Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Bra tråd!

För mig är Andy en hjälte. Precis som alla andra som visar engagemang. Andy beskriver det vi många känner men inte kan sätta ord på. En kriskommision är kanske lite drastiskt (framförallt namnet) men jag välkomnar alla förslag som skapar dialog. Det är exakt det vi behöver - en rak kommunikation mellan alla olika delar av DIF. Vi supportrar måste få veta vad som händer och planeras. Vi måste få vara delaktiga på ett sätt vi inte är idag. Styrelsen måste bli bättre i sin kommunikation. Även kansliet och JK. Okunskap leder bara till splittring.

Andys förslag är kanske några år försenat då jag känner att vi efter flera svarta år nu är på väg att vända skutan till något positivt igen. Djurgården är på gång och har lämnat en kris bakom sig. Men vi är långt ifrån trygga i detta nu och hårt jobb och kommunikation är nyckeln till att fortsätta framåt. Skam den som ger sig!

Kanske är det så att styrelsen och/eller andra ledande figurer inom DIF skulle må bra av, en av oss tillsatt supportergrupp, som har en direkt uppgift att mana på och föra en både kritisk och uppmuntrande dialog?

Ser fram emot det möte vi kommer att bli inbjudna till.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

lu skrev:Andys förslag är kanske några år försenat då jag känner att vi efter flera svarta år nu är på väg att vända skutan till något positivt igen. Djurgården är på gång och har lämnat en kris bakom sig.
På gång? Det enda som är på gång är att vi missar slutspel för andra året irad. Inget annat, krisen har förvärrats och vi är nu nära att gå under.

Snälla var lite realistisk.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Lu, jag håller med dig i det du skriver. Och så som Lu förklarar ordet "hjälte" så ja OK, Andy, då är du en hjälte för mig precis som de flesta andra är. Kanske till och med Jojje blir en hjälte då? :)

Vad jag menar, och som jag håller med Lu om, är att låta mötet vi kommer bli inbjudna till bli ett startskott där kommunikation mellan alla parter (kansli, styrelse, JK och andra supportrar) blir ett restulat att vi alla jobbar åt samma håll!

Det är bara den här "kriskommisionen" jag inte är särskit förtjust i... Tycker inte det är en bra idé att tillsätta en grupp med begränsat antal supportrar som ska få jobba för att förbättra situationen DIF befinner sig i. Rak kommunikation i form av möten med alla som vill, där tror jag vi har en bra lösning!

Sen är ju frågan, vet vi vad som måste lösas? Jag hoppas få svar på den frågan under det kommande mötet.
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Jojje skrev:
lu skrev:Andys förslag är kanske några år försenat då jag känner att vi efter flera svarta år nu är på väg att vända skutan till något positivt igen. Djurgården är på gång och har lämnat en kris bakom sig.
På gång? Det enda som är på gång är att vi missar slutspel för andra året irad. Inget annat, krisen har förvärrats och vi är nu nära att gå under.

Snälla var lite realistisk.

Jag har en förmåga att se ett lite vidare perspektiv än vad du har. Även topplag har svackor i de sportsliga prestationerna. Jag syftar mer på organisationen och vad DIF står för och ska stå för. Sådant som pallar ett nederlag. Sådant som ger resurser att starkt komma tillbaka.

Vi borde ha vunnit matchen igår. Det håller jag med om.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Anledningen till att jag har tröttnat på hockeyn, och många med mig, är först och främst antalet matcher och det är inte något som Djurgår´n ensidigt kan ändra på.

Ytterligare en anledning till det bristande intresset är att spelet inte inbjuder till något större engagemang för att detta under serielunken i mångt och mycket är oinspirerat från spelarnas sida. Det oinspirerande spelet kan i sin tur härledas från vad, jo det stora antalet matcher.

Om. och jag säger om, det endast hade varit dubbla möten som inom fotbollen, då hade globen garanterat varit utsåld varje match.

Nu är läget som det är och jag vet inte hur man skall vända på det hela och locka tillbaka publiken igen. Mig har dom till stor del tappat sedan länge och det beror inte på uteblivna sportsliga prestationer.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Tror inte det är anledningen att folket inte dyker upp, är stockholmare så lata att de bara orkar sticka till Globen/Hovet e gång i veckan?

Andra klubbar jublar över detta, eftersom de har nästan fullsatt varje match, och får på så sätt in mer pengar.

Men nej nej inte i stockholm, där går det absolut inte, Sveriges största stad och endast 4000 djurgårdaren i staden. är ju för fan skratt retande.

