Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jokohanho »

-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.

Jepp, helt ofattbart.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:Hur kan Mats Larsson påstå att han inte vet hur kontraktsläget med klausuler ser ut? Helt skrattretande pinsamt. Alltså snälla Mats, kan du bara försvinna från vår klubb för all tänkbar framtid. Du är ett skämt.
Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Metal Machine skrev:
Och det där med att ingen kritik fanns mot lagbygget i augusti... sicket skitsnack!
Dock var det inte jättestora protester, de flesta var nog överens om att Almtorp och Carlsson inte var de värvningarna vi hade räknat med, vi var nog, eller jag i alla fall var blygsamt optimistisk, men visst. Det var inte de killarna man hade räknat med.
Vi visste ju att vi inte hade spetskompetensen redan då, och att inget hände efter nyår är helt jävla horribelt då man kunde göra något.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Mash skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4617992.ab

Hur kan Wesslau vara värd två miljoner?! Visst han har varit hyggligt bra men att han har överpresterat tycker jag absolut inte. Jaja, syns ganska tydligt att Wesslau har tröttnat på DIF som lag och förening så just nu vill jag ha bort honom. Omotiverad målvakt är en dålig målvakt.
Hoppas han nappar på det budet. Jag vill inte se honom i ett annat elitserielag och han är för bra för allsvenskan.
i
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

jokohanho skrev:
Metal Machine skrev:
Dock var det inte jättestora protester, de flesta var nog överens om att Almtorp och Carlsson inte var de värvningarna vi hade räknat med, vi var nog, eller jag i alla fall var blygsamt optimistisk, men visst. Det var inte de killarna man hade räknat med.
Vi visste ju att vi inte hade spetskompetensen redan då, och att inget hände efter nyår är helt jävla horribelt då man kunde göra något.
Det är helt oväsentligt att folk inte gick fullständig bärsärk i augusti, det stora problemet är den likgiltighet och brist på insikt som gör att klubben vägrade att göra några som helst förändringar under pågående säsong.

Vi fick nyckelspelare skadade i december, samtidigt som flera försvann iväg på JVM. Men ingen förstärkning.
Vi fick nyckelspelare skadade i den där ödesdigra matchen mot Frölunda, men inga förstärkningar.
En av våra tilltänkta toppbackar lämnar klubben, inga förstärkningar.
Vårt spel hade inte fungerat på hela jävla säsongen, inga förstärkningar.

Hela ledningen (spelarna också bevisligen) hade kunnat ersatts av ett gäng röda koner - det hade gått precis lika illa.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Metal Machine skrev:
Kan köpa det, laget såg ok ut på pappret i Augusti, finns ju inga garantier mot underprestation från samtliga spelare men det är JJ's agerande under höst och vinter som är skrämmande dåligt, att misslyckas att värva i januari var spiken i kistan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

BaronVonDif skrev:
Metal Machine skrev:
Kan köpa det, laget såg ok ut på pappret i Augusti, finns ju inga garantier mot underprestation från samtliga spelare men det är JJ's agerande under höst och vinter som är skrämmande dåligt, att misslyckas att värva i januari var spiken i kistan.
Det enda som såg okej ut i augusti var 5 raka trepoängare. Folk var, inte minst här, väldigt kritiska mot lagbygget.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså, ponera att det inte finns out-klausuler i exempelvis Mackans kontrakt... skrattretande om det stämmer, då hans lön kommer vara typ 20% av hela spelarbudgeten. Är man så inkompetenta att man inte tagit hänsyn till det vid kontraktsskrivning så är läget faktiskt riktigt jävla illa...det är så sjukt jävla illa att jag finner inga ord. :lol:

Kan inte annat än skratta åt hela den här jävla soppan.

