Ska vi ha kvar Säcken?
Man kan ju inte spraka laget så vad återstår ???
Skicka säcken
Nåt säger mig att det skulle gå bättre om vi inte hade någon tränare överuvudtaget än med säcken. Har spelarna något som helst förtroende för honom? Jag skulle då inte ha det.
Nu är vi under strecket och det känns verkligen hemskt. Det behövs nån som får fart på detta lag, för potential finns! Det såg vi på försäsongen..
Nu är vi under strecket och det känns verkligen hemskt. Det behövs nån som får fart på detta lag, för potential finns! Det såg vi på försäsongen..
-
problemet med säcken är att han tänker som en juniortränare. Typ att ok det här var inte så bra men vi kan förbättra det under en längre sikt. Men här är det fan 55 omgångar och gör man inte sitt jobb sjunker man i seriesystemet. Inte som i juniorlagen där man kan komma igen nästa år när man har mer kött på benen
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vet inte vad Säcken går på.....
När jag läser denna typ av uttalande ifrån en tränare vars klubb just lyckats med konst stycket att få iväg 8 skott på mål, ja då blir jag mörkrädd.- Jag är övertygad om att alla killarna gjorde sitt absolut bästa men det är svårt när man inte har flytet och dessutom möter ett lag som är så bra som Frölunda var idag.
Vet inte vad Säcken går på men man kan inte på fullaste allvar mena att man tycker att laget gjort en bra insats när man förlorar med 1-5 mot ett lag man tampas med för att slippa Kvalserien.
Vi har ju Fredrik Ericsson och Martin Lindman så varför skulle vi behöva förstärka laget?Jag är inte typen som springer och skriker efter nyförvärv hela tiden, förklarar Särkijärvi.
Dessutom så ser våra två målvakter ju till att släppa in skott som omöjligen skall kunna gå i mål.
Klubben har inga pengar men som tränare måste man alltid ha ambitionen att vilja utveckla och förstärka laget.
Dessvärre så har han nog rätt för har tränarduon inte riskerat att få sparken efter denna fina svit ja då lär de aldrig få det.Jag vet att jag har fullt förtroende just nu men det är klart att om drevet börjar gå kan det förändras. Det är inget som jag bekymrar mig för i varje fall
Hur hade han tänk sig att göra detta?Tror du att ni klarar av att vända trenden?
- Jag är övertygad om att vi klarar det.
På tio matcher har man ju inte lyckats få till någon förbättring utan det är snarare så att laget blivit "sämre".
Hur svårt kan det vara som tränare att motivera ett lag?
Hur svårt kan det vara för ett lagkapten att få sina lagkamrater att visa hjärta och stolthet?
Anlita en psykolog och det så fort som möjligt.
Snart har tåget gått och vi har inte ens tagit oss fram till perrongen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jag stör mig något oerhört på säcken... Han måste för i helvete kunna gå ut, be om ursäkt och säga att detta är inte fan inte ok att han och hela laget skäms (för det hoppas jag att de gör) och sen lägga fram hur man ska förbättra sig. Men att hela tiden säga att man har oflyt och möter ett bra lag. Man blir så jävla less. För att inte tala som sopan garpen som lovat en 6:e plats. Hela det uttalandet visar hur smart han är. Synd att han inte kommer på mötet. I så fall hade han fått en förslag av mig. Om vi inte kommer på 6:e plats så avgår han, om vi kommer på 6:e plats eller bättre så får han 50 000 av mig rätt i handen.
Sen håller jag med frasse när jag bara tycker det blir sämre och sämre. Det krävs en förändring och det jävligt snart...
Sen håller jag med frasse när jag bara tycker det blir sämre och sämre. Det krävs en förändring och det jävligt snart...
-
Tränar byte
Tjena alla hårt prövade DIF fans!
Förmodar att ni har det lika tungt som jag. Såg att det tidigare debaterats om tränar byte och det varit lite olika åsikter. Lyssnade på Webben mot skelefteå och jag fick uppfattninge inte är helt bra i truppen och att spelarna inte pratar med varandra så mkt .
