Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Jag säger såhär. Detta är en förening som drivs av att fansen går på matcherna och sponsorer som ser framtid i laget och som vill synas tillsammans med laget. Jobbar inte föreningen för att få dit fansen eller för att lyckas knyta tillräckligt med sponsoravtal, ja varför ska man då stödja föreningen.

Nu är det dock så att denna förening heter Djurgården och att man själv kallat sig Djurgårdare hela livet. Men någonstans går även den smärtgränsen. Jag börjar tröttna på att inget händer, att det accepteras att laget går mot en säker plats i kvarserie inom närmaste åren.

Jag ska nu publikstrejka tills något händer, för att gå på matcherna har ju uppenbarligen inte funkat senaste åren. En bra förening skulle kämpa för sin överlevnad, men Djurgården går sakta men säkert emot undergång. Det ska kännas att Djurgården vill ha mig på matcherna, att de bryr sig om sina fans, då kan jag tänka mig att gå på en match igen.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Grattis Jojje, du vann det här slaget. Hade varit riktigt skönt att visa att vi minsann inte kan förlora om vi har bra läktarstöd. Tji, fick jag.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Diffe89 skrev:Grattis Jojje, du vann det här slaget. Hade varit riktigt skönt att visa att vi minsann inte kan förlora om vi har bra läktarstöd. Tji, fick jag.

Spelar ingen roll om vi så hade The Kop som stöd. Har man värvat ihop ett skitlag så blir det såhär. Jag hoppas de ansvariga gör det enda rätta och avgår och det snabbt.

Men man blir riktigt rädd när man ser dem i uttalande efter uttalande säga att det har vänt och att det är på väg åt rätt håll. I helvete heller! Det är värre än någonsin och de som beslutar har satt på skygglappar och jobbar vidare på samma sätt som satt oss i den position vi är idag.

Vad spelar det för roll om DIF får mer pengar när man uppenbarligen inte besitter kompetens att värva rätt spelare?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Jojje skrev:
Diffe89 skrev:Grattis Jojje, du vann det här slaget. Hade varit riktigt skönt att visa att vi minsann inte kan förlora om vi har bra läktarstöd. Tji, fick jag.

Spelar ingen roll om vi så hade The Kop som stöd. Har man värvat ihop ett skitlag så blir det såhär. Jag hoppas de ansvariga gör det enda rätta och avgår och det snabbt.

Men man blir riktigt rädd när man ser dem i uttalande efter uttalande säga att det har vänt och att det är på väg åt rätt håll. I helvete heller! Det är värre än någonsin och de som beslutar har satt på skygglappar och jobbar vidare på samma sätt som satt oss i den position vi är idag.

Vad spelar det för roll om DIF får mer pengar när man uppenbarligen inte besitter kompetens att värva rätt spelare?
Har läst om alla klagosånger efter matchen...visst, torsk trots energiskt stöd i två perioder...men som alla vet är det ju tre perioder...känns jävligt tungt på ren sven ska och förlora på detta nesliga vis...MoDo får ju 4 mål mer eller mindre till skänks i sista perioden de behöver knappt jobba för dem...oflytet är för - - - inte sant...

Är själv Djurgårdare sedan 20 år tillbaka och har upplevt både med och motgång men tänker inte lämna laget i sticket...tycker det stinker från Er som hittar på en massa skäl till att kritisera allt omkring laget...inget lär bli bättre av det...tro mig..tror redan man är väl medvetna om det som slängs ut här till höger och vänster...

Fortsätt i stället att ge grabbarna på isen stöd.....det är nu om något de mest behöver det....Visa i stället den riktiga Djurgårdsandan....räcker inte bara att kavla upp ärmarna...nu jävlar är det allvar.... :twisted: :twisted:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alright för att ta det första först. Matchen mot Linköping gick väl en söndag då det var 25 grader varmt ute och strålande sol, vem vill sitta inne och titta på hockey då? det fina vädret kombinerat med helgmatch samt att fotbollen då fortfarande hade lite att spela om. Är själöv förvånade att siffran tickade upp i över 5000.

