Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Semper Fi!

Inlägg av Semper Fi! »

den krassa sanningen är att DIF inte har den möjligheten att punga ut dom stora siffrorna i längden. Om vi tittar på alla andra ES lag så tjänar de flesta sina stora summor på sponsorer och drift av egen arena. Bara Färestad tjänar mer på deras arena med alla intäkter av olika slag än vad DIF kan drömma om. Men som någon sa tidigare här på forumet så DIF kommer av ekonomiska skäl aldrig att få någon egen arena. Tyvärr!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hasse Breitholtz

Vice VD, MTG AB
Styrelseledamot sedan 1993

Carl-Henric Svanberg

VD och koncernchef, Ericsson AB
Styrelseledamot sedan 2000

2 Finans starka herrar som gott och väl kan pumpa in pengar i Dif Hockey
Pengar som ska gå till spelarköp..Svanberg har en förmögenhet på över 400 miljoner kronor
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Svanberg måste ha mer än så, han blev väl miljardär efter ASSA som jag jag inte minns fel, sen köpte han aktier i Ericsson för 100 000 000 när han blev VD där och de har ju gått som tåget.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kom på det! Hassse Breitholtz får värva Darin åt oss. Då kommer det ca 4000 12-åriga tjejer. Då skulle vi ha ett snitt på ca 10 000.
JJ
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Detta bör ske inom hockeyn också för att få skutan på rätt köl.
http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter ... 7397&typ=1

Början borde vara mötet den 6/12.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jojje skrev:Svanberg måste ha mer än så, han blev väl miljardär efter ASSA som jag jag inte minns fel, sen köpte han aktier i Ericsson för 100 000 000 när han blev VD där och de har ju gått som tåget.

Tycker han kunde satsa lite då om han är så rik..
Annars tar han bara upp en stol i onödan
manpeace

Krävs det inte en rejäl omstuvning

Inlägg av manpeace »

Jag tycker att styrelsen måste ta sitt ansvar.
Detta är inte något som skett bara nu senaste tiden utan har pågått under ett antal år där vi inte kunnat sett någon märkbar förändring på grundproblemen.
Flera av de som sitter i ledningen inklusive Tommy E har varit där i många år och jag börjar nu undra om de har kraft nog att reda ut detta. Skulle möjligen vara värt att satsa på helt nya namn med helt nya infallsriktningar och idéer. Om man inte gör det tror jag vi kommer att sitta i samma situatuon igen om ett par år även om man reder ut de akuta problemen just nu. Jag tycker inte man skall vara främmande för att även ledningen får ta sitt ansvar och avgå när man kan låta spelare och tränare göra detta då det går dåligt.

Vidare tycker jag det vore bra att ta fram ett program för att höja DIF andan.
T ex skulle man kunna ta fram ett material som alla spelare, ledare och andra i klubben måste läsa in sig på oc stå bakom. Materialet skulle handla om DIF som förening, vilka stoheter som varit i klubben och vilka framgångar klubben haft genom åren. Det skulle även handla om sådana saker som vilka moraliska aspekter som krävs, vilken hållning DIF kräver på de som representerar föreingen etc etc.
Då skulle spelare och ledare dela på samma bakgrundshistoria och vad klubben står för idag och igår. Vi skulle alltså få en mycket bättre DIF-anda än vad jag tror att många idag har då man kanske bara ser sig som en "anställd" i föreningen. Det räcker inte med att säga att man är "Djurgårdare" man måste veta och förstå vad DIF verkligen är och få in det i sitt hjärta. Där hjälper kunskap och historia till.

