Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Njae alltså du överdriver som vanligt. Självklart kan man inte planera långsiktigt (dvs 10 års sikt) men visst fan kan man planera med längre sikt än vad du vill få det att låta som. Planerar man sin verksamhet, har kompetent personal på alla poster (se exempel Färjestad), har en vinnarkultur och tradition i klubben så är det nog högst osannolikt man skall åka ut.

Svar på tankenöten: för att hockey är otroligt mycket större i USA. Finns en större publik. Världens bästa spelare i världens bästa lag i världens överlägset bästa liga borgar för världens sexigaste spel. Väldigt enkel fråga att svara på faktiskt.
Haha, överdriver som vanligt? Det var du som slängde ur dig att 90% av underhållningsvärdet i elitserien bestod i hotet om kvalserie :)

Du tycks se en korrelation mellan sexig hockey och folkmängd, jag håller definitivt inte med. Om en sådan fanns förresten, var går gränsen då? Vid vilken folkmängd kan man börja spela attraktiv hockey utan kvalserie?

Oavsett hur stort upptagningsområdet är, så är jag övertygad om att det går att skapa goda förutsättningar för en rolig och fartfylld elithockey. Kval och upp/nedflyttning tvingar lagen att backa, vara försiktiga och spela grishockey.

Totalt sett är jag övertygad om att en stängd serie är bra för oss fans. Jag har dock inga som helst illusioner om att jag kan övertyga dig (eller andra) på ett forum om att jag har rätt, och dessutom är det dags att börja ladda inför morgondagen :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Njae alltså du överdriver som vanligt. Självklart kan man inte planera långsiktigt (dvs 10 års sikt) men visst fan kan man planera med längre sikt än vad du vill få det att låta som. Planerar man sin verksamhet, har kompetent personal på alla poster (se exempel Färjestad), har en vinnarkultur och tradition i klubben så är det nog högst osannolikt man skall åka ut.

Svar på tankenöten: för att hockey är otroligt mycket större i USA. Finns en större publik. Världens bästa spelare i världens bästa lag i världens överlägset bästa liga borgar för världens sexigaste spel. Väldigt enkel fråga att svara på faktiskt.
Haha, överdriver som vanligt? Det var du som slängde ur dig att 90% av underhållningsvärdet i elitserien bestod i hotet om kvalserie :)

Du tycks se en korrelation mellan sexig hockey och folkmängd, jag håller definitivt inte med. Om en sådan fanns förresten, var går gränsen då? Vid vilken folkmängd kan man börja spela attraktiv hockey utan kvalserie?

Oavsett hur stort upptagningsområdet är, så är jag övertygad om att det går att skapa goda förutsättningar för en rolig och fartfylld elithockey. Kval och upp/nedflyttning tvingar lagen att backa, vara försiktiga och spela grishockey.

Totalt sett är jag övertygad om att en stängd serie är bra för oss fans. Jag har dock inga som helst illusioner om att jag kan övertyga dig (eller andra) på ett forum om att jag har rätt, och dessutom är det dags att börja ladda inför morgondagen :)
Jag står för att jag tycker att 90% av underhållningsvärdet i grundserien skulle försvinna i ES om ligan var stängd...sjukt ointressant om inte risken för kvalspel fanns där. Då kan man prata om serielunk.

Menade inte riktigt att man kan se ett rakt samband mellan folkmängd och rolig hockey, men med ett enormt mycket större publikunderlag så är det klart att det finns andra pengar för att bygga en attraktiv liga med världsspelare. Att se en match #33 i NHL där trots allt världsspelare finns på isen är betydligt roligare än att se motsvarande match mitt i serien i ES där enbart (nåväl, i jämförelse) medelmåttor huserar.

Du har dock helt rätt i att det börjar bli dags att ladda för morgondagen!
Fernis

Inlägg av Fernis »

Någon som sitter på någon biljett över eller någon som har fått förhinder till matchen idag DIF - Rögle. Pma så fall!

/Jesper
Robban120

Inlägg av Robban120 »

Kanske en dum fråga men hur ser biljett försäljningen ut inför dagens match?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Så här slutar kvalserien enligt Wennerholm på Aftonbladet Plus idag : Jag vill inte "copy-pasta" hela artikeln. Vet inte om det är OK att göra det. (Någon som vet hur det är att göra det rent juridiskt ?)

Därför nöjer jag mig så länge med att skriva ned vad Wennerholm tror om kvalseriens utgång.

1) DJURGÅRDEN

2) ÖREBRO

3) TIMRÅ

4) LEKSAND

5) BIK KARLSKOGA

6) RÖGLE
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Robban120 skrev:Kanske en dum fråga men hur ser biljett försäljningen ut inför dagens match?