Vad skall man göra för att få tillstånd en förändring? som det sagts tidigare är det lättare att byta tränare en alla spelare. Säcken var ju nöjd med att hänga sig kvar i fjol och han är väl kanske nöjdare med att spela kval eftersom det blir fler matcher då? Allt är inte tränarens fel och visst måste spelarna ta sitt ansvar. Men det är alltid en chefs roll att sätta upp riktlinjer och överföra antisuasm och energi till spelarna. Helt klart är att detta konsept inte funkar.
Själv skulle unertecknad vilja se Wikegård tilbaka. Han må vara kontroversiell, men hans instälning att jobba stenhårt i varje byte och att aldrig nöja sig med att vara 2a behöver djurgården speciellt i detta läge.
Att spela kvalserie är ju något DIF aldrig gjort,och jag hoppas aldrig behöva uppleva det, för där kan ju allt hända. Hoppas ledningen agerar i tid så att vårat kära Dif Kan återta platsen som ledande lag och utvecklare av svensk hockey. Ge wikegård som ändå är ledig tränare chansen och utmaningen att föra DIF mot toppen av svensk hockey.
Niklas i Sundsvall

Förmodar att ni har det lika tungt som jag. Såg att det tidigare debaterats om tränar byte och det varit lite olika åsikter. Lyssnade på Webben mot skelefteå och jag fick uppfattninge inte är helt bra i truppen och att spelarna inte pratar med varandra så mkt .
Vad skall man göra för att få tillstånd en förändring? som det sagts tidigare är det lättare att byta tränare en alla spelare. Säcken var ju nöjd med att hänga sig kvar i fjol och han är väl kanske nöjdare med att spela kval eftersom det blir fler matcher då? Allt är inte tränarens fel och visst måste spelarna ta sitt ansvar. Men det är alltid en chefs roll att sätta upp riktlinjer och överföra antisuasm och energi till spelarna. Helt klart är att detta konsept inte funkar.
Själv skulle unertecknad vilja se Wikegård tilbaka. Han må vara kontroversiell, men hans instälning att jobba stenhårt i varje byte och att aldrig nöja sig med att vara 2a behöver djurgården speciellt i detta läge.
Att spela kvalserie är ju något DIF aldrig gjort,och jag hoppas aldrig behöva uppleva det, för där kan ju allt hända. Hoppas ledningen agerar i tid så att vårat kära Dif Kan återta platsen som ledande lag och utvecklare av svensk hockey. Ge wikegård som ändå är ledig tränare chansen och utmaningen att föra DIF mot toppen av svensk hockey.
Niklas i Sundsvall

-
SNÄLLA SÄRKIJÄRVI ! http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html
jo säkert, dom gjorde nog sitt allra bästa när man skjuter 8 skott på mål. Tom Malmö hade gjort det bättre !
- Jag är övertygad om att alla killarna gjorde sitt absolut bästa men det är svårt när man inte har flytet och dessutom möter ett lag som är så bra som Frölunda var idag.
jo säkert, dom gjorde nog sitt allra bästa när man skjuter 8 skott på mål. Tom Malmö hade gjort det bättre !
In magical hands I trust.
-
Men snälla!
Det finns en massa uppgifter här på sajten, så ni behöver inte fara med osanning.
KOLLA UPP FAKTA innan ni skriver.
Djurgården har varit i kvalserien förr och jag lovar att det var en rysare.
Hammarby pressade Djurgården en gång till den grad att även jag trodde det var förlorat. Men med lite tur vände det och vi slapp ytterligare näsa att spela div1 hockey.
Men det var andra tider och ett helt annat lag.
Hoppas Hannula kommer till Djurgården senast i Januari.
Det finns en massa uppgifter här på sajten, så ni behöver inte fara med osanning.
KOLLA UPP FAKTA innan ni skriver.
Djurgården har varit i kvalserien förr och jag lovar att det var en rysare.
Hammarby pressade Djurgården en gång till den grad att även jag trodde det var förlorat. Men med lite tur vände det och vi slapp ytterligare näsa att spela div1 hockey.
Men det var andra tider och ett helt annat lag.
Hoppas Hannula kommer till Djurgården senast i Januari.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem