Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lugnet

Re: Stå upp för Djurgården- vägen hem börjar nu.

Inlägg av Lugnet »

-daniel- skrev:Personligen hoppas jag inte en jävel köper säsongskort innan styrelsen förkunnat sin avgång.

Vi behöver bygga nytt, att fortsätta på samma inslagna vis med Mats Larsson i spetsen kommer bara leda till framtida misär. Jag blir ledsen ända in i själen av att alla Djurgårdare tydligen inte inser det.

Men...jag vet hur det kommer bli själv. Inte ett skit kommer hända, man kommer tvingas ställa in sig på samma fortsatta ledarkonstellation och framåt den sena vårkanten kryper jag själv till korset och förlänger säsplåten trots ovanstående uppmaning (och skäms samtidigt över mig själv)...för att man älskar föreningen för mycket och inser att man inte kan leva utan att gå på hockey. :|
Känner exakt likadant. Sedan får ju givetvis folk gör som dem vill. Men jag kommer inte uppmana folk till att köpa säsongskort om man säger så.
Alltså om man tar ett exempel av alla misstag så är Järlefelts berömda skeppsuttryck från i höstas betydande. Det förkunnar nu ett sportsligt misslyckande. Därför är det dags att agera för en gångs skull och ta ert ansvar.
Användarvisningsbild
bbjs
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Inlägg av bbjs »

Självklart ska både familjemedlemskap och säsongkort förnyas...!!!

Det är NU medlemmar och solidariska säsongare behövs.
JJ och sportkommitté samt delar av styrelsen får städas senare, först :

ÅTTA TUSEN PÅ TISDAG.

Vi ger aldrig upp...

En liten passus till alla *lyckliga* bönder i obygd - ni glömmer att Stockholmslag i ES inte bara är Stockholmslag, det är också enda möjligheten för många inflyttade att se era lag.....
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Kommer nog förnya mitt säsongskort,inga jävla medgångs fasoner här inte. VI SKA TILLBAKA TILL TOPPEN DÄR VI HÖR HEMMA!. Nu måste truppen rensas omedelbart,och folk måste ta sitt ansvar.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Det har sagts tidigare av ett par andra i den här tråden, men kan inte alla bara släppa det där snacket om ”återtåg”, ”resan hem” och alla andra patetiska metaforer för det som ligger framför oss.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Carl_G

Inlägg av Carl_G »

Bor i Gbg, ser kanske 8-10 matcher per år på Hovet.
OM styrelsen och JJ avgår köper jag säs-plåt direkt, trots att jag bara kan se 10 matcher.

In med Wikegård som sportchef som någon skrev.

Blir det ordentlig rensning i leden och man kan se något nytt kommer min firma sponsra DIF
med 10.000:- också. Körs det någon form av privat sponsrings-kampanj á 500/skalle så är
jag med direkt, pengar kommer gå åt. Används dom på rätt sätt är jag den förste att bidra!

Alltid oavsett!
Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Användarvisningsbild
made0714
Kontakt:

Inlägg av made0714 »

Carl_G skrev:Bor i Gbg, ser kanske 8-10 matcher per år på Hovet.
OM styrelsen och JJ avgår köper jag säs-plåt direkt, trots att jag bara kan se 10 matcher.

In med Wikegård som sportchef som någon skrev.

Blir det ordentlig rensning i leden och man kan se något nytt kommer min firma sponsra DIF
med 10.000:- också. Körs det någon form av privat sponsrings-kampanj á 500/skalle så är
jag med direkt, pengar kommer gå åt. Används dom på rätt sätt är jag den förste att bidra!

Alltid oavsett!
Skriver inte mycket här på forumet med har sett 60 av årets 62matcher på plats eller via nätet även fast jag bor i Östersund.

Tänker på precis samma sätt som Carl_G,
Kommer sponsra DIF både privat och via egna företaget om det rensas upp och görs om.

Precis som Nisse Ekman sa, Djurgården är en familj!
Det är nu vi ska visa resten av hockeysverige att detta gör oss starkare och bättre, dock måste det ske på rätt villkor och att alla bidrar på det sätt som man kan.
How do you feel mjölk?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan också tänka mig sponsring av mina privata pengar om det görs om och görs rätt. Kan börja med ett Ständigt Medlemsskap vilket jag har funderat på i många år men aldrig kommit till skott med. Kan tänka mig sponsring i annan form också.

Det är under förutsättning att det blir en förändring på ledarsidan per omgående (vilket tyvärr inte kommer ske). Räcker definitivt inte att "offra" Järlefelt för att rädda ditt egen skinn, Mats Larsson.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Alla som kräver förändring i styrelsen, jag gör det med, men vi måste ta fram alternativ, inte bara gnälla som bortskämda barn!
Finns inga alternativ framme så har nuvarande ledningen försprång för de har tagit fram en "plan" för nästa år. Jag vill se förändringar men jag har ingen "plan". Man bör veta vad man har för alternativ innan man bara ber folk flyga och fara. Skulle man tex presentera en ny sportchef nu kanske jag gav styrelsen en ny chans, med några fräscha namn på några poster.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bigge

Inlägg av Bigge »

Det kommer inte bli något återtåg till Elitserien för DIF.

