Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012

Inlägg av Datsyuk_13 »

Finns faktiskt ganska många saker som jag gillar med DIF:s spel i första perioden. Det viktiga nu är bara att vi inte blir FÖR naiva i vårt anfallsspel, då är ett lag som Modo alldeles för skickliga för att utnyttja detta.

För övrigt riktigt osportsligt av LHC att högst medvetet (så som jag ser det) dröja på nedsläppet med hela 8(!) minuter för att man på så sätt ska kunna ha ett resultat att spela på...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-03-03 16:45:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
Magnutz skrev:LHC stänker dit 1-0 The Yeti.

Nu:

LHC 74p
DIF 71p

3 kvar att spela om.
4 kvar att spela om. :wink:
1 match kvar efter denna? Max 3 poäng per match? Om res står sig är det målskillnad som avgör.. -16 till LHC och -21 DIF... ser inte bra ut.
Har dom tagit bort extra pinnen i denna match? :shock:
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
Magnutz skrev:
Bjurre skrev:Mackan är ju vår bästa poäng plockare hur kan det blir bättre utan han?
Du, hoppas du är ironisk nu. Mackan har ETT mål på de senaste 16 matcherna. Han är praktusel som Capten och som spetsanfallare. Om han inte spelat alls hade någon annan gjort mer nytta än han gjort. Det är jag 100% säker på.

Min åsikt.
Min med med men syftade på SDF här.
Sen har han och otto lika många pinnar.
Då vet jag inte vilken poängliga du kollar på.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Bjurre skrev:Mackan är ju vår bästa poäng plockare hur kan det blir bättre utan han?
Du, hoppas du är ironisk nu. Mackan har ETT mål på de senaste 16 matcherna. Han är praktusel som Capten och som spetsanfallare. Om han inte spelat alls hade någon annan gjort mer nytta än han gjort. Det är jag 100% säker på.

Min åsikt.
Alltså du kan inte på allvar tycka det där? Han har gjort mest poäng i laget av en anledning.
Men.. han har ju inte varit BRA på isen i övrigt. Jag tror på fullaste allvar att han utan tvekan kunnat bytas ut mot t ex Ludwig hela säsongen och det hade inte varit till det sämre. Visst, han har gjort poäng, men han har fan inte bidragit till en bra säsong i stort. Slö och viljelös allt som oftast och det som Capten. Horribel hockeyspelare denna säsong.

Du ska veta att jag VILL att han ska vara BRa men han ÄR inte det. Jag letar inte fel på honom. De är där för alla att se. Han mosar inte på, han tar inte snabba beslut i PP. Han back-checkar inte. Att han gjort mål och passat fram till mål.. det är en smal jävla tröst när allt annat är kass. En annan spelare hade gjort det han gjort och förhoppningsvis mer.

Så, jo, jag ser mer än hans poäng. De är inte avgörande för hans betyg.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Förutom att vi "bara" ska ta 3p mot modo så står vårt hopp till Växjö.
Slår dom ett omotiverat aik (det ska dom göra), då måste modo ta poäng mot lhc i sista omgången för att säkra 8:e platsen.

Nån hjälp av laget från J-köping har vi aldrig fått & kommer aldrig att få heller
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
Magnutz skrev:

Min åsikt.
Min med med men syftade på SDF här.
Sen har han och otto lika många pinnar.
Då vet jag inte vilken poängliga du kollar på.
Han fick ett andra assist och gick om. Otto har gjort fler mål då.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Överdriv inte. Ludwig Blomstrand hade inte kunnat göra samma jobb. Mackan är bra på en sak: att lugna ner spelet. Inget annat, som jag ser det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

Min åsikt.
Alltså du kan inte på allvar tycka det där? Han har gjort mest poäng i laget av en anledning.
Men.. han har ju inte varit BRA på isen i övrigt. Jag tror på fullaste allvar att han utan tvekan kunnat bytas ut mot t ex Ludwig hela säsongen och det hade inte varit till det sämre. Visst, han har gjort poäng, men han har fan inte bidragit till en bra säsong i stort. Slö och viljelös allt som oftast och det som Capten. Horribel hockeyspelare denna säsong.

