Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av jokohanho »

Stulle skrev:
jokohanho skrev:Jag måste nog säga att det skapats en rätt bra atmosfär här inne, för ett par veckor sen var det enbart hat. Nu istället är alla fullproppade med förväntningar, nära på bristningsgränsen och en silly season som trots degradering är mycket intressantare än på mycket länge.
Många hoppas på "trogna djurgårdare enas och hjälper upp djurgården igen till finrummet" och presenterar lag som är bättre på pappret än vad vi kunde presentera i elitserien.
Stackars Challe, han har mycket på sina axlar just nu. Tänk om allt fallerar, usch.

Tänk vad snabbt förtvivlan kan förvandlas till hopp.
Samtidigt så kan man ju inte (kan kan man väl) beskylla Challe för att han inte fått hem spelare som inte ville lira med oss. Som -daniel- skrivit så tar han säker kontakt med en mängd spelare bara för att stämma av läget, och om intresse finns så ska man sen komma över den ekonomiska tröskeln, vilket förmodligen är den mest avgörande.
Nej, man kan tycka det. Att man inte ska beskylla Challe för det. Men se på Jan Järlefelt, han blev offret denna gång, vem säger att det inte kan återupprepas? Går vi inte upp nästa säsong pga vi inte fått in tillräcklig kvalité så sitter troligen Challe jobbigt till. Dessutom när han har chansen att även träna dem.
Men och andra sidan har väl Challe lite bättre förutsättningar än Janne, för Challe är ju sedan tidigare en stor legend och omtyckt av fansen.

EDIT: Jag menar inte att jag skulle vara den första som vänder mig emot Challe ifall han gör ett dåligt lagbygge, för jag är helt medveten om de ekonomiska förutsättningar som finns osv, så det är inte så att jag är ute efter att hänga ut honom ifall det skulle gå illa. Missförstå mig inte. :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Weigel har mycket att bevisa tycker jag. Klart man hoppas på honom, men hans ratio bjudapåmål/speladminut lär ju vara högst i elitserien...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Den här tråden har spårat fullständigt. Är ni medvetna om att vi lirar i allsvenskan nästa år?

Det behöver skäras i spelarbudgeten, inte utöka den.
"Men vi är ju stolta fina Djurgården. Alla gamla spelare med DIF-anknytning tycker så synd om oss så de ställer upp gratis. Vissa skänker t.om pengar till klubben för att några andra superstars skall kunna värvas".

:|
gurra

Inlägg av gurra »

http://nyheter24.se/sport/hockey24/hock ... ta-upp-dif

- Det är klart att Djurgården lockar om vi kan komma överens, säger Fredrik Bremberg
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Där vi är är det alltid bäst! De facto att vi spelar i HA ökar dess standard och media-intresse flera ggr om vilket vi kan dra nytta av.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

gurra skrev:http://nyheter24.se/sport/hockey24/hock ... ta-upp-dif

- Det är klart att Djurgården lockar om vi kan komma överens, säger Fredrik Bremberg

värsta delen är ju
"Man skulle inte få samma lön som tidigare, men lägger Djurgården fram något intressant är det ett bra alternativ för mig och min familj. Fast det är inte så att jag spelar i Dif för vilket pris som helst."
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Morwin skrev:

värsta delen är ju
"Man skulle inte få samma lön som tidigare, men lägger Djurgården fram något intressant är det ett bra alternativ för mig och min familj. Fast det är inte så att jag spelar i Dif för vilket pris som helst."
Ja? Vad hade du väntat dig? Att alla skulle välja DIF för att vara snälla?

Vi lever inte i en drömvärld... Sen tror jag fortfarande Linkan är en av dem som det finns goda chanser att signa ändå (till skillnad mot vissa andra som nämnts).
gurra

Inlägg av gurra »

Morwin skrev:

värsta delen är ju
I artikeln står det att han kan tänka sig spela ute i Europa, men en anledning till att han inte ville fortsätta i Timrå var ju familjesituationen. Han säger säkert bara så för att ha ett bättre förhandlingsläge och med tanke på att vi svikit linkan tidigare så tycker jag att om han har hjärta stort nog att spela för oss igen så förtjänar han lite extra klös i kassan. Han är inte en av dem vi ska tvinga spela för skitpengar om han kommer tillbaka.

Kom hem Linkan. Vi älskar dig.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Morwin skrev:

värsta delen är ju

Vi lever inte i en drömvärld... Sen tror jag fortfarande Linkan är en av dem som det finns goda chanser att signa ändå (till skillnad mot vissa andra som nämnts).
Det blir nog rätt bra i slutänden. Med transparens från DIF Hockey om hur det gått till kan vi älska vår förening för det de lyckats med och också förstå vår förening i det de inte lyckats med. Det kommer finnas plumpar i protokollet. Vet vi varför är de lättare att handskas med.

Fan vad jag är glad över att jag är DIF.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
Morwin skrev:

värsta delen är ju

Pricken över "i", Linkan är inte skyldig DIF nånting, dom har pissat på honom och inte tvärtom. De spelare som satt oss i denna sits kan dock rea ut sig tycker jag.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Dagens nyhet! Linkan ska hyllas som en gud om han kommer hem. Älskar den mannen.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Montén officiellt klar på Timrås sida. Väldigt väntat.

Zibanejad "assigned" med Binghamton.

http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=627322

Vet att han skulle ha stuckit över hur som helst. Men betyder det att han är signad med AHL-laget? Så att han teoretiskt inte skulle kunna bli utlånad en säsong till? Är bara nyfiken på hur systemet fungerar med upp- och nedflytt där borta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Fan vad kul att sillyn lever!!!

Ett "drömlag" men ändå inom vissa gränser(ändrade lite i ditt "skämtlag" Android men inte jättemycket)! Ingen Kempe även fast jag vill. Om vi får ha kvar kempe byt ut honom mot Fleury.
Känns det helt otänkbart?
Vid skador tar vi från juniorlaget! 2 Kedjor som kommer kunna producera massor. En spelskicklig tredjekedja och en riktig checkingline!!!

Bremberg-Johner-Åberg
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Tim-Weigel-Fleury
Fimpen-Hank-Blomstrand

Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Holm

Tellan
Reidar
Det där är i mina ögon ett elitserielag på papperet. Kan aldrig tro på något sådant, möjligen drömma.
Skulle detta bli verklighet kan man ju undra varför vi inte förstärkte laget denna säsong. Var det verkligen tvunget att bli Allsvenskan för att få upp ögonen hos sponsorer och styrelse?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

När tror ni att nästa nyförvärv presenteras? Hörde om att det skulle presenteras något imorgon?
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Kan detta vara sant??? Linkan förhandlar med ajk enligt Mrmadhwk....låter helt sjukt. Tror helt enkelt inte på den "nyheten"
http://mrmadhawk.se/2012/april/mitell-t ... ml#comment
Låst