VFHC supportrar är den mest vedervärdiga typen av fans. De håller nämligen på blävitt i fotboll, eller ÖIS eller GAIS för att sedan någon kväll i veckan byta halsduk till VFHCs. Den typen av fans vill inte jag att vi skall ha i DIF i alla fall. Jämför gärna de siffror som VFHC har i snitt med de siffror som Frölunda fotboll har, detta om något talar om vilken typ av fans detta lag sitter inne med.

Vidare har VFHC de stora fördelarna att de är "ensamma i sin stad". Alla hockeyintresserade går på VFs matcher i hela länet, vilket är stort. I STHLM finns antagligen fler personer totalt sett som är sugna på hockey, men deras sympatier ligger uppdelat på 3 lag vilket gör att DIF bara tar 1/3 av gruppen. Sedan får man inte heller glömma bort att mycket av STHLMs befolkning är inflyttade "lantisar2 som inte goillar något av lagen alls.

För att fortsätta resonemanget har VF lyckats locka väldigt barnfamiljer och kvinnor till sina matcher. De ser matcherna som underhållning och dyker egentligen upp oavsett hur det går. Sedan har det i alla fall förut varit så att många mindre företag i den regionen köper biljetter som de sedan "ger ut" till sina anställda som premier.

Avslutningsvis gäller det då styrlesen agerande under 90-talet. Då det stormade som värst kring fansen så valde hockeyn att helt klippa banden med oss. De lyssnade inte på våra förslag, de ville inte ha med oss att göra alls. Istället ville man se till att våra platser togs upp av kostymnissar med större plånböcker då det var lättare att göra pengar på dessa. Hela detta tankesätt funkade rätt bra till en början, men när slipsnissarna fick andra intressen så började intäkterna tryta och det är det som vi ser idag. Om man istället för att trycka bort fansen gjort som fotbollen och bjudit in oss, hade läget antagligen varit helt annorlunda. Med fotbollen känner man en närhet till styrelsen, hockeyns känns mest som de sitter likt gudar på Olympia och tittar ner på oss dödliga.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Håller med Doyle

Tydligen är det fler än bara Jojje som sviker laget bara för det går dåligt just nu, JO JAG VET! vi har inga toppen spelare, men man kan fan inte sitta hemma framför datorn och "lipa" om det.

Trodde det va bara Malmö matchen som vi hade lite folk mot p g a motståndet, men tydligen är det 1500-2000 pers till som stannar hemma för att Djurgården inte presterar som medgångssupportrarna vill!

För det är klart och tydligt nu vilken, stad, vilken klubb, vilka fans där det finns mest medgångssupportrar i.

Men fansen till VF stöder fortf sitt lag än de presterar nada och spelar skit hockey. 10.000pers
Jo jag vet att de har 1 hockeylag och inte den rivalitet mellan hockey/fotbolls lag som Sthlms lagen har, men detta har väl fansen själva ordnat till så att det blivit på detta sätt eller?

Bor själv 60 mil söderut om Sthlm, men har ändå sett ett antal matcher udner årens gång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte ens 1 av 100 som går på VFHCs matcher dyker upp på rudalen och detta är fans du tycker är bra. I rest my case.....
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Bigge skrev:Håller med Doyle

Tydligen är det fler än bara Jojje som sviker laget bara för det går dåligt just nu, JO JAG VET! vi har inga toppen spelare, men man kan fan inte sitta hemma framför datorn och "lipa" om det.

Trodde det va bara Malmö matchen som vi hade lite folk mot p g a motståndet, men tydligen är det 1500-2000 pers till som stannar hemma för att Djurgården inte presterar som medgångssupportrarna vill!

För det är klart och tydligt nu vilken, stad, vilken klubb, vilka fans där det finns mest medgångssupportrar i.

