08:a eller 03263:a?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

08:a eller 03263:a?

Inlägg av Jojje »

DIF har tagit till sig en ny "filosofi" de senaste åren, att knyta till sig en massa Stockholmare. Jag tycker att det är dags att vi lägger ner det nu. Jag är inte det minsta imponerad av en del av dessa Stockholmare vi har värvat och slås av tanken, vilka spelare har vi nobbat till förmån för en Stockholmare? Har en stockholmare mer känslor för DIF än en person som bor på landsorten? Mest troligt inte, det är trots allt 60% chans (krasst räknat) att de håller på aik eller bajen. Som t ex Ericsson.

Har jag mer känslor för DIF bara för att en av backarna som är på isen just nu är född i bandhagen istället för Umeå? Nej... Jag vet inte hur det är med er andra men jag skiter fullständigt i det.

Är det verkligen det bästa för DIF? Är det inte bättre att man istället gör en grundlig undersökning och bara värvar folk med riktig vinnarskalle? För mig är det viktigare än att man bara tar in Stockholmare. Återigen så är detta något som jag tycker att styrelsen gör fel.

Vad tycker ni?

När jag läser vad knirre skriver i matchtråden så blir jag riktigt förbannad.
Hur pinsamt är det inte att se spelarna åka in till en av årets viktigaste matcher, och sedan inte kämpa överhuvudtaget. Såg flera spelare åka omkring och skratta och vitsa i periodpausen. Hade jag varit på isen som Djurgårdsspelare hade jag skyddat mitt ansikte i skammens tecken. Det som ändå är det värsta i allt detta är att jag vet att spelarna inte bryr sig ens hälften av det jag gör.

Värva folk med hjärta och vinnarskalle istället och jag vill att dessa spelare som åker runt och flinar efter att ha skämt ut DIF ska få kännbara straff.
Senast redigerad av Jojje den 2006-11-28 21:09:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

håller med, mer känsla av spelarna tack !
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Jag delar helt och hållet din uppfattning..Jag hade väl en rätt blåögd och föga (som det har visat sig) realistisk förhoppning om att killar från huvudtaden skulle kriga lite extra på isen för vår förening. Att dessa "lirare" skulle känna en stolthet i att få representera mesta mästarna och stockholm som stad har ju hittils visat sig vara en utopi av sällan skådat slag..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag håller med helt och hållet jag med
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Låt spelarna gå hem så har de en stund på sig att fundera vad fan de får betalt för... :evil:
Säcken ska dock inte behöva gå hem. Han kan stanna kvar...
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

grandstoff skrev:Låt spelarna gå hem så har de en stund på sig att fundera vad fan de får betalt för... :evil:
Säcken ska dock inte behöva gå hem. Han kan stanna kvar...
Är det Jean-claude Van Damme som dansar som en...?
Rolig är den ialf!
isolerad

Inlägg av isolerad »

När det gäller etablerade spelare så tycker jag det är struntsamma varifrån de kommer MEN jag tycker det är oerhört viktigt att vi knyter till oss talangfulla juniorer från stockholmsområdet. Det är just det som vi inte har gjort förut och det är en av anledningarna till att vi snart ligger på kvalplats.
Användarvisningsbild
mårten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mårten »

För första gången håller jag med dig Jojje, förmodligen den sista också :wink:

Kännbara straff är bara förnamnet, tar dom inte det mer seriöst när läget luktar kval och 0-3 i baken ska man fan inte representera DIF. Finns ingenting som talar för DIF just nu, efter torsdagskvällen är vi på kvalplats tyvärr.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

isolerad skrev:Det är just det som vi inte har gjort förut och det är en av anledningarna till att vi snart ligger på kvalplats.
Ehh nej. Det är inte alls därför. Anledningen till att vi ligger där vi ligger är en lång kedja av felbeslut av Styrelsen. Allt från att bara ha Stockholmare i laget till valet av tränare och vilka det är som värvar, värvningarna har varit katastrofala.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Personligen så tycker jag inte att alla spelare ska vara från Stockholms området, mer än våra talanger samt en profil. Resten tycker jag skall vara svenskar toppat med 2-4 utlänningar av klass!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Sattsningen på stockholmare är helt rätt, hade vi haft den sattsningen tidigare hade Huselius mm mm spelat för DIF och inte hamnat i äckel lag som VF. Sen att det är pundare som har hållt i DIF dom senaste åren är ju en annan femma
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stocky skrev:Sattsningen på stockholmare är helt rätt, hade vi haft den sattsningen tidigare hade Huselius mm mm spelat för DIF och inte hamnat i äckel lag som VF. Sen att det är pundare som har hållt i DIF dom senaste åren är ju en annan femma
Du vet att vi sa nej till Huselius under lockouten?

DIF har missköts så in i helvete de senaste åren.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:
Stocky skrev:Sattsningen på stockholmare är helt rätt, hade vi haft den sattsningen tidigare hade Huselius mm mm spelat för DIF och inte hamnat i äckel lag som VF. Sen att det är pundare som har hållt i DIF dom senaste åren är ju en annan femma
Du vet att vi sa nej till Huselius under lockouten?

DIF har missköts så in i helvete de senaste åren.
Ja och va han hög som sa nej eller vad var problemet?
Man sa väl även nej till honom från början, han ville ju helst spela i stockholm men ingen ville ha honom så han drog till götet :(
Senast redigerad av Stocky den 2006-11-28 21:43:15, redigerad totalt 1 gånger.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det är svårare att stjäla godis från ett barn än att värva klass spelare till DIF med tanke på våran tradition. Jag hoppas att styrelsen gör det ända rätta och AGERAR. Nu på mötet kommer jag o stå och tjata om att de ska ringa Snopek tills de gör det.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Inget problem, bara undrade om du visste vad det är för tomtar som styr denna klubb. Man blir ledsen och uppgiven, ska bli "kul" att se vad säcken säger. Att det ser bra ut och att spelet är på väg åt rätt håll kanske?
Skriv svar