han säger han är) så kommer han alltid bli ihågkommen som en som svek. Har inget med karriär att göra utan handlar om ren egoism.
Det finns bara en anledning som är acceptabel om han lämnar, att Djurgården sagt vi vill inte ha dig kvar (vilket kan vara fullt möjligt).
Han kommer hursomhelst aldrig vara välkommen till Mesta Mästarna igen.
Det är i svåra tider man ser vilka som är ens vänner.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Precis och även nu junioren som sänkte oss i leksand ska väl oxå över till NHL nu med :/Nummer19 skrev:Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Precis, det kan vara ett bra drag. Det är definitivt inget självmord för karriären i alla fall.Nummer19 skrev:Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
- SirDIFalot
Dom var i och för sig supertalanger på uppgång, och fick egentligen en bättre utveckling tack vare mer speltid i HA. Kan tycka att det är lite skillnad i Kempes fall som 23/24-åring då han är på väg att få sitt genombrott i ES. Jag skulle nog inte rekommendera honom att ta ett kliv ner i HA, det känns som nästa säsong för Kempe kommer bli riktigt bra.fillefilander skrev:Precis, det kan vara ett bra drag. Det är definitivt inget självmord för karriären i alla fall.Nummer19 skrev:Och dessutom är det inte jättedumt att stanna kvar i Hockeyallsvenskan. Det finns ju en och annan som har lyckats att komma till NHL direkt från HA. Patrik Berglund och Oliver Ekman-Larsson är två utmärkta exempel!
Expert.
+3!Äppelmos skrev:+2!minalman skrev:+1!ärkeDIF skrev: Han kommer hursomhelst aldrig vara välkommen till Mesta Mästarna igen.
Det är i svåra tider man ser vilka som är ens vänner.
Allsvenskan blir det vi gör den till.
kom hem plix Linkan!
säger allt!
säger allt!
Hockeyspelare är inte förenade med en yrkesstolthet och klubbtillhörighet längre, allt handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt (det finns få undantag) precis som allt annat. Jag klandrar dem inte, men det är jävligt tråkigt för sporten.
- minalman
Om inte vi fans börjar klandra den här proffscirkusen där lagtillhörighet och klubbkänslan betyder mindre än lönechecken, vem ska då göra det? Man kommer aldrig att kunna köpa de där sista procenten som en spelare som spelar för laget kan ge. Ett välbyggt lag ger mer än ett välbetalt.Staten skrev:Hockeyspelare är inte förenade med en yrkesstolthet och klubbtillhörighet längre, allt handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt (det finns få undantag) precis som allt annat. Jag klandrar dem inte, men det är jävligt tråkigt för sporten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Så väl skrivet! Men vissa vill tydligen gå det som i NHL. Ingen klubbkänsla alls. Inga spelare fostrade i egen regi! Bara pengar pengar. Det blir ju inget roligt alls o hålla på ett lag då. INSE nu alla 80-90 talister allt handlar inte om egoism o pengar!minalman skrev:Om inte vi fans börjar klandra den här proffscirkusen där lagtillhörighet och klubbkänslan betyder mindre än lönechecken, vem ska då göra det? Man kommer aldrig att kunna köpa de där sista procenten som en spelare som spelar för laget kan ge. Ett välbyggt lag ger mer än ett välbetalt.Staten skrev:Hockeyspelare är inte förenade med en yrkesstolthet och klubbtillhörighet längre, allt handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt (det finns få undantag) precis som allt annat. Jag klandrar dem inte, men det är jävligt tråkigt för sporten.
Pröjsa honom vad han ska ha, Linkan SKA hem!Anteson skrev:kom hem plix Linkan!
säger allt!
Haha efter att ha kollat den där så är det ju inge snack, fan va man har saknat honom!
Gåshud är ju bara förnamnet. Hoppas de ger honom ett bra erbjudande med t ex jobb inom DIF efter karriären.Äppelmos skrev:Pröjsa honom vad han ska ha, Linkan SKA hem!Anteson skrev:kom hem plix Linkan!
säger allt!
Haha efter att ha kollat den där så är det ju inge snack, fan va man har saknat honom!
Så var de julafton, På tredje långatan, jag satt i fyllecell på årets bästa kväll
Jag kan inte spela upp filmen på min ipad:(vad heter filmen så kanske jag kan söka på youtubeAnteson skrev:kom hem plix Linkan!
säger allt!
Den går inte att se på iPad/iPhone. Det står ju så när man försöker titta på den då youtube inte har en .mp4-version som krävs för iEnheterna.snoddas skrev:Jag kan inte spela upp filmen på min ipad:(vad heter filmen så kanske jag kan söka på youtubeAnteson skrev:kom hem plix Linkan!
säger allt!