Expnering för att höja DIFs värde i landet
Slutligen bör exponeringen i skolor och andra ställen bli mycket större. Spelare och ledare skulle kunna ge sig ut i mycket större omfattning än vad man gör idag för att prata om DIF och vad vi står för. Detta skulle säkerligen skapa ett intresse för föreningen. Här kan jag även tänka mig att detta genomförs på andra ställen än bara i Stockholmstrakten. DIF är en gammal anrik klubb och det finns massor av fans ute i landet och fler skulle det kunna bli. Allt stöd är viktigt inte bara de som har möjlighet att besöka matcherna
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Re: Krävs det inte en rejäl omstuvning

Inlägg av Rash »

manpeace skrev:Jag tycker att styrelsen måste ta sitt ansvar.
Detta är inte något som skett bara nu senaste tiden utan har pågått under ett antal år där vi inte kunnat sett någon märkbar förändring på grundproblemen.
Flera av de som sitter i ledningen inklusive Tommy E har varit där i många år och jag börjar nu undra om de har kraft nog att reda ut detta. Skulle möjligen vara värt att satsa på helt nya namn med helt nya infallsriktningar och idéer. Om man inte gör det tror jag vi kommer att sitta i samma situatuon igen om ett par år även om man reder ut de akuta problemen just nu. Jag tycker inte man skall vara främmande för att även ledningen får ta sitt ansvar och avgå när man kan låta spelare och tränare göra detta då det går dåligt.

Vidare tycker jag det vore bra att ta fram ett program för att höja DIF andan.
T ex skulle man kunna ta fram ett material som alla spelare, ledare och andra i klubben måste läsa in sig på oc stå bakom. Materialet skulle handla om DIF som förening, vilka stoheter som varit i klubben och vilka framgångar klubben haft genom åren. Det skulle även handla om sådana saker som vilka moraliska aspekter som krävs, vilken hållning DIF kräver på de som representerar föreingen etc etc.
Då skulle spelare och ledare dela på samma bakgrundshistoria och vad klubben står för idag och igår. Vi skulle alltså få en mycket bättre DIF-anda än vad jag tror att många idag har då man kanske bara ser sig som en "anställd" i föreningen. Det räcker inte med att säga att man är "Djurgårdare" man måste veta och förstå vad DIF verkligen är och få in det i sitt hjärta. Där hjälper kunskap och historia till.

Expnering för att höja DIFs värde i landet
Slutligen bör exponeringen i skolor och andra ställen bli mycket större. Spelare och ledare skulle kunna ge sig ut i mycket större omfattning än vad man gör idag för att prata om DIF och vad vi står för. Detta skulle säkerligen skapa ett intresse för föreningen. Här kan jag även tänka mig att detta genomförs på andra ställen än bara i Stockholmstrakten. DIF är en gammal anrik klubb och det finns massor av fans ute i landet och fler skulle det kunna bli. Allt stöd är viktigt inte bara de som har möjlighet att besöka matcherna
Intressanta förslag, varför inte ta upp dom på mötet på onsdag?

Kommer ihåg när man var mindre (början på 90-talet) så hade jag flera vänner vars skolor fick besök av djurgårdsspelare och missminner jag mig inte helt så handlade det om att förebygga våld och mobbing, men jag kan vara helt ute och cykla.

Vet inte hur det ser ut idag med spelare i skolorna. Har för mig att de håller till en del på barnsjukhus, men DIF Hockey kan säkert göra mer för att synas och öka intresset för hockey i allmänhet och DIF Hockey i synnerhet.
Lycka är att vara djurgårdare
bbntarm

Inlägg av bbntarm »

Hasse Breitholtz

Vice VD, MTG AB
Styrelseledamot sedan 1993

Carl-Henric Svanberg

VD och koncernchef, Ericsson AB
Styrelseledamot sedan 2000

2 Finans starka herrar som gott och väl kan pumpa in pengar i Dif Hockey
Pengar som ska gå till spelarköp..Svanberg har en förmögenhet på över 400 miljoner kronor

