-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Jepp, helt ofattbart.
-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Dock var det inte jättestora protester, de flesta var nog överens om att Almtorp och Carlsson inte var de värvningarna vi hade räknat med, vi var nog, eller jag i alla fall var blygsamt optimistisk, men visst. Det var inte de killarna man hade räknat med.Metal Machine skrev:Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Hoppas han nappar på det budet. Jag vill inte se honom i ett annat elitserielag och han är för bra för allsvenskan.Mash skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4617992.ab
Hur kan Wesslau vara värd två miljoner?! Visst han har varit hyggligt bra men att han har överpresterat tycker jag absolut inte. Jaja, syns ganska tydligt att Wesslau har tröttnat på DIF som lag och förening så just nu vill jag ha bort honom. Omotiverad målvakt är en dålig målvakt.
Det är helt oväsentligt att folk inte gick fullständig bärsärk i augusti, det stora problemet är den likgiltighet och brist på insikt som gör att klubben vägrade att göra några som helst förändringar under pågående säsong.jokohanho skrev:Dock var det inte jättestora protester, de flesta var nog överens om att Almtorp och Carlsson inte var de värvningarna vi hade räknat med, vi var nog, eller jag i alla fall var blygsamt optimistisk, men visst. Det var inte de killarna man hade räknat med.Metal Machine skrev:Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Vi visste ju att vi inte hade spetskompetensen redan då, och att inget hände efter nyår är helt jävla horribelt då man kunde göra något.
Kan köpa det, laget såg ok ut på pappret i Augusti, finns ju inga garantier mot underprestation från samtliga spelare men det är JJ's agerande under höst och vinter som är skrämmande dåligt, att misslyckas att värva i januari var spiken i kistan.Metal Machine skrev:Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Det enda som såg okej ut i augusti var 5 raka trepoängare. Folk var, inte minst här, väldigt kritiska mot lagbygget.BaronVonDif skrev:Kan köpa det, laget såg ok ut på pappret i Augusti, finns ju inga garantier mot underprestation från samtliga spelare men det är JJ's agerande under höst och vinter som är skrämmande dåligt, att misslyckas att värva i januari var spiken i kistan.Metal Machine skrev:Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Har man vid kontraktsskrivning varit så inkompetent så tycker jag faktiskt klubben kan få stå sitt kast. Vi kan ställa upp med de 9 spelare vi har under kontrakt och åka ur HockeyAllsvenskan nästa säsong... 2 år i rad. Det gör mig glad. Duttduttduttdutt hata Styrelsen.jensa öhling skrev:Man får hoppas att spelarna med kontrakt (om de fortfarande gäller) tar så pass stort snavar att de förhandlar ner dem. Annars går ju klubben i konkurs.
Äh, vi spekulerar bara och är allmänt uppgivna. Vad annat kan man vara när vi inte får någon som helst information? Inte ens ett uttalande från högst ansvarig.isolerad skrev:Känns som att väldigt många här inne tar ut saker i förskott.
Låt kvalserien spelas klart först. Därefter lär vi får veta hur saker och ting ser ut.
Finns mycket finstilt i kontrakt så det går nog att lösa sen är ju frågan vilka som vill vara kvar, dom som har möjlighet att bryta kontraktet för nåt bättre betalt lär röra på sig och vi får behålla dom gamla och trötta.-daniel- skrev:Har man vid kontraktsskrivning varit så inkompetent så tycker jag faktiskt klubben kan få stå sitt kast. Vi kan ställa upp med de 9 spelare vi har under kontrakt och åka ur HockeyAllsvenskan nästa säsong... 2 år i rad. Det gör mig glad. Duttduttduttdutt hata Styrelsen.jensa öhling skrev:Man får hoppas att spelarna med kontrakt (om de fortfarande gäller) tar så pass stort snavar att de förhandlar ner dem. Annars går ju klubben i konkurs.
Ärligt talat så är jag faktiskt skrämd att det här kommer bli vårt fall på riktigt. Vilka jävla ÄRKESOPOR det finns.
Men ta Marcus Nilson som exempel; han fick väl betydligt lägre lön första året för att få en "marknadsmässig" lön de resterande 2-3 (?) åren av kontraktet. Hur kul kommer han tycka det är att gå ner brutalt i lön, eller helt enkelt riva kontraktet och försöka få pröjs någon annanstans?BaronVonDif skrev:Finns mycket finstilt i kontrakt så det går nog att lösa sen är ju frågan vilka som vill vara kvar, dom som har möjlighet att bryta kontraktet för nåt bättre betalt lär röra på sig och vi får behålla dom gamla och trötta.-daniel- skrev:Har man vid kontraktsskrivning varit så inkompetent så tycker jag faktiskt klubben kan få stå sitt kast. Vi kan ställa upp med de 9 spelare vi har under kontrakt och åka ur HockeyAllsvenskan nästa säsong... 2 år i rad. Det gör mig glad. Duttduttduttdutt hata Styrelsen.jensa öhling skrev:Man får hoppas att spelarna med kontrakt (om de fortfarande gäller) tar så pass stort snavar att de förhandlar ner dem. Annars går ju klubben i konkurs.
Ärligt talat så är jag faktiskt skrämd att det här kommer bli vårt fall på riktigt. Vilka jävla ÄRKESOPOR det finns.