Haha, vilken jävla timing. Tippar fotot går dyrt.. not.
http://www.tradera.com/signerat-foto-gu ... _153812236
Trots allt, för att se objektivt på det hela. Gustaf var en av väldigt få spelare i årets trupp som kunde avrunda Elitserien, trots att det gick som det gick, med högt huvud. Sen har jag ingen aning om vad ni alla här inne trodde om honom, var han en Ölvestad, Ottosson eller Fimpen i era verklighetsfrånvända hjärnor eller? Gustaf är en duktig målvakt som som spelat 3 säsonger för DIF och 5 säsonger för AIK(där han för övrigt fostrades till den duktiga målvakten han är). Han är inte DIF. Jag bryr mig ärligt talat föga om den här nyheten då den var klart väntad, och eftersom Tellqvist bara måste vara klar snart(Tellqvist är DIF). Tellan är en lika duktig målvakt som Wesslau, men fostrad i Stockholms vackraste klubb - inte lillebror från Solna. Tellan är en duktig målvakt och DIF, Wesslau är en duktig målvakt men inte DIF.
Jag håller givetvis med om att övergången lämnar en bitter eftersmak i munnen, men Gustaf är professionell(och fortfarande inte DIF) och säger det han måste och ska säga. Han gör sitt jobb, och han utförde sitt vikariat i DIF med betyget väl godkänt. Jag betvivlar inte att han anser att DIF är en fin och anrik klubb med fantastiska fans heller, och jag vet lika väl som Gustaf att hans nya vistelse inte kommer att vara samma sak som att spela inför Djurgårdare på Hovet/Globen. Men, MEN, nu måste han givetvis fokusera på sin nya tjänst som legosoldat åt Svenska Kyrkan i Jönköping.
Jag tackar inte Gustaf, i och med den bittra eftersmaken i min mun, men avstår givetvis från att hata honom också.
Välkommen Tellqvist, hoppas jag ska få skalla högt snart.