Men fansen till VF stöder fortf sitt lag än de presterar nada och spelar skit hockey. 10.000pers
Jo jag vet att de har 1 hockeylag och inte den rivalitet mellan hockey/fotbolls lag som Sthlms lagen har, men detta har väl fansen själva ordnat till så att det blivit på detta sätt eller?

Bor själv 60 mil söderut om Sthlm, men har ändå sett ett antal matcher udner årens gång.
RESPEKT !!!!....behövs FLER SOM DIG "BIGGE"....VAR F.....A......N....är NI...andra med några få undantag....nånstans....det ekar....
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev:Inte ens 1 av 100 som går på VFHCs matcher dyker upp på rudalen och detta är fans du tycker är bra. I rest my case.....
Ja, de är förjävliga på det sättet. Men nu är de så att de ändå håller på Frölunda trots att de håller på olika fotbollslag. Det ska vi stockholmare absolut inte ta efter. Däremot bör vi lära oss av dem att inte sluta gå på hockey bara för att laget presterar dåligt!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Jag vill se/läsa om ett vredesutbrott snart, verkar som laget är nöjda och inte speciellt bittra trots förlust på förlust.
Dessutom vill jag se en styrelse som rannsakar sig själva. Gör de tillräckligt mycket bra för DIF för att få sitta kvar? Bevisligen inte just nu. Men får jag höra talas om utarbetade strategier för att återkomma till toppen igen så är jag beredd att ändra mig. Detta verkar dock saknas i nuläget.

Pumpa in lite pengar, Svanberg!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Japps vill också höra vredesutbrott. Gärna slagsmål eller lättare handgemäng mellan några spelare eller en en tränare skäller ut killarna totalt. Det måste helt enkelt hända något. Någon måste ryta till, känns ju nästan som att man är nöjda från alla håll och kanter nu. För fasen detta är spelare som har till yrke att spela för DIF nu får man ta mig tusan visa lite yrkesstolthet!

Putte på FAN-tv ställer återigen rätt diagnos på DIF. Det är inget lagspel utan 5 spelare i varje femma som åker för sig själva. Hur vill man egentligen att laget skall spela? ( Detta är den fråga jag absolut helst skulle vilja ha ett svar på från Säcken och absolut inte mer prat om otur och att marginalerna inte är på vår sida. )

Frågorna till styrelsen är flera:

1. På vad byggdes målsättningen om en 6 plats?

2. Anser ni att scoutingverksamheten fungerat bra de senaste säsongerna?

3. Gå ut med siffror på vad olika spelare har i lön nu!

4. Styrelsen har många storslagna planer och pratar om SM-guld och 10 000 i snitt år 2010. Att ha storslagna planer är i sig inget fel med, men man måste ha i alla fall ideér om hur man skall nå hit. Hittills har jag inte sett minsta idé utan mest bara snack.

5. Borde det inte under "krislägen" som detta vara idé att gå ut till större företag i STHLM med DIF-kopplingar och be dem om att gå in och specialverva en eller annan spelare åt klubben. Hela tröjan får ju då enbart reklam från företaget i fråga. Nog fasen borde det finnas en del företag som kan tänka sig att pumpa in de pengar som krävs för att få en spelare som Josef B att krita på för DIF t ex. Alright detta är kanske en väldigt kortsiktgit lösningen, men just nu är det det som behövs. Laget räcker helt enkelt inte till och i en kvalserie kommer varje match att bli som en mardröm för oss. Vi är laget alla kommer ladda för att slå t ex...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kall-El skrev:3. Gå ut med siffror på vad olika spelare har i lön nu!
www.ratsit.se

Bara skapa en användare och kolla upp det själv. Tar 2 min.

Linkan plockar ungefär ut samma summa som jörgen jönsson.
Svårt att säga vad de har i lön dock då en del av lönen går till fonder.

Lassila tar ut ännu mer än bremberg, bra förhandlat där!

Mål(missar)Otto lyfter ungefär som lassila.

Falken lyfter betydligt mer än bremberg och lassila, ca 25% mer.
Är han värd det? Inte enligt mig.