Försvinn från vår kluuuuuuuubb, DJURGÅRDENS STYRELSE, försvinn från vår klubb.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Man får hoppas att spelarna med kontrakt (om de fortfarande gäller) tar så pass stort snavar att de förhandlar ner dem. Annars går ju klubben i konkurs.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Man får hoppas att spelarna med kontrakt (om de fortfarande gäller) tar så pass stort snavar att de förhandlar ner dem. Annars går ju klubben i konkurs.
Har man vid kontraktsskrivning varit så inkompetent så tycker jag faktiskt klubben kan få stå sitt kast. Vi kan ställa upp med de 9 spelare vi har under kontrakt och åka ur HockeyAllsvenskan nästa säsong... 2 år i rad. Det gör mig glad. Duttduttduttdutt hata Styrelsen.

Ärligt talat så är jag faktiskt skrämd att det här kommer bli vårt fall på riktigt. Vilka jävla ÄRKESOPOR det finns.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Känns som att väldigt många här inne tar ut saker i förskott.

Låt kvalserien spelas klart först. Därefter lär vi får veta hur saker och ting ser ut.
i
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

isolerad skrev:Känns som att väldigt många här inne tar ut saker i förskott.

Låt kvalserien spelas klart först. Därefter lär vi får veta hur saker och ting ser ut.
Äh, vi spekulerar bara och är allmänt uppgivna. Vad annat kan man vara när vi inte får någon som helst information? Inte ens ett uttalande från högst ansvarig.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
jensa öhling skrev:Man får hoppas att spelarna med kontrakt (om de fortfarande gäller) tar så pass stort snavar att de förhandlar ner dem. Annars går ju klubben i konkurs.
Har man vid kontraktsskrivning varit så inkompetent så tycker jag faktiskt klubben kan få stå sitt kast. Vi kan ställa upp med de 9 spelare vi har under kontrakt och åka ur HockeyAllsvenskan nästa säsong... 2 år i rad. Det gör mig glad. Duttduttduttdutt hata Styrelsen.

Ärligt talat så är jag faktiskt skrämd att det här kommer bli vårt fall på riktigt. Vilka jävla ÄRKESOPOR det finns.
Finns mycket finstilt i kontrakt så det går nog att lösa sen är ju frågan vilka som vill vara kvar, dom som har möjlighet att bryta kontraktet för nåt bättre betalt lär röra på sig och vi får behålla dom gamla och trötta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det är helt orimligt att vi ska sparka hela styrelsen. Tycker att vi ska fokusera på de som har ett sportsligt ansvar. Framförallt Janne Järlefelt och Ola Josefsson. Sportkommittén måste ses över. Vi måste få in nya personer där. För egen del ser jag inga problem med att Mats Larsson fortsätter. Han har vänt den här föreningen från ruinens brant till en hyffsat ekonomisk stabil förening. Dessutom verkar det korkat att sparka kapitalstarka ägare som Svanberg och liknande. Nej,fokusera på rätt personer nu. Vi kan inte sparka alla. Dessutom bör vi se över hela verksamheten och banta kostymen rejält. Alla som inte är lönsamma, ska bort. Sen hoppas jag innerligt att vi bygger långsiktigt nu och inte satsar på massa dyra, tråkiga värvningar som inte levererar. Bättre att försöka att värva spelare till j-18 och j-20 och lotsa in dem den vägen. Vi måste återigen få den bästa juniorverksamheten i Sverige. Vi bör dessutom använda juniorlagen som träningsarena för a-laget. Att de får träna på rätt saker. Vi måste hitta nya rötter och hitta en ny styrka.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:

Finns mycket finstilt i kontrakt så det går nog att lösa sen är ju frågan vilka som vill vara kvar, dom som har möjlighet att bryta kontraktet för nåt bättre betalt lär röra på sig och vi får behålla dom gamla och trötta.
Men ta Marcus Nilson som exempel; han fick väl betydligt lägre lön första året för att få en "marknadsmässig" lön de resterande 2-3 (?) åren av kontraktet. Hur kul kommer han tycka det är att gå ner brutalt i lön, eller helt enkelt riva kontraktet och försöka få pröjs någon annanstans?

Nu hoppas jag naturligtvis att det finns någon heder hos spelarna i vår klubb så att detta undviks, men det är trots allt pengar det handlar om. Pengar går garanterat före allt annat i vår cyniska värld.
Låst