Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

Inget problem"barn" tack. Vore förödande. Vet ej status på Strömberg men oroas av det ryktet.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm19 »

Kommer Fredric Anderberg få chansen i år möjligen? Verkar ha en intressant spelstil och spelare av vad jag har hört. Ligger topp hundra inför draften.

"Quick powerful winger who can let the puck fly while at full speed. Was injured for a big part of the 2010-11 season. Grinding-type player who battles for pucks all over the ice. Still raw in his offensive game and may just end up as an energy player if the hands and poise don't come through."
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly.. :)), men följande status hörde jag nyligen:
Gamla gardet: Nilsson, Otto, DT, Fimpen, Ölve - stannar.
Åberg, Lennhammar stannar också.

Tellan 99% klar.

MT, honken, Holm får lämna medan Cehlin och Claesson packar amerikaväskorna.

Sedan hörde jag nåt om en sponsor som skulle gå in med 20m, och då skulle även Fernholm trots allt kunna bli möjlig...?
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Davva skrev:Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly.. :)), men följande status hörde jag nyligen:

Tellan 99% klar.

Sedan hörde jag nåt om en sponsor som skulle gå in med 20m, och då skulle även Fernholm trots allt kunna bli möjlig...?
Vart hörde du allt det?
Vad har du för källor?
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Davva skrev:Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly.. :)), men följande status hörde jag nyligen:

Tellan 99% klar.

Om det du skrivit stämmer så låter det ju helt underbart, men jag väljer att tro på motsattsen för att inte bli besviken om det inte stämmer :)
Senast redigerad av Stulle den 2012-04-14 19:11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Tellan 99% klar.

är detta rykten du snappat upp eller vet du mera av egna källor? isf vill jag veta mer om Åberg-stannar, och Tellan-99% klar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi kan inte veta någonting om vad som händer med Åberg förrän efter draften. Han blir årets Zibanejad....
Expert.
Kricke

Inlägg av Kricke »

Morwin skrev:
Kricke skrev:Har hört ett helt galet sillyrykte och orsaken till att Tellan inte signat än. Han vill tydligen helst stanna i elitserien om han ska fortsätta i Sverige och Sålna ska tydligen ha vänt upp och ned på kassakistan för att erbjuda honom det han vill ha och mer därtill, sexsiffrigt i månadslön tydligen med en tvåa först...
Så vi får väl se hur stort difhjärtat är när allt kommer omkring. Hade vi varit kvar i elitserien hade det inte varit något snack överhuvudtaget, då hade han redan varit klar. Men då vi nu spelar i den lägre serien så tvekar han. Han ska visst invänta bud från KHL också.
Finns inte en chans att han går till AIK
Det sade folk om Rolf Ridderwall också i början av 90-talet... alla var så övertygade om att när han lämnade Team Boro så var det bara Djurgården som gällde. Han var "på sin tid" en minst lika stor ikon som Tellan är idag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tellan 99% klar.

Låter som en upprepning av SillyTweetarn och diverse rykten här.

Med andra ord, inga egna källor va?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kricke

Inlägg av Kricke »

fillefilander skrev:
Morwin skrev:
Rix skrev:Strömberg i Stockholm. Vi gnällde när spelarna var ute på stureplan, fan Conny kommer ju ligga däckad utanför White efter matcherna.

Nej tack till Conny Strömberg, än bra spelare men vill inte ha in en spelare som har problem med alkohol och disciplin i DIF.
Host? Har ju bremberg och dick oxå hållt på med alkohol så. Strömberg till dif ja tack!
Det är en stor skillnad. Conny är en tvättäkta alkis. Som kommer full (inte bakfull) till morgonträningar ibland och som inte bangar för att köpa en platta öl av vaktmästaren på bortaplan efter match och springa runt med den iklädd handduk...
Man är ingen alkis om man kör rattfull på midsommarafton menar du? :roll:
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:Vi kan inte veta någonting om vad som händer med Åberg förrän efter draften. Han blir årets Zibanejad....
Åberg har sjunkit ganska rejält i rankingen inför draften nu. Han är någonstans mellan 20-25. Betyder troligtvis att något av lagen som går långt i slutspelet kommer att plocka honom och således ge honom tid och utrymme att utvecklas i en bra miljö.

Jag hoppas att han plockas av Pittsburgh, han kommer bli ruskigt farligt en vacker dag och stänka in baljor likt James Neal gjort iår!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Magnutz skrev:Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer. ;)
jag blir mer och mer skeptiskt till honom, känns som att det kommer bli Ridderwall tillslut.

förövrigt uppskattas ditt arbete och frekventa uppdaterande! känns som en av de få vettiga källorna på ett tag.

Big Ups!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jerka skrev:
Magnutz skrev:Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer. ;)
jag blir mer och mer skeptiskt till honom, känns som att det kommer bli Ridderwall tillslut.

förövrigt uppskattas ditt arbete och frekventa uppdaterande! känns som en av de få vettiga källorna på ett tag.

Big Ups!
Jag med tyvärr..
Känns som att Tellan skulle behövas något enormt!
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

är detta rykten du snappat upp eller vet du mera av egna källor?
Det är inte baserat på en förstahandskälla. Det är en kompis till mig som har en bra källa - och som har visat sig pålitlig många gånger tidigare. Men silly är ju alltid silly..!

Han ringde iaf till mig idag och sa att "jag har glada nyheter" och drog sedan det jag vidarebefordrade här.

Någon som vet mer om den påstådda sponsorn?
Låst