Ölvestad tar mindre än alla ovanstående.

Men det är som sagt svårt att säga vad de har i exakt lön, vill inte skriva ut kronor och ören här. Men är ni nyfikna så är det bara att söka själva.
Senast redigerad av Jojje den 2006-11-25 22:12:32, redigerad totalt 2 gång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Den sidan anser jag nog borde stoppas. Tycker INTE det är helt oki att gå ut med personuppgifter på "privatpersoner"....

Dessutom ger väl inte den sidan alla svar heller för den delen. Jag m,enar den tar väl knappast upp annat än "deklarerad inkomst". Många hockeyspelare lär ha väldigt förmånliga "pensionsavtal" som inte lär synas på den sidan om man säger så.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kall-El skrev:Den sidan anser jag nog borde stoppas. Tycker INTE det är helt oki att gå ut med personuppgifter på "privatpersoner"....

Dessutom ger väl inte den sidan alla svar heller för den delen. Jag m,enar den tar väl knappast upp annat än "deklarerad inkomst". Många hockeyspelare lär ha väldigt förmånliga "pensionsavtal" som inte lär synas på den sidan om man säger så.

Det är inget fel med den sidan. Ingen säger något när aftonbladet skriver om sundins nya lön eller kronwalls osv. Varför ska ES spelarnas vara hemliga?!

Jag tycker alla ska gå in och kika. Det är inte olagligt eller fel på något sätt. Men man behöver inte lägga ut alla siffror här.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Japps vill också höra vredesutbrott. Gärna slagsmål eller lättare handgemäng mellan några spelare eller en en tränare skäller ut killarna totalt. Det måste helt enkelt hända något. Någon måste ryta till, känns ju nästan som att man är nöjda från alla håll och kanter nu. För fasen detta är spelare som har till yrke att spela för DIF nu får man ta mig tusan visa lite yrkesstolthet!

Putte på FAN-tv ställer återigen rätt diagnos på DIF. Det är inget lagspel utan 5 spelare i varje femma som åker för sig själva. Hur vill man egentligen att laget skall spela? ( Detta är den fråga jag absolut helst skulle vilja ha ett svar på från Säcken och absolut inte mer prat om otur och att marginalerna inte är på vår sida. )

Frågorna till styrelsen är flera:

1. På vad byggdes målsättningen om en 6 plats?

2. Anser ni att scoutingverksamheten fungerat bra de senaste säsongerna?

3. Gå ut med siffror på vad olika spelare har i lön nu!

4. Styrelsen har många storslagna planer och pratar om SM-guld och 10 000 i snitt år 2010. Att ha storslagna planer är i sig inget fel med, men man måste ha i alla fall ideér om hur man skall nå hit. Hittills har jag inte sett minsta idé utan mest bara snack.

5. Borde det inte under "krislägen" som detta vara idé att gå ut till större företag i STHLM med DIF-kopplingar och be dem om att gå in och specialverva en eller annan spelare åt klubben. Hela tröjan får ju då enbart reklam från företaget i fråga. Nog fasen borde det finnas en del företag som kan tänka sig att pumpa in de pengar som krävs för att få en spelare som Josef B att krita på för DIF t ex. Alright detta är kanske en väldigt kortsiktgit lösningen, men just nu är det det som behövs. Laget räcker helt enkelt inte till och i en kvalserie kommer varje match att bli som en mardröm för oss. Vi är laget alla kommer ladda för att slå t ex...
Jätterelevanta frågor! Men snälla, ställ dem på mötet som utlovades. För precis som Andy indirekt skriver så kan jag lova dig att den här klubben inte kommer lyftas till en storklubb tack vare några tangentbordsryttare.

Vill ni förändra något så måste ni (tänker på alla som är engagerade i DIF och som skrivit om det på forumet) våga komma på mötena. Att gnälla på forumet kan ju vara kul att göra, men det kommer inte förändra DIF.
Skriv svar