Som Västerbottning med hjärta för DIF så blir man en aning förvånad över många inlägg tex detta.Fodrar man att dessa personer ska gå in med en massa pengar??Då ställer jag mig frågan vad ska ni DIF fans göra som kan motivera en investering för ett framtida starkt DIF ?Inte tror jag man stärker deras investeringsvilja genom att utebli från matcher,protestera genom att vägra gå på hockey trots man har årskort mm.Inse allvaret stöd vårat lag genom att alla går man ur huse till Globen det är nog det som är det enda snabba sätt att rädda vårat lag.Gör ni det så kanske möjligheten att någon av ovånstående herrar skulle vara mer sugna att ge ett bidrag.
Är det någon av er som vilja kasta in en massa pengar när det kommer 3500-5000 pers per match?
SKÄRPNING ALLA BEHÖVS NU SNART KAN DET VARA ÖVER
vinnarskallen

Inlägg av vinnarskallen »

Jag fattar inte att en del kastar in stålar i luft som Djurgården av idag är.
Ett arenabygge kostar kanske ett par tre hundra millar. Ett fastighetsvärde som varar (eller blir högre) är väl det man ska investera i.
En sådan arena innebär en hemvisst och en tillgång ekonomiskt för laget som då skall kunna bära sig själv utan att några pumpar in stålar i laget bara för man älskar sitt Djurgården.

Eftersom det finns en hel del Djurgårdare så skulle det väl inte vara några problem att sälja ut ca 500.000 aktier i ett arenabygge för det facila priset av en halvsläng styck.
Jag tror nog vi är en del som kan tänka oss att investera några hundringar eller mer i en sån fastighetsaffär.
Julklapp eller födelsedagspresent, eller rent utav bara en gåbortpresent!

En arena kan generera pengar på mer än bara hockeypublik.
Försäljning
Hyresintäkter-kansli-övrigt
Hockeygymnasium!
Konserter
Företagsjippon-(typ Ericssons årsstämma)
Parkering-infartsparkering!
mm.mm.

Idag tror jag inte Djurgårdsbutiken i Globengallerian genererar tillräckligt efter hyra och personalkostnader. Hmm! Går den plus?
Kansliet finns i ena skrapan. Högt och oåtkomligt vilket inte känns bra.
Samlar man allt på ett ställe kostar det säkert mindre.
Jag tror inte på att bara öka inkomster. Det är inte det man blir rik på.
Det är dom små utgifterna som gör det...

Svanberg vet!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Hoppas alla som går på mötet skäller ut dif:s ledning... Dom e ju pinsamma... O för fan värva Hannula.
Användarvisningsbild
Jasmine

Låt huvuden rulla!

Inlägg av Jasmine »

Tillkalla ett möte med fansen, vilka j-la fans?
De har ruttnat för länge sen.
Inser inte dårarna vilka patetiska påsar de är, tillkalla ett möte min mutta.
Ta ert ansvar i stället.
Man har vanskött hela j-la Djurgårn ända in i graven.
Sparka hela högen;

Mats Löken Larsson, styrelseordförande
Hans Påsen Särkijärvi, huvudtränare
Tommy Tutte Engström, klubbdirektör
Claes dekis Forsberg, marknadschef
Ola vekling Josefsson, medlem i sportkommittén

Åker inte Djurgården ut i år så gör de det nästa år.
Därmed är det spiken i kistan på stendöda hockey-Stockholm.
Så lär det förbli ända tills några rika troll bestämmer sig för blåsa liv i dem igen, i symbios med Arenabygge.

Vill inte överbetalda divorna på isen delta i mötet, rädd att se sanningen vitögt? Sorligt!
Holy Hell son, you're about as useful as a cock-flavoured lollipop...
KapZ

Re: Låt huvuden rulla!

Inlägg av KapZ »

Jasmine skrev:Tillkalla ett möte med fansen, vilka j-la fans?
Dummaste jag hört. har alltid funnits fans, kommer alltid göra!
Lika mycket som det kommer finnas medgångsfans som du?!

Älskar Djurgården.. kommer alltid göra!
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Ta ert ansvar i stället.
Här har det brunnit ordentligt! Skärp dig! :evil:
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

JJ skrev:
Ta ert ansvar i stället.
Här har det brunnit ordentligt! Skärp dig! :evil:

TOTAL HJÄRNBLÖDNING
Skriv svar