Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Don_T skrev:Angående spelarlönerna så är det Tommy Engström som skriver kontrakten med spelarna och han är en herre som håller stenhårt i Djurgårdens plånbok.
Uppenbarligen inte eftersom Falken Lyfter 40 000 mer i månaden (Falken lyfter ca 1,2 Miljoner om året) mer än jörgen jönsson (ja jag vet att en del av lönen går till pensionsfonder mm, men han tar knappast ut 100% av sin lön).
Tysken

Inlägg av Tysken »

Jojje skrev:Uppenbarligen inte eftersom Falken Lyfter 40 000 mer i månaden (Falken lyfter ca 1,2 Miljoner om året) mer än jörgen jönsson (ja jag vet att en del av lönen går till pensionsfonder mm, men han tar knappast ut 100% av sin lön).
Jag visste inte att DIFs lönesättning var officiell? För du använder dig väl inte av vad Falk taxerar?
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Om det är ratsit du använder jojje så ska du veta att felmarginalen på de sifforna är i vissa fall enorma. Samtliga personer jag tittat upp och vet sen innan vad de tjänar stod det totalt galet på. Jag är ingen expert inom skatter men det finns väl flertalet grejer man kan göra avdrag på och olika sett att spara skattegynsamt genom.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Ja ratsit kan fela grymt mycket, riktig skit sida
Gäst

Inlägg av Gäst »

Om man hakar upp sig på vad andra tjänar så tyder det på en sak

AVUNDSJUKA
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nu kommer Jojje säga att han långt ifrån är avundsjuk då han tjänar jäääättemycket pengar och att han varit rik från födseln.

Jojje - Mannen som älskar att skryta! :)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ni är verkligen besatta av mig. För att återgå till ämnet. Ratsit visar förra årets inkomst av förtjänst. Falken plockade ut 1,2 miljoner. Jag har svårt att tro att han tog ut varenda krona han får av DIF, utan en stor del går till en fond som han kan lyfta ut lite pengar ifrån när karriären snart är över.

Jag tycker att redan när vi pratar 1,2 miljoner att vi för länge sen har passerat vad en spelare som falk är värd. Halverar det så hittar vi en rimlig summa.
Affse

Inlägg av Affse »

Jojje skrev:Ni är verkligen besatta av mig. För att återgå till ämnet. Ratsit visar förra årets inkomst av förtjänst. Falken plockade ut 1,2 miljoner. Jag har svårt att tro att han tog ut varenda krona han får av DIF, utan en stor del går till en fond som han kan lyfta ut lite pengar ifrån när karriären snart är över.

Jag tycker att redan när vi pratar 1,2 miljoner att vi för länge sen har passerat vad en spelare som falk är värd. Halverar det så hittar vi en rimlig summa.
Skrev inte Falk nytt kontrakt iår? I så fall bygger väl 1,2 miljoner på vad han lyckades förhandla till sig vid förra kontraktes förhandlingar. Men jag ska erkänna att jag inte riktigt har koll på när alla kontrakt skrevs
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ingen aning, oavsett vad så är det på tok för mycket. Man kan väl hoppas att han skrev ett nytt, men jag har svårt att tro att han skulle köpa någon större lönesänkning.
Tysken

Inlägg av Tysken »

Jojje skrev:Ingen aning, oavsett vad så är det på tok för mycket. Man kan väl hoppas att han skrev ett nytt, men jag har svårt att tro att han skulle köpa någon större lönesänkning.
Hur vet du att hela Falkens deklarerade inkomst kommer från DIF? Det är inte helt ovanligt att idrottsmän har andra inkomstkällor också.....
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Tysken skrev:Hur vet du att hela Falkens deklarerade inkomst kommer från DIF? Det är inte helt ovanligt att idrottsmän har andra inkomstkällor också.....

Dumma mig, hur kunde jag glömma bort falkens modellkontrakt med Calvin Klein. Han är ju världskänd för sin skönhet!
vinnarskallen

Inlägg av vinnarskallen »

För att återgå till IDENTITETSPROBLEMET och ge f-n i Falkens kaffepengar, så kommer vi alltid att ligga i underläge mot landsortslagen så länge vi INTE har en EGEN hemvisst.

