Haha, överdriver som vanligt? Det var du som slängde ur dig att 90% av underhållningsvärdet i elitserien bestod i hotet om kvalserie-daniel- skrev: Njae alltså du överdriver som vanligt. Självklart kan man inte planera långsiktigt (dvs 10 års sikt) men visst fan kan man planera med längre sikt än vad du vill få det att låta som. Planerar man sin verksamhet, har kompetent personal på alla poster (se exempel Färjestad), har en vinnarkultur och tradition i klubben så är det nog högst osannolikt man skall åka ut.
Svar på tankenöten: för att hockey är otroligt mycket större i USA. Finns en större publik. Världens bästa spelare i världens bästa lag i världens överlägset bästa liga borgar för världens sexigaste spel. Väldigt enkel fråga att svara på faktiskt.

Du tycks se en korrelation mellan sexig hockey och folkmängd, jag håller definitivt inte med. Om en sådan fanns förresten, var går gränsen då? Vid vilken folkmängd kan man börja spela attraktiv hockey utan kvalserie?
Oavsett hur stort upptagningsområdet är, så är jag övertygad om att det går att skapa goda förutsättningar för en rolig och fartfylld elithockey. Kval och upp/nedflyttning tvingar lagen att backa, vara försiktiga och spela grishockey.
Totalt sett är jag övertygad om att en stängd serie är bra för oss fans. Jag har dock inga som helst illusioner om att jag kan övertyga dig (eller andra) på ett forum om att jag har rätt, och dessutom är det dags att börja ladda inför morgondagen