Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Inget problem"barn" tack. Vore förödande. Vet ej status på Strömberg men oroas av det ryktet.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Kommer Fredric Anderberg få chansen i år möjligen? Verkar ha en intressant spelstil och spelare av vad jag har hört. Ligger topp hundra inför draften.
"Quick powerful winger who can let the puck fly while at full speed. Was injured for a big part of the 2010-11 season. Grinding-type player who battles for pucks all over the ice. Still raw in his offensive game and may just end up as an energy player if the hands and poise don't come through."
"Quick powerful winger who can let the puck fly while at full speed. Was injured for a big part of the 2010-11 season. Grinding-type player who battles for pucks all over the ice. Still raw in his offensive game and may just end up as an energy player if the hands and poise don't come through."
Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly..
), men följande status hörde jag nyligen:
Gamla gardet: Nilsson, Otto, DT, Fimpen, Ölve - stannar.
Åberg, Lennhammar stannar också.
Tellan 99% klar.
MT, honken, Holm får lämna medan Cehlin och Claesson packar amerikaväskorna.
Sedan hörde jag nåt om en sponsor som skulle gå in med 20m, och då skulle även Fernholm trots allt kunna bli möjlig...?

Tellan 99% klar.
Sedan hörde jag nåt om en sponsor som skulle gå in med 20m, och då skulle även Fernholm trots allt kunna bli möjlig...?
Vart hörde du allt det?Davva skrev:Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly..), men följande status hörde jag nyligen:
Tellan 99% klar.
Vad har du för källor?
Om det du skrivit stämmer så låter det ju helt underbart, men jag väljer att tro på motsattsen för att inte bli besviken om det inte stämmerDavva skrev:Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly..), men följande status hörde jag nyligen:
Tellan 99% klar.

Senast redigerad av Stulle den 2012-04-14 19:11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
är detta rykten du snappat upp eller vet du mera av egna källor? isf vill jag veta mer om Åberg-stannar, och Tellan-99% klarDavva skrev:Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly..), men följande status hörde jag nyligen:
Tellan 99% klar.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi kan inte veta någonting om vad som händer med Åberg förrän efter draften. Han blir årets Zibanejad....
Expert.
Det sade folk om Rolf Ridderwall också i början av 90-talet... alla var så övertygade om att när han lämnade Team Boro så var det bara Djurgården som gällde. Han var "på sin tid" en minst lika stor ikon som Tellan är idag.Morwin skrev:Finns inte en chans att han går till AIKKricke skrev:Har hört ett helt galet sillyrykte och orsaken till att Tellan inte signat än. Han vill tydligen helst stanna i elitserien om han ska fortsätta i Sverige och Sålna ska tydligen ha vänt upp och ned på kassakistan för att erbjuda honom det han vill ha och mer därtill, sexsiffrigt i månadslön tydligen med en tvåa först...
Så vi får väl se hur stort difhjärtat är när allt kommer omkring. Hade vi varit kvar i elitserien hade det inte varit något snack överhuvudtaget, då hade han redan varit klar. Men då vi nu spelar i den lägre serien så tvekar han. Han ska visst invänta bud från KHL också.
- Jim Morrison
Låter som en upprepning av SillyTweetarn och diverse rykten här.Davva skrev:Med risk att upprepa vad som redan har sagts (har inte riktigt tid att läsa igenom 230+ sidor silly..), men följande status hörde jag nyligen:
Tellan 99% klar.
Med andra ord, inga egna källor va?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Man är ingen alkis om man kör rattfull på midsommarafton menar du?fillefilander skrev:Det är en stor skillnad. Conny är en tvättäkta alkis. Som kommer full (inte bakfull) till morgonträningar ibland och som inte bangar för att köpa en platta öl av vaktmästaren på bortaplan efter match och springa runt med den iklädd handduk...Morwin skrev:Host? Har ju bremberg och dick oxå hållt på med alkohol så. Strömberg till dif ja tack!Rix skrev:Strömberg i Stockholm. Vi gnällde när spelarna var ute på stureplan, fan Conny kommer ju ligga däckad utanför White efter matcherna.
Nej tack till Conny Strömberg, än bra spelare men vill inte ha in en spelare som har problem med alkohol och disciplin i DIF.

Åberg har sjunkit ganska rejält i rankingen inför draften nu. Han är någonstans mellan 20-25. Betyder troligtvis att något av lagen som går långt i slutspelet kommer att plocka honom och således ge honom tid och utrymme att utvecklas i en bra miljö.SirDIFalot skrev:Vi kan inte veta någonting om vad som händer med Åberg förrän efter draften. Han blir årets Zibanejad....
Jag hoppas att han plockas av Pittsburgh, han kommer bli ruskigt farligt en vacker dag och stänka in baljor likt James Neal gjort iår!
Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer. 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jag blir mer och mer skeptiskt till honom, känns som att det kommer bli Ridderwall tillslut.Magnutz skrev:Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer.
förövrigt uppskattas ditt arbete och frekventa uppdaterande! känns som en av de få vettiga källorna på ett tag.
Big Ups!
Jag med tyvärr..Jerka skrev:jag blir mer och mer skeptiskt till honom, känns som att det kommer bli Ridderwall tillslut.Magnutz skrev:Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer.
förövrigt uppskattas ditt arbete och frekventa uppdaterande! känns som en av de få vettiga källorna på ett tag.
Big Ups!
Känns som att Tellan skulle behövas något enormt!
Det är inte baserat på en förstahandskälla. Det är en kompis till mig som har en bra källa - och som har visat sig pålitlig många gånger tidigare. Men silly är ju alltid silly..!är detta rykten du snappat upp eller vet du mera av egna källor?
Han ringde iaf till mig idag och sa att "jag har glada nyheter" och drog sedan det jag vidarebefordrade här.
Någon som vet mer om den påstådda sponsorn?