Nej en säsong utan dåliga matcher klarar ingen, men en månad utan en bra match, hur många klarar det...micke_1891 skrev:Vad jag tror är att den här tråden skapats enbart p.g.a matchen igår, vilket gör det bara patetiskt. Att man ska kunna lira 55 matcher utan dåliga matcher gör ingen så är det.
Ska vi ha kvar Säcken?
Re: ok
-
Ja det gör han. Men det är här styrelsen kommer in i bilden. Timrå gick ut och värvade en helt ny första femma efter mellanåret i fjol (Typ Jonte Hedström). Djurgårdens styrelse vinkade av Thoresen vid Arlanda, ställde sig med armarna i kors och sa "Vi blir sexa i serien." Men styrelsen bär inte hela ansvaret heller. Det största ansvaret bär de djurgårdare som inte går på matcherna. Vilket gör att det det inte är ekonomiskt möjligt att ersätta klasspelare.Dif_in_my_heart skrev:än en gång frågar jag varför blev lill-kenta kickad 01/02 från klubben hade vi haft han åren efter tror jag iaf att vi skulle kunnna vara bland top 4 nu... nu leder han ju Sveriges bästa lag :(
- Ritterwand
Det är inte enbart lill-Kentas förtjänst att Timrå ligger där de gör. Timrå har byggt upp en god ekonomi med stor lokal populäritet, en egen ishall och så har de en grymt slipad sportchef. DIF har en usel arenasituation, en ännu sämre publiksituation och har misslyckats med många av sina värvningar i flera år och inte lyckats behålla någon av de spelare som faktiskt lyckats i klubben. Kontinuiteten har varit noll i flera år, då blir det urhålkat och dåligt till slut.Dif_in_my_heart skrev:än en gång frågar jag varför blev lill-kenta kickad 01/02 från klubben hade vi haft han åren efter tror jag iaf att vi skulle kunnna vara bland top 4 nu... nu leder han ju Sveriges bästa lag :(
Och om ni glömt bort det så gjordes det ett par riktiga fiaskovärvningar även när lill-Kenta var här. Ni kanske kommer ihåg Longstaff, Ignatovics, Pardavy, Rickmo, Lindelöf och Naumovs..
Nej dom är tack och lov bortglömda :)Ritterwand skrev:Dif_in_my_heart skrev:än en gång frågar jag varför blev lill-kenta kickad 01/02 från klubben hade vi haft han åren efter tror jag iaf att vi skulle kunnna vara bland top 4 nu... nu leder han ju Sveriges bästa lag :(
Och om ni glömt bort det så gjordes det ett par riktiga fiaskovärvningar även när lill-Kenta var här. Ni kanske kommer ihåg Longstaff, Ignatovics, Pardavy, Rickmo, Lindelöf och Naumovs..
-
-
Kul och titta på allt i svart och vitt. Vill man kolla på det lite mer nyanserat och kanske försöker ta in lite info istället för att spy galla över allt och alla hela tiden så inser man att DIF hade pengar (eller ska vi säga spenderade mer på spelare än vad vi gör idag).Jojje skrev:DIF slutade 3:a i serien, två pinnar efter tvåan. Hur skulle det på något sätt kunna vara sämre än det skit vi ser idag?! Förklara det är du snäll...Stambert skrev:Om du såg Djurgården spela säsongen 01/02 så hade du inte ställt den där frågan.
Idag tvingas vi städa upp, därför har vi en bantad trupp, därför är vi inte bättre än så här.
Därmed inte sagt att dagens lag är helt under isen.
Senast redigerad av Rash den 2006-11-28 23:49:55, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara djurgårdare
-
Precis! Djurgår´n e inte bättre än så här. Sen är det upp till var och en att dra sitt strå till stacken. DIF har ett problem, men det kommer inte att lösa sig om alla (Fans,Styrelse osv.) kastar paj mot varandra. Själv har jag inte en susning om ett bra recept för DIF. Men om jag står för hoppet så kanske någon i föreningen står för viljan
Jag vill se att man lyfter in Putte på konsultbasis till en början, han passar inte in i långa loppet men är oslagbar på att "rensa upp bland skiten".Semper Fi! skrev:Om DIF skulle kicka Säcken, vad finns för alternativ?
Varför inte Tommy Boustedt? Han är väl ledig, har bra erfarenheter och känner Djurgården. I alla fall säsongen ut sen får man omvärdera läget.
-
-
Ja, Boustedt kan nog vara en lösning, men skeptisk till att han skulle vara intresserad. men vad är det som säger att tränar´n behöver vara så jäkla etablerad? Här på forumet så skriker den ena efter Wikegård, den andra efter Hardy, den tredje efter Waltin osv. Dom har ju gjort sitt väl??? Förra året lyckades ju FBK med att ta titeln utan någon större legendar i båset. Någon nämde Stefan lundh tidigare, vad vet jag!