Nej, man kan tycka det. Att man inte ska beskylla Challe för det. Men se på Jan Järlefelt, han blev offret denna gång, vem säger att det inte kan återupprepas? Går vi inte upp nästa säsong pga vi inte fått in tillräcklig kvalité så sitter troligen Challe jobbigt till. Dessutom när han har chansen att även träna dem.Stulle skrev:Samtidigt så kan man ju inte (kan kan man väl) beskylla Challe för att han inte fått hem spelare som inte ville lira med oss. Som -daniel- skrivit så tar han säker kontakt med en mängd spelare bara för att stämma av läget, och om intresse finns så ska man sen komma över den ekonomiska tröskeln, vilket förmodligen är den mest avgörande.jokohanho skrev:Jag måste nog säga att det skapats en rätt bra atmosfär här inne, för ett par veckor sen var det enbart hat. Nu istället är alla fullproppade med förväntningar, nära på bristningsgränsen och en silly season som trots degradering är mycket intressantare än på mycket länge.
Många hoppas på "trogna djurgårdare enas och hjälper upp djurgården igen till finrummet" och presenterar lag som är bättre på pappret än vad vi kunde presentera i elitserien.
Stackars Challe, han har mycket på sina axlar just nu. Tänk om allt fallerar, usch.
Tänk vad snabbt förtvivlan kan förvandlas till hopp.
Men och andra sidan har väl Challe lite bättre förutsättningar än Janne, för Challe är ju sedan tidigare en stor legend och omtyckt av fansen.
EDIT: Jag menar inte att jag skulle vara den första som vänder mig emot Challe ifall han gör ett dåligt lagbygge, för jag är helt medveten om de ekonomiska förutsättningar som finns osv, så det är inte så att jag är ute efter att hänga ut honom ifall det skulle gå illa. Missförstå mig inte.