Känner på mej att om vi åker ner i Allsvenskan så kommer det ta låång tid att komma upp igen

KÄMPA DIF
Jag tror att ryssarna definitivt ligger långt framme vad det gäller individuell spelarutveckling, fast deras framgångar på det området kan nog också bero på att ryska ungdomar/juniorer tränar mycket mer än svenska. Och förmodligen så finns det rätt många duktiga istränare där borta. Så visst, det finns säkert en hel del att lära sig av dem. Men vad det gäller coaching så tror jag inte att ett lag som DIF har särskilt mycket att hämta i ryssland. Om deras liga ser någonting ut som det landslag som brukar synas i Euro Hockey Tour så ligger de ju klart efter rent taktiskt sett. Värvas det en coach från utlandet så är nog en finne, tjeck eller nordamerikan ett bättre (eller i alla fall säkrare) val.Kall-El skrev:Skall jag vara helt ärlig hade jag gärna sett att vi blickat åt Ryssland till för att plocka in något helt nytt tränarämne. Ryssland är trots allt den nation som antagligen producerar flest hockeykrigare av klass och det vore ju konstigt om det därmed inte skulle finnas en hel del bra tränare. Tror också att en rysk tränare skulle föra med sig lite av den tuffa ryska skolan när det kommer till själva träningsbiten. Känns ibland rätt ofta som att svenska spelareär lite lata. En stentuff ryss skulle nog kunna få fart på bygget samt utveckla spelarna något snäpp till.