Säcken kompetent...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Säcken kompetent...

Inlägg av Jojje »

Nog för att leda DIF? Tveksamt.
Säcken tappar mer och mer i mina ögon med sitt jävla skitsnack om att vi inte har någon förstemålis. Det är solklart att Larsson ska stå! Speciellt nu när han är glödhet. Jävla skitsnack om att man ska hålla igång två målvakter.

Lassila i mål och vi förlorar en match under slutminuterna. Känns det igen?!
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Larsson spelade första Perioden mindre lyckat, och i andra kom lassila in och tog över i kassen. Är väl bra att tränaren agerar? Kanske Larsson inte kände sig riktigt så het som föregående matcher idag?

EDIT: Du var väl på fotbollen så du kanske ska ta reda på saker och ting innan du börjar gnälla som vanligt? Eller vad vet jag, kanske är det någon vana?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Nej jag var inte där... Larsson ska fan stå hela matchen. Pinsamt att han byter ut honom. Även om han ber om det. Han ska lära sig att ta en motgång och fortsätta ändå.

Förlust i slutet... igen. Suck. Tar aldrig slut.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Är man inte fräsch och känner att man inte kan slutföra matchen så ska man heller inte göra det, men vad vet jag, han kanske var rädd för lite motgång? Men men, ta reda på fakta, Lärking var värdelös ur Djurgårdssynpunk sista 10.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

DIF är sämst sista 6 minuterna... Det är inte domarens fel. Det är tränarnas.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Är det någon ny regel som Ronnie Petterson råkade ut för ikväll?? Om man blir crosschekad bakifrån samt inkörd i sarjen, så åker man ut på 2 minuter??
Bra krigat och Lassila va riktigt bra.

Lärking är den sämsta jävla etc....
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:DIF är sämst sista 6 minuterna... Det är inte domarens fel. Det är tränarnas.

Ja dom sista 6 minuterna var vi 3-5, samt 4-5

Snälla du prata inte om nått du inte har någon koll på!
Dålig mottagning på radion igen Jojje?
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Jojje nu får du fan lägga av, jag håller med dig i endel frågor men inte i den här. DIf får två spelare utvisade 5 sista minuterna, då gör HV mål, sedan när man ska ta t målvakten så får man en utvisning och får spela 5 mot 4 de sista 2 minutrarna. När man tar ut målvakten och spelar 5 på plan och man är på väg in i anfallszon så blåser domarn för att vi har för många spelare på banan för han har inte noterat att vi har tagit ut målvakten...

Jojje skaffa fakta innan du säger ngt! :evil:
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Och då kan alla ta sig en funderare på varför DIF får utvisningar i slutet..... För att DIF har pucken, anfaller och själva är på väg att göra mål, eller för att laget är slutkört och förvirrat?

I stort sett håller jag med Jojje. Att förlorar en match med lite tid kvar pga ett inviduelltmisstag kan man ha översende med, men att förlorar 6st matcher med lite tid kvar är tränarfel. Dålig matchning, sätta in trötta spelare, felaktigt taktik, you name it, det är tränarens uppgift att förebygga så laget inte tappar i slutet, och uppenbarligen har Säcken misslyckats!
Användarvisningsbild
123Mål

Inlägg av 123Mål »

Jo nog fan är säcken kompetent nog att leda vårat kära DIF!! jag var på matchen ikväll och kan säga att DIF förlorade Inte matchen pga tränarnas inkompetens. Matchens sista 10 minuter präglades av otroligt konstiga domslut mm så att kasta skit denna gång på Säcken är jäkligt lågt speciellt när man inte ens behagade att ta sig till matchen.

DIF ska ha all världens beröm för den enorma arbetsinsats de gjorde ikväll, tyvärr så räckte det inte till seger denna gång.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Men varför i helvete starta en till jävla tråd som ifrågasätter Säcken!? Räcker det inte med din förra?

Vi förlorade med HV det är inte så illa med tanke på vilka HV är och vilka Djurgården är. Skellefteå hemma borde vi däremot vunnit, att vi förlorar mot hv höjer väl ingen ögonbrynen direkt åt.
DanneS

Inlägg av DanneS »

Första utvisningen som Ronnie åker på är tamejfan årets skandal, jävligt lätt att få fram pucken underifrån sig när en HV-idiot står och spearar en i sidan. Är det någon som vet vafan han åkte ut för? Fördröjning av spelet eller? Puck över sargen och Ronnies idiot utvisning bjöd dom på alldeles själva, kan man inte säga så mycket om.
Andra utvisningen han drar på sig var fan det sämsta jag sett, kan förstå att man kan vara frustrerad men tackling i ryggen är fan aldrig ok med risken för allvarliga rygg och nackskador. Idiot!

Bara att gratulera Lärking, han lyckades än en gång sänka Djurgårn i slutminuterna, är inte direkt första gången han försökt, har fan varit likadant alla matcher jag sett som han dömt. Skandal att han får döma Djurgårn...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje, den här gången har du i alla fall totalfel.

Att man byter ut Daniel Larsson är förståeligt, även om det inte är självklart att man borde gjort det. Du vet heller inte ifall Daniel själv sade till om det.
Vidare gjorde Lassila en riktigt bra match och räddade t.ex. oss från att släppa in 0-3 tidigare. Målen kunde han inte göra någonting åt. Det sista avgörande kom i 5 mot 3 då Hrdina hade nästan hela målburen att sikta på. Your point is? Klaga på detaljer inom laget men var gärna på matchen då först.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jacke skrev:Och då kan alla ta sig en funderare på varför DIF får utvisningar i slutet..... För att DIF har pucken, anfaller och själva är på väg att göra mål, eller för att laget är slutkört och förvirrat?
Precis. I enstaka fall kan man kanske skylla på otur eller konstiga domslut, men inte när det är mer regel än undantag att vi säckar ihop (notera ordvitsen) och tappar massor med viktiga poäng i det absoluta slutskedet av matcherna.

Vet inte om det är just Säckens upplägg som gör att det går som det går, men om det inte är tränarnas fel, så är det ju deras uppgift att hitta vad det är som är ruttet, och det har dom uppenbarligen inte lyckats så bra med så...

När det gäller målvaktsbytet så ska jag inte uttala mig, då jag inte såg matchen eller har alla fakta i ärendet..
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

*Knirre skrev:
Jacke skrev:Och då kan alla ta sig en funderare på varför DIF får utvisningar i slutet..... För att DIF har pucken, anfaller och själva är på väg att göra mål, eller för att laget är slutkört och förvirrat?
Precis. I enstaka fall kan man kanske skylla på otur eller konstiga domslut, men inte när det är mer regel än undantag att vi säckar ihop (notera ordvitsen) och tappar massor med viktiga poäng i det absoluta slutskedet av matcherna.

Vet inte om det är just Säckens upplägg som gör att det går som det går, men om det inte är tränarnas fel, så är det ju deras uppgift att hitta vad det är som är ruttet, och det har dom uppenbarligen inte lyckats så bra med så...

När det gäller målvaktsbytet så ska jag inte uttala mig, då jag inte såg matchen eller har alla fakta i ärendet..
Har alla glömt bort att det faktiskt var några matcher sen nu som vi tappade i slutet? Vi lyckades ju i alla fall hålla tätt i de senaste tre matcherna.
Skriv svar