Kommer man utomlands eller till småland eller till skogarna land, så gäller samma sak som hemma hos dig eller mig.
Det är inrett med klubbtillhörighet och luktar hemma!

Sånt som gör det trevligt för publiken och att man känner tillhörighet med klubben i sitt hjärta på ett mycket större sätt än vi korkade Stockholmare som envisas med att hyra från stan för att slippa engagemang och problem som en egen arena kan ge. Vi bor i betongen, men för den skull älskar vi inte tråkiga gamla betongklumpar utan identitet.

Släpp tanken om Östermalm osv. BYGG eget på en plats dit många kommer lätt. Årstafältet kanske kommer att bebyggas nu. Även om det inte gör det, så går det att hitta plats nära motorvägen, tvärbanan och tåget.

Drapera en hel byggnad GUL-RÖD-BLÅ och gör det NU!
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:
Tysken skrev:Hur vet du att hela Falkens deklarerade inkomst kommer från DIF? Det är inte helt ovanligt att idrottsmän har andra inkomstkällor också.....
Dumma mig, hur kunde jag glömma bort falkens modellkontrakt med Calvin Klein. Han är ju världskänd för sin skönhet!
Det är inte extraknäck som Tysken tänker på. När man arbetar så får man en del av lönen kontant i handen eller insatt på ett konto och sånt ska man deklarera till skatteverket som inkomst av tjänst. Annat, som exempelvis pensionsavsättningar, ska inte redovisas som inkomst av tjänst. Detta beskattar man istället den dagen man plockar ut pensionen.

Vi vet ingenting om dessa pensionsavsättningar, och därför är taxerad inkomst fullständigt menlöst vid jämförelse av löner på spelarna i elitserien. Det enda den taxerade inkomsten säger är att spelaren tjänar minst så mycket.

Det går alltså inte att utifrån dina uppgifter dra slutsatsen att Falk tjänar mer än Jönsson (en slutsats som alla förstår är fel).
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev:Det är inte extraknäck som Tysken tänker på. När man arbetar så får man en del av lönen kontant i handen eller insatt på ett konto och sånt ska man deklarera till skatteverket som inkomst av tjänst. Annat, som exempelvis pensionsavsättningar, ska inte redovisas som inkomst av tjänst. Detta beskattar man istället den dagen man plockar ut pensionen.

Vi vet ingenting om dessa pensionsavsättningar, och därför är taxerad inkomst fullständigt menlöst vid jämförelse av löner på spelarna i elitserien. Det enda den taxerade inkomsten säger är att spelaren tjänar minst så mycket.

Det går alltså inte att utifrån dina uppgifter dra slutsatsen att Falk tjänar mer än Jönsson (en slutsats som alla förstår är fel).
Nähe? Är det sant? Testa och läs vad jag skriver istället.
Falken plockade ut 1,2 miljoner. Jag har svårt att tro att han tog ut varenda krona han får av DIF, utan en stor del går till en fond som han kan lyfta ut lite pengar ifrån när karriären snart är över.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Detta sa Säcken efter AB snackat med han:

Var det inte rentav en lukt av kvalserien som kändes kring Djurgården?

– Visst handlar det om mentala bitar. Men det är bara att jobba vidare, vi vet att vi kan mycket bättre än så här, sade Hans Särkijärvi.
Han är inte orolig för att få sparken. Åtminstone inte än.
– Något tränarbyte har jag inte hört talas om.

Som Jojje säger, denna man har ingen verklighets uppfattning, han borde vara rent ut sagt skit nervös!

Vi kan mycket bättre än så här???
ÅH FAAAAAAAAAN! eller kanske NEJ det kan vi inte emd detta lag.

det kan ju inte gå sämre iallfall.

Som AB säger.. det luktar Kvalserien, och vi som har funnits i det "fina rummet i 67 säsonger nu. *Snyft*
Skriv svar