Välkommen Gustaf Wesslau!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av Jim Morrison »

Challen skrev:Jävla äckel. Stick och kom fan inte tillbaka. Hoppas din karriär går helt åt helvete.
+1. Hoppas du aldrig kommer tillbaka din vidriga jävla gnagare.

Du kunde ha lämnat på ett VÄRDIGT sätt men valde det ovärdigaste sättet av dom alla. Och nu kommer säkert dom flesta hoppa på mig och såga mig, men jag bryr mig inte. Det här är min jävla åsikt och jag står för den.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Money talks råttjävel!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag kan bara inte klandra en av våra bästa spelare för att lämna när vi åker ut.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Det jag stör mig mest på är det där 3 års kontraktet! Visserligen skitsnacket också.

Alla kan inte lämna som Widing.
Daniel Widing skrev:– Jag vill ändå passa på att ge en eloge till Djurgårdspubliken. Det var det häftigaste jag varit med om och det kommer jag nog aldrig få uppleva igen. All respekt till Brynäsfansen, men jag tycker att Djurgården har Europas bästa klack.
2014-04-07, vad hände?
JiWe

Inlägg av JiWe »

Att folk ens orkar bli förbannade. Att man fjäskar in sig för sin nya klubb är ju knappast något nytt det gör väl alla. Att man pratar gott om sin förra är ju inte så konstigt heller. Inte ofta man ser en spelare spy galla över den klubb han lämnar. Okej att det är onödigt att säga vissa saker osv men vad är det som är nytt med det? Knappast första eller sista gången det händer.

Spelarna ser till sitt eget bästa först och främst. Så jävla enkelt är det. Att man som spelare skulle välja bort olika karriärval pga att man vill blidka fans/förra klubben eller liknande känns väldigt romantiskt och förlegat.

Vill man inte spela i DIF så är det ju bara att sticka. Ganska fundamentalt och enkelt!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte klandra en av våra bästa spelare för att lämna när vi åker ut.
Nej. Och jag hade inte heller klandrat honom om han hade lämnat. Men det är på sättet han lämnar som jag blir så jävla förbannad på. Han hade kunnat lämna med värdighet. Men istället läcker rykten ut (från Frasse bland andra) att han varit klar för Hv71 redan innan kvalserien. Och så alla hans uttalanden.

Nej, jag klandrar honom inte heller för att han lämnar. Men jag klandrar honom för att han lämnade på det här sättet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte klandra en av våra bästa spelare för att lämna när vi åker ut.
Nej. Och jag hade inte heller klandrat honom om han hade lämnat. Men det är på sättet han lämnar som jag blir så jävla förbannad på. Han hade kunnat lämna med värdighet. Men istället läcker rykten ut (från Frasse bland andra) att han varit klar för Hv71 redan innan kvalserien. Och så alla hans uttalanden.

Nej, jag klandrar honom inte heller för att han lämnar. Men jag klandrar honom för att han lämnade på det här sättet.
Du kan väl inte klandra honom för obekräftade rykten? Hade han varit klar redan under kvalserien hade övergången blivit officiell för länge sedan.
Expert.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Ingen ide klaga på Wesslau, Han sa ju själv han bara skriver på med DIF för att sen kunna gå vidare och tjäna pengar, Detta var innan han skrev på för oss.

Sen är han ingen Djurgårdare utan en gnagare och det borde folk ha i åtanke.
SÅ att han sticker för pengar visste ju alla redan som har nån koll.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Haha, vilken jävla timing. Tippar fotot går dyrt.. not. :lol:
http://www.tradera.com/signerat-foto-gu ... _153812236