VAR FAN HAR DE TAGIT VÄGEN SOM HEJADE PÅ DIF INNAN???

va väl bara en hög med äckliga medgångs supportrar tyvärr

Hockey tillhör snart landet, tyvärr

Kanske har för höga krav??
ja varför inte, hur mycket har ändrats sen 2000 då vi senast vann och hade bra publiksiffra?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

lu skrev:Jag har en förmåga att se ett lite vidare perspektiv än vad du har. Även topplag har svackor i de sportsliga prestationerna. Jag syftar mer på organisationen och vad DIF står för och ska stå för. Sådant som pallar ett nederlag. Sådant som ger resurser att starkt komma tillbaka.

Du har noll självinsikt just nu sötnos. Hur kan man säga att organisationen och DIF är på väg åt rätt håll när vi har gjort de två sämsta säsongerna i ES historia? Är inte organisationen skyldiga till de otroligt usla värvningar som vi har gjort de senaste åren? Är de inte skyldiga till att tillsätta en tränare som verkar ha sovit på taktikgenomgången på tränarkursen?

Jo de är ytterst ansvariga att DIF mår sämre än någonsin och har värvat sämre än samtliga lag.

Jag vet att vi inte har samma ekonomiska muskler som storlag som brynäs och modo. Men när lag som timrå plockar guldkorn efter guldkorn undertiden som vi värvar ryman, mattson och nu senast ericsson. Ja då börjar man undra.

När man sedan ser säcken stå och säga att spelet ser bättre och bättre ut och att allt är på väg åt rätt håll men att de hade otur i match efter match blir man bara så jävla förbannad.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jojje skrev:
lu skrev:Jag har en förmåga att se ett lite vidare perspektiv än vad du har. Även topplag har svackor i de sportsliga prestationerna. Jag syftar mer på organisationen och vad DIF står för och ska stå för. Sådant som pallar ett nederlag. Sådant som ger resurser att starkt komma tillbaka.

Du har noll självinsikt just nu sötnos. Hur kan man säga att organisationen och DIF är på väg åt rätt håll när vi har gjort de två sämsta säsongerna i ES historia? Är inte organisationen skyldiga till de otroligt usla värvningar som vi har gjort de senaste åren? Är de inte skyldiga till att tillsätta en tränare som verkar ha sovit på taktikgenomgången på tränarkursen?

Jo de är ytterst ansvariga att DIF mår sämre än någonsin och har värvat sämre än samtliga lag.

Jag vet att vi inte har samma ekonomiska muskler som storlag som brynäs och modo. Men när lag som timrå plockar guldkorn efter guldkorn undertiden som vi värvar ryman, mattson och nu senast ericsson. Ja då börjar man undra.

När man sedan ser säcken stå och säga att spelet ser bättre och bättre ut och att allt är på väg åt rätt håll men att de hade otur i match efter match blir man bara så jävla förbannad.
Men, vi är inte samma gamla guld-lag som vi en gång var.
http://www.svenskafans.com/fantv/player ... &clip=1712
Det Wikegård säger är helt sannt.
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Jojje skrev:

Du har noll självinsikt just nu sötnos. Hur kan man säga att organisationen och DIF är på väg åt rätt håll när vi har gjort de två sämsta säsongerna i ES historia?
Kanske för att jag väljer att blicka framåt istället för bakåt? Denna säsong är långt ifrån färdigspelad och trots alldeles för många färska förluster så ser jag potential i laget. Har en teori om behovet av trygga backar som får laget att våga anfalla bättre och Fernholm är ett välkommet tillskott. (Wikegård säger en del vettigt i det här inslaget.)

Nu ligger diskussionen på det sportsliga resultaten igen och det är egentligen inte det jag finner intressant att diskutera här. Jag vill veta vad DIF har för mål och delmål organisatoriskt. Vad DIF står för och ska stå för. Hur vi får tillbaka alla engagerade supportrar. Hur vi börjar jobba åt samma håll. Hur de styrande i DIF jobbar med detta. Säsongen började väldigt bra med öppet brev från Mats Larsson etc. Mer sådant vill jag se.

Om jag saknar självinsikt? Är nog bara lite mer positivt lagd än vad du är.

Edit: Pepp han före mig med inslaget med Wikegård. :)
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Det kan jag hålla med om, tycker det också är konstigt var DIF hittar sina värvningar, men antagligen har de hittat nått i dessa spelare om inte vi har gjort.

Ska tilläggas att de spelare Timrå har är inga stor stjärnor som Hedström trots allt får kallas, dessutom kostar inte lika mycket iallfall.

Men det stora problemet förutom just spelmässigt är fortf var har alla supportar tagit vägen, bytt lag? va de medgångssupportar som hejade på DIF under 98-00??

