KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Glory1

Re: KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012

Inlägg av Glory1 »

Jim Morrison skrev:
Mattias_87 skrev:Kan inte kronofogden hitta ytterligare en massa skulder på Timrå? När vi ändå kom trea...
Ovärdigt.
Det är det härliga. Skulle njuta som aldrig förr. Reaktionerna från AIK, Leksand osv.. mums 8)
Mash

Inlägg av Mash »

Fimpen @ Twitter: 60min välförtjänt pina. Enda som gick genom skallen idag va, vi syns om 1 år jävla kvalserie och då ska jag ha min revanch. Tack för i år.

Alltid gillat hans inställning, en kvalserie igen om ett år och då ska vi ta oss upp. Nu vänder tåget, dags att hoppa med.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Kan inte kronofogden hitta ytterligare en massa skulder på Timrå? När vi ändå kom trea...
Vore inte mer än rätt. Sportsligt har vi inte lyckats bättre än att sluta trea. Men de ekonomiskt dopade klubbarna Luleå, Saik och Timrå (de jag vet säkert) skulle haft betydligt sämre lag utan kommunernas ekonomidoping.

Alltså, hade inte Timrå värvat spelare utanför budget skulle de knappast ha klarat detta så bra.
Känns faktiskt riktigt jävligt att det ska få gå till så.

Att vi misslyckats sportsligt är det inget snack om. Men visst fan vore det trevligt ifall alla kommuner stöttade sina lag på lika villkor.

Nu kommer inget hända, vi spelar hockeyallsvenskan. Men på sikt måste vi komma på något nytt för att kunna hävda oss. Att bedriva elithockey i Stockholm är inte gynnsamt som det är nu. Vi måste hitta nya vägar runt detta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

crike skrev:Rögles spelare är inte alls lika vana vid att spela omotiverade och bakfulla som våra spelare.
Tror vi har ett massivt spelövertag och vinner med 2-1, fler mål klarar vi inte av att göra.
Jaha så nu passar det att få in det där jävla tipset, alla gångerna när det faktiskt betydde något och jag ville att vi skulle vinna då?

Jag vill tacka alla er på forumet för en händelsrik säsong. Trots att de flesta av er är kompletta idioter så hejar ni ändå på DIF och det gör ju att man måste respektera era åsikter.

Till laget, ja bryt ihop och kom igen.

Skål!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Ska vi inte göra som Kanada efter os 2010? Denna säsong har aldrig ägt rum.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
spocksbeard
Säsongskort: Ja

Inlägg av spocksbeard »

Bjurre skrev:Ska vi inte göra som Kanada efter os 2010? Denna säsong har aldrig ägt rum.
Man ska aldrig glömma sin historia.Man ska dra lärdom av den..Dags o dra ett streck o börja om med glöd o positivt tänkande .
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

spocksbeard skrev:
Bjurre skrev:Ska vi inte göra som Kanada efter os 2010? Denna säsong har aldrig ägt rum.
Man ska aldrig glömma sin historia.Man ska dra lärdom av den..Dags o dra ett streck o börja om med glöd o positivt tänkande .
Fast gick ju rätt bra för Kanada sen dock.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Bjurre skrev:
spocksbeard skrev:
Fast gick ju rätt bra för Kanada sen dock.
Ingenting är omöjligt här på fortet(hovet)enligt Gunde:)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vilken fantastisk avslutning på en fantastisk säsong. Helt enkelt fantastiskt fantastiskt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

pause...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Sv: KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Längtar redan till bortamatcherna i mina trakter. Slipper iaf åka så långt nästa säsong. Tack djurgårn hockey som tänker på oss djurgårdsbönder.

CoinInserted från min Sensation z715e med Beats Audio via Tapatalk II.b7
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Användarvisningsbild
Throttle

Re: Sv: KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4,

Inlägg av Throttle »

Caeruleus_Sancti skrev:Längtar redan till bortamatcherna i mina trakter. Slipper iaf åka så långt nästa säsong. Tack djurgårn hockey som tänker på oss djurgårdsbönder.
Instämmer! Kommer att flytta till Jönköping pga studier i höst så blir relativt nära till diverse matcher!
1891
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

crike skrev:
crike skrev:Rögles spelare är inte alls lika vana vid att spela omotiverade och bakfulla som våra spelare.
Tror vi har ett massivt spelövertag och vinner med 2-1, fler mål klarar vi inte av att göra.
Jaha så nu passar det att få in det där jävla tipset, alla gångerna när det faktiskt betydde något och jag ville att vi skulle vinna då?

Jag vill tacka alla er på forumet för en händelsrik säsong.Trots att de flesta av er är kompletta idioter så hejar ni ändå på DIF och det gör ju att man måste respektera era åsikter.

Skål!
Haha, agree!

Tack för ett sista skratt då, & just nu känns det som en evighet tills nästa...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
crike skrev:

Jag vill tacka alla er på forumet för en händelsrik säsong.Trots att de flesta av er är kompletta idioter så hejar ni ändå på DIF och det gör ju att man måste respektera era åsikter.

Skål!
Haha, agree!

Tack för ett sista skratt då, & just nu känns det som en evighet tills nästa...
Touché! ;) Skål!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Re: Sv: KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4,

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Throttle skrev:
Caeruleus_Sancti skrev:Längtar redan till bortamatcherna i mina trakter. Slipper iaf åka så långt nästa säsong. Tack djurgårn hockey som tänker på oss djurgårdsbönder.
Instämmer! Kommer att flytta till Jönköping pga studier i höst så blir relativt nära till diverse matcher!
Då kan du resa med oss, jksyd.se. ;)
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Skriv svar