Trots allt, för att se objektivt på det hela. Gustaf var en av väldigt få spelare i årets trupp som kunde avrunda Elitserien, trots att det gick som det gick, med högt huvud. Sen har jag ingen aning om vad ni alla här inne trodde om honom, var han en Ölvestad, Ottosson eller Fimpen i era verklighetsfrånvända hjärnor eller? Gustaf är en duktig målvakt som som spelat 3 säsonger för DIF och 5 säsonger för AIK(där han för övrigt fostrades till den duktiga målvakten han är). Han är inte DIF. Jag bryr mig ärligt talat föga om den här nyheten då den var klart väntad, och eftersom Tellqvist bara måste vara klar snart(Tellqvist är DIF). Tellan är en lika duktig målvakt som Wesslau, men fostrad i Stockholms vackraste klubb - inte lillebror från Solna. Tellan är en duktig målvakt och DIF, Wesslau är en duktig målvakt men inte DIF.

Jag håller givetvis med om att övergången lämnar en bitter eftersmak i munnen, men Gustaf är professionell(och fortfarande inte DIF) och säger det han måste och ska säga. Han gör sitt jobb, och han utförde sitt vikariat i DIF med betyget väl godkänt. Jag betvivlar inte att han anser att DIF är en fin och anrik klubb med fantastiska fans heller, och jag vet lika väl som Gustaf att hans nya vistelse inte kommer att vara samma sak som att spela inför Djurgårdare på Hovet/Globen. Men, MEN, nu måste han givetvis fokusera på sin nya tjänst som legosoldat åt Svenska Kyrkan i Jönköping.

Jag tackar inte Gustaf, i och med den bittra eftersmaken i min mun, men avstår givetvis från att hata honom också.

Välkommen Tellqvist, hoppas jag ska få skalla högt snart.
Senast redigerad av Roppan den 2012-04-12 17:26:34, redigerad totalt 1 gånger.
Rix

Inlägg av Rix »

Tack Wesslau för din tid i DIF. Hata spelare som skriver under på ett år och har som ambition att gå vidare det är inte min grej. Sen att du kanske har gjort klart med hv71 innan det hela var slut är trist men knappast nytt i ishockeyn
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Oavsett om han tycker, eller inte tycker, att Norrbanks-mupparna verkar trevliga och att Kinnarps Arena är "en av de trevligare platser att besöka".. så är han givetvis helt på det klara med att Djurgårdens IF och Hovet är trevligare. Han är ju trots allt inte efterbliven.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Wesslau? Det var han gnagar-råttan som stod när vi förlorade SM-guldet 2010 och åkte ur 2012, eller hur? Honom har jag glömt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mash

Inlägg av Mash »

Blandade känslor. Man visste att han skulle sticka, det var redan klart men att han går till Hv känns helt fel. Speciellt på det sättet han gör det.

Han ska ändå ha tack för insatserna och det han har åstadkommit i Djurgården. Han är anledningen till att vi fick chansen att slippa kvalserien.
Lycka till i Jönköping.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jim Morrison skrev:

Enligt min källa (som är samma som genom årens lopp levererat ett gäng väldigt pricksäkra rykten, men som jag inte har regelbunden access till längre). Var väldigt tydlig när han berättade att Wesslau började bjuda ut sig mitt under grundserien, att AIK och HV var de två hetaste alternativen för honom, men att HV bjöd över Solna samt att allt var klart just i början av Kvalserien.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
Jim Morrison skrev:

Enligt min källa (som är samma som genom årens lopp levererat ett gäng väldigt pricksäkra rykten, men som jag inte har regelbunden access till längre). Var väldigt tydlig när han berättade att Wesslau började bjuda ut sig mitt under grundserien, att AIK och HV var de två hetaste alternativen för honom, men att HV bjöd över Solna samt att allt var klart just i början av Kvalserien.
Det är förstås mycket möjligt att hans agent börjar bjuda ut Wesslau under pågående kvalserie ifall Djurgården skulle åka ur. Det handlar ju om att vara ute i tid medan så många lag som möjligt inte har en signad förstamålvakt. Jag tror inte direkt Wesslau har suttit och räknat siffror för att sedan överrumplas av ett skott som går in mellan benskydden under kvalseriematcherna.
Expert.
Skriv svar