Kanske inte mycekt att gnälla över att det inte va så mycket folk på DIF - Malmö matchen, tror inte MIF är ett dragplåster i sthlms området precis.
Senast redigerad av Bigge den 2006-11-24 21:08:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Micke Nylander skrev:Va nöjd med att denna tråd fick till ett möte istället. Gå på mötet, tycka till och låt dagens styrelse i samråd med kanslipersonal göra sitt jobb. När vi sen kommer till årsmötet i mitten på nästa år kan du väl komma dit och rösta nej till valberedningens styrelseförslag, om du nu är missnöjd.
Vi ska inte tycka till och sen låta dagens styrelse och kanslipersonal göra sitt jobb för att sen gå på nästa årsmöte. Det är ett av de stora felen som jag ser det. Självklart måste man vänta och se hur styrelsen reagerar, och agerar, efter mötet. Det är självklart, det håller jag verkligen med om. Men sen, om inget sker?
Jag vill se en styrelse som utnyttjar det engagemang som finns och utvecklar det så att det blir ett effektivt hjälpmedel, som omvandlar den destruktiva frustration som finns till att bli konstruktivt och positivt engagemang och skapa ett engagemang hos folk som saknar det.
Där Djurgårdare tillsammans med styrelse lyfter DIF ur krisen. Ingen styrelse kan göra det ensamma. Inga supportrar kan göra det ensamma. Tillsammans är ända vägen.

Förhoppningen och målet måste väl vara att man inte ska behöva rösta bort någon ur styrelsen. Och att man inte ska behöva gå emot valberedningen. Om, och då menar jag verkligen om och mot förmodan, förändringar ändå skulle behövas borde det helst vara i samråd med valberedningen.
Det måste vara målet, hur det blir får väl framtiden utvisa.

Micke Nylander skrev:Jag håller med dig nu om det du säger att vi alla måste dra åt samma håll! Men att tillsätta en kriskommission med en eller några ledare (ledarskap, du vet) är enligt mitt tyckte helt fel tillvägagångssätt.
För att få alla att dra åt samma håll behövs en ledare eller stark ledning. Annars blir det ett Stockholms Stadshus (eller polsk riksdag om man så vill).

Micke Nylander skrev:Om supportrarna kommer till mötet, blir insatta i Djurgårdens verksamhet, tankesätt och får sina frågor besvarade, samt komma med ideér och synpunkter så är väl det bra. NU har vi chansen att låta DIF få höra på våra synpunkter och ideér.
Att folk får information och därmed förståelse för hur DIF agerar i frågor, om det så är angående sponsorer, Globen vs Hovet, spelartruppen, publiken eller biljetter är jävligt bra! Och det behövs verkligen när man läser på det här forumet! Att dem får höra våra åsikter och idéer är precis lika bra. Självklart!
MEN, det spelar ingen roll om man tror att orsaken till saker är något djupare. Och jag tror att det är det.

Micke Nylander skrev:Det är bara den här "kriskommisionen" jag inte är särskit förtjust i... Tycker inte det är en bra idé att tillsätta en grupp med begränsat antal supportrar som ska få jobba för att förbättra situationen DIF befinner sig i. Rak kommunikation i form av möten med alla som vill, där tror jag vi har en bra lösning!
Snor från Andy: ”- Kommissionen måste innefatta intressenter från hela klubben, supportrar, ideellt arbetande, spelare, kansli och styrelse.”

Bara för att det bildas en Kriskommissionen betyder det väl inte att styrelsen (och kriskommissionen) inte ska lyssna på övriga medlemmar/supportrar? Eller att styrelsen (och kriskommissionen) inte ska fortsätta med att ha en rak kommunikation med möten som är öppna? Självklart ska sådant fortsätta parallellt.

Men med en kriskommission tas krisen verkligen upp på allvar och kan synas från grunden och där fundamentala grunder för DIF tas upp till ytan och synas! Och det tycker jag är oerhört viktigt, för först då får vi en lösning.
Om hela organisationen (nu menar jag inte personer i organisationen utan hur organisationen som DIF jobbar efter är uppbyggd) måste ändras så tror jag inte att det kommer att ske utan en kriskommission.

De flesta föreningar/klubbar väntar för länge med att lösa kriser eller blundar och tar den på för lite allvar! Kriser kan lösas, det görs det hela tiden. Vi är i en kris men än så länge går den att stoppa om det ageras nu, med kraft, innan den blir alltför för stor. När man väntar tills att krisen växt sig så stor att katastrofen snart är ett faktum är krisen oftast inte stoppbar längre.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Damfyra

Re: Hej Andy

Inlägg av Damfyra »

Andy skrev:
Damfyra skrev:Boråsaren skrev>>
"Synd att du inte går dit eftersom du är en av de som verkligen skulle behövas där..! Sluta gnäll i den utsträckning du gör om du inte vill vara där och påverka."