Så länge vissa personer i denna förening får sitta kvar och arbetar med skygglappar och dålig verklighetsuppfattning så kommer vi stanna där nere.

En sportchef som förnekar problem inom DIF under hela säsongen i år och inte gjorde ett skit åt det, förutom värvade en "målskytt" Tyler Plante :)

Sen finns det andra inom förening som tror att DIF är sååå jävla bra att man inte behöver göra åtgärder då det går knackigt för allt kommer ordna sig ändå, för vi är ju Djurgårdens IF.
Tror som många "experter" att DIF detta året har tummat på träningen. och som Bom-Bom sa, att det finns inga krav inom föreningen längre. Utan de går efter alla ska få vara med.
Se bara på vissa spelare hur de har spelat under säsongen och nog fan har de fått stå på isen nästa match, va fan sänder det för signaler??(Räknar inte en Kyle, då det skedde alldeles för sent)
There is no I in TEAM!!!!
Anteson

Inlägg av Anteson »

Jag tycker alla har som kastar skit kan skapa en ny tråd alla supporers vill hänga styrelsen o alla mår vi dåligt

men men En gång DiF alltid Dif skulle vi så harva i div 4 skulle jag pertionligen donera pengar till spelarlöner så skit i allt neg har inne nu å stötta os vår förening o vår framtid

Starta 100% full fart framåt för att få vår förening på fötter o åter ta sin glans i finrummet !
Användarvisningsbild
Hompa1891

Inlägg av Hompa1891 »

Säs plåt är ett måste. Privat sponsring ställer man givet upp på om de blir så. Känns som att Dif borde öppna säskort försäljning redan nu så vi kan haussa inför det också! Vi ska visa att vi inte är medgångare!

På tisdag vill jag inte höra "avgå styrelsen", fattar inte folk att det redan är en självklarhet? Finns ju ingen chans på jorden att han sitter kvar, tveksamt om Mats Larsson också. Men tbx till grejen, Finns andra forum att yttra sig på, Listor eller stanna kvar efter matchen då man inte längre påverkar spelarna.
Stötta djurgården hockey och begär inte ngns avgång under match, ta det senare! Alltid oavsett! <3
LETS ALL DO THE CHIBSA
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Hompa1891 skrev:Säs plåt är ett måste. Privat sponsring ställer man givet upp på om de blir så. Känns som att Dif borde öppna säskort försäljning redan nu så vi kan haussa inför det också! Vi ska visa att vi inte är medgångare!

På tisdag vill jag inte höra "avgå styrelsen", fattar inte folk att det redan är en självklarhet? Finns ju ingen chans på jorden att han sitter kvar, tveksamt om Mats Larsson också. Men tbx till grejen, Finns andra forum att yttra sig på, Listor eller stanna kvar efter matchen då man inte längre påverkar spelarna.
Stötta djurgården hockey och begär inte ngns avgång under match, ta det senare! Alltid oavsett! <3
Nu är det ju faktiskt så att vi har sjungit och stöttat spelarna i samtliga matcher med undantag för ett fåtal spridda skurar av avgå säk och styrelse. De sista två matcherna har ingen betydelse och då ser jag inte varför man inte ska visa ledning och media att styrelsen måste bort..
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Säsongskort nästa säsong, dvs HA, är en självklarhet!

För alltid oavsett,
För evigt Djurgården
25/4-2025
docgold

Inlägg av docgold »

Har haft företagsbiljetter i egna bolaget i några år nu, men så länge nuvarande styrelse och JJ sitter kvar tänker jag inte förnya. De ska ställa sin plats till förfogande redan nu anser jag, det är för långt till årsmötet i augusti. Kvasten måste gå av flera skäl - kompetensbrister, ansvarskäl, moraliska, känslomässiga, ny energi, nytt tänk. Nej tack till nytt ryggdunkande fuskbygge av lönnfeta slipsnissar! Bygg på transparens i besluten, kärlek/lojalitet till klubben OCH supportrar, sunt förnuft, höga krav på spelare och ledare.

Saknar Puttes järnhårda lojalitet, mod och tuffhet.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Tungt att vara djurgårdare endag som denna men det är bara att bryta ihop och komma igen...alla inblandade har ett ansvar men det tyngsta ansvaret ligger hos spelarna som borde skämmas så ögonen blöder. Med det här laget skulle vi deff inte åkt ut så i min mening så har det varit för lite blod, svett och tårar och alla borde stå på kö för att erbjuda sina tjänster med sänkt lön för att skjuta tillbaka skölden till finrummet. Har dom.lite stolthet så borde det vara en självklarhet
Skriv svar