Tydligen 6000 biljetter sålda, men man kan hoppas att resterande också går åt!
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Nagon som sett om Anrell tippat placeringen i kvalserien? Fan den karln kan ju jinxa sonder allt, precis allt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tessan skrev:
Robban120 skrev:Kanske en dum fråga men hur ser biljett försäljningen ut inför dagens match?

Jag har hört att leksingarna som bor i Stockholm (läs: bajare) är helt galna efter biljetter till Hovet, så de kanske köper upp resterande 2000. Om de nu har råd.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

pulverapa skrev:
Tessan skrev:

Jag har hört att leksingarna som bor i Stockholm (läs: bajare) är helt galna efter biljetter till Hovet, så de kanske köper upp resterande 2000. Om de nu har råd.
vete fan om dem lyckas samla ihop så mycket PET flaskor och brukar för att dem ska ha råd
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Varför skulle vraken vilja se DIF-Rögle? :roll:
Användarvisningsbild
Soedergren22

Inlägg av Soedergren22 »

sensei skrev:Tankenöt: Varför fyller NHL-lagen arenorna i 82 omgångar, trots att det inte finns kval? Har Elitserien någon inbyggt egenskap som gör den relativt sett tråkigare? I så fall, vad?
Måste bara inflika en sak här vad gäller tankenöten. Elitserien (och svensk hockey i allmänhet) har definitivt en sak som gör den tråkigare, och det många tränares förkärlek till taktiskt, defensivt och för publiken dödstråkigt styrspel. Bandysvängar, burskydd och allmänt fegande är alldeles för vanligt här, vilket leder till tråkig hockey för de som betalar entréavgiften. Visst finns det några gnetlag i NHL med, Minnesota är väl ett exempel och det finns väl några till, men inte lika många som här hemma.

Och lägger man till större rinkar (som segar ner spelet) och att vi har en helt annan regelbok än i NHL så blir det helt klart tråkigare hockey här hemma. Mer avblåsningar, mindre fart, färre roliga situationer för publiken helt enkelt.

Nog om detta. Alla till Hovet!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Prediction: Daniel och Sensei kommer ta en öl tillsammans då kvalserien är avklarad, och trivas hur bra som helst i varandras sällskap! :)
magnus_karlskoga

Inlägg av magnus_karlskoga »

Tja ni bör ju vinna överlägset med ert papper på laget (tja sm-guld borde ligga närmare än kvalserien), men nu är det inte så utan kvalserien som gäller..
Just detta och nerver och när spelarna frågar sig om de verkligen duger (tja Malmö floppade ju regält och ni har gjort det, men smyger det sig in att spelarna inte duger kan det bli allsvenskan nästa sesong)..

Själv vill jag ha upp BIK (Bofors) Karlskoga och Örebro, blir kul att se derbyn i Elitserien (förutom det riktigt STORA HATOBJEKTET Fjollesta (färjestad heter de väl) och att slå dem i elitserien toppar faktiskt att slå er och Örebro...

Men ska jag inte tippa med hjärtat utan förnuftet så..

1. Djurgården (Grattis ni har vunnit serien, om ni inte tar ut den i förskott)
2. BIK Karlskoga (landslagsmålvakten bellismo, första femman, powerplay)
------------------------------------------------------------------------------------
3. Örebro (Tyvärr nerverna håller inte och ni får förbli lillebror)
4. Timrå (Redan visat att de inte håller och åker de ur, kan de t.om bli tvångsnedflyttad till 1:an)..
5. Leksand (Alltid uppskrivet, men leverar aldrig).
6. Rögle Bk (kan bli 5:a rutin finns och en viss kämparanda, men sönderslitna efter extra kvalserie)..
magnus_karlskoga

Inlägg av magnus_karlskoga »

ludde- skrev:Hoppas verkligen dom lägger alla matcher på Hovet för att skapa tryck istället för att trycka in ett par extra i Globen och fylla med bönder.

Jahaja, ännu en serie vi är favorittippade i, brukar gå bra?
Men faan vad hungrig du skulle vara UTAN oss bönner.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

magnus_karlskoga skrev:
ludde- skrev:Hoppas verkligen dom lägger alla matcher på Hovet för att skapa tryck istället för att trycka in ett par extra i Globen och fylla med bönder.

Jahaja, ännu en serie vi är favorittippade i, brukar gå bra?
Men faan vad hungrig du skulle vara UTAN oss bönner.
HAHA
clowns to the left of me, jokers to the right
Skriv svar