Jag skulle vilja säga detta även till dig Andy.
Du vill tillsätta en kriskommission, du vill få tillbaka djurgårdsandan, du vill lösa krisen som vi befinner oss i såsom du har löst andra kriser.
Var ska vi börja om du tycker att möten inte räcker?
Var ska vi börja om du inte är intresserad av att framföra dina åsikter face-to-face mot styrelsen och övriga supportrar på plats?
Du måste ju förstå att det inte går att tillsätta en kriskommission genom ett supporterforum, och när du skriver "möten räcker inte" så börjar jag direkt tvivla starkt på tyngden i dina argument.
Forsätter debatten endast här så kommer den här tråden fyllas av 10 ytterligare sidor med gnäll om dåligt lagbygge, dålig arena, önskningar om tränarbyten, gnäll om att styrelsen inte värvar tillräckligt stora namn och påståenden om att man kan lösa det bättre själv än avlönade tjänstemän som ägnar hela dagar åt dessa problem.

Sedan tycker jag att du ger denna kriskommission en otrolig moralisk stomme med representativa grupper och familjelycka, men du har inte kommit med något konkret som denna kommission ska göra eller hur de ska göra det.
Visst, familjekärlek i all ära, krismedvetenhet i all ära, men vad hjälper det om detta bara blir ännu en av dessa gästbokskommissioner.
Du kan bemöta mig med exempel på vad ni gjorde när ni tog er ur denna djupa kris som du ständigt pratar om, men det gör ingen som helst skillnad om du inte vill starta någonstans.

- Krismedvetenhet, finns, och jag är säker på att styrelsen också är krismedvetna eftersom de kanske har lite mer information än vi har.
- Omedelbara åtgärder har ju enligt Mats Larssons tidigare inlägg vidtagits, de jobbar under stram budget.
- Nu ska då alltså kriskommissionen tillsättas. Säg mig, tillsatte du din omtalade kommission via en gästbok?

Om du vill göra någon skillnad så får du gå på mötena och sluta betrakta de som supporterjippon, Herr Larsson, Herr Engström och resten av styrelsen väntar ju där för att lyssna på dig och alla andra taktiska orakel i detta forum.

DIF i vått och torrt!!
Jag kommer att vara där - var så säker...
Så säker är jag faktiskt inte eftersom du, om man läser dina tidigare inlägg, verkar betrakta mötena som otillräckliga jippon, men är du den djurgårdare som du säger dig vara och är så engagerad som du verkar så väntar jag mig inget annat.

Jag är dock fortfarande lite nyfiken såhär inför mötet på vad vilka dina konkreta idéer är.
Återigen, vad ska denna kriskommission göra förutom att sitta mysigt och familjekärt och diskutera djurgårdsanda?
Några tankar om hur vi ska få tillbaka denna "glöd" måste du väl ändå ha?

Jag är inte ute efter att munhuggas men jag vill gärna se att folk som uttrycker sitt missnöje på detta vis har några riktiga idéer om vad som borde göras.
Jag vore tacksam för ett ordentligt svar denna gång.. inte något som "vänta tills mötet så får du se"...
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Hr 1:

Du är en mycket pinsam och tragisk person. Jag känner till dig mycket väl och ditt hat gentemot Mats Sundin är mycket lustigt.

Mats Sundin pissade på "Hr1" på Fågelbro Golf för ett par år sedan och sedan dess har du inte smält det? Att Mats kom i sin Ferrari och förnedrade dig i din Saab? Sluta försök få folk att se Mats som en svikare eller liknande. Mats är en av svensk hockeys absolut största!

Du har inte varit i Toronto eller överhuvudtaget i Kanada. Mats är större än både Lidström, Forsberg och Näslund i Kanada.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

lu skrev: (Wikegård säger en del vettigt i det här inslaget.)

Ja, han säger att vi kommer att få slåss om slutspelsplats och att det inte blir något skönspel. Fan vad bra det ser ut för DIF! Nu vänder det äntligen! Det känner jag...

Not!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Erik Kloth skrev:Hr 1:

Du är en mycket pinsam och tragisk person. Jag känner till dig mycket väl och ditt hat gentemot Mats Sundin är mycket lustigt.

Mats Sundin pissade på "Hr1" på Fågelbro Golf för ett par år sedan och sedan dess har du inte smält det? Att Mats kom i sin Ferrari och förnedrade dig i din Saab? Sluta försök få folk att se Mats som en svikare eller liknande. Mats är en av svensk hockeys absolut största!

Du har inte varit i Toronto eller överhuvudtaget i Kanada. Mats är större än både Lidström, Forsberg och Näslund i Kanada.
Ha ha ha... :lol:
Skriv svar