Du ska veta att jag VILL att han ska vara BRa men han ÄR inte det. Jag letar inte fel på honom. De är där för alla att se. Han mosar inte på, han tar inte snabba beslut i PP. Han back-checkar inte. Att han gjort mål och passat fram till mål.. det är en smal jävla tröst när allt annat är kass. En annan spelare hade gjort det han gjort och förhoppningsvis mer.

Mackan har garanterat en högre växel. Absolut. Förstår dock inte varför han ska spottas på när det finns ett gäng andra spelare som spelar betydligt mer under sin förmåga än vad Nilson gör.

"Att han gjort mål och passat fram till mål.. det är en smal jävla tröst"

Alltså. Det är det hockey går ut på? Mackan har alltid sett loj och frustrerad ut. Det har alltid varit hans stil.

Ingen junior, och framför allt inte Blomstrand hade knappast gjort laget bättre. Det är bara löjligt att påstå. Kan köpa det argumentet när det kommer till en spelare som inte ens gjort 10 poäng. Lex Carlsson. Som bara gjort 8 poäng på väldigt mycket speltid. Men knappast Nilson som skapat 31 mål för oss i år.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

Min åsikt.

Mackan har garanterat en högre växel. Absolut. Förstår dock inte varför han ska spottas på när det finns ett gäng andra spelare som spelar betydligt mer under sin förmåga än vad Nilson gör.

"Att han gjort mål och passat fram till mål.."

Alltså. Det är det hockey går ut på? Mackan har alltid sett loj och frustrerad ut. Det har alltid varit hans stil.

Ingen junior, och framför allt inte Blomstrand hade knappast gjort laget bättre. Det är bara löjligt att påstå. Kan köpa det argumentet när det kommer till en spelare som inte ens gjort 10 poäng. Lex Carlsson. Som bara gjort 8 poäng på väldigt mycket speltid. Men knappast Nilson som skapat 31 mål för oss i år.

Ska vi plocka in Anger då med? Gjorde ju 22 mål ett år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev: Ska vi plocka in Anger då med? Gjorde ju 22 mål ett år.
Haha vilket patetiskt argument. Ska vi inte ta in Håkan Loob? Han gjorde 50 mål i NHL en gång.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mackan har inte alls ''alltid sett slö och frustrerad ut''. Fram till för tre år sedan har han alltid varit en powerforward och energispelare.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev: Ska vi plocka in Anger då med? Gjorde ju 22 mål ett år.
Haha vilket patetiskt argument. Ska vi inte ta in Håkan Loob? Han gjorde 50 mål i NHL en gång.
Nej men ser heller att vi tar in Gretzky. Han gjorde 92 mål en säsong i NHL.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Överdriv inte. Ludwig Blomstrand hade inte kunnat göra samma jobb. Mackan är bra på en sak: att lugna ner spelet. Inget annat, som jag ser det.
Haha... ja, "lugna ner spelet" det har ju varit problemet för DIF. Att vi haft för hög fart. Om du menar att han fått ner tempot i försvarszonen kan du kanske ha rätt men offensivt, där han ska vara drivande. Nej, han har inte varit bra. Han kan så mycket bättre.

1 mål på 48 perioder är helt jävla Div 3-klass. Så, han är inte stor i min bok.

Du, SirDIFAlot hänger inte med riktigt. Han gör mål. Ok. Ibland. Han är i offensiv zon, emellanåt. Han åker långsamt på rören. Han backcheckar inte. Han gör inte det en spelare som han ska göra och därför gillar jag honom inte (som hockeyspelare) han är Capten och ska slita som ett djur. Han ska ha högst intensitet i sitt kroppsspråk ochleda laget. Det är hans uppgift. ATt sitta här och tycka att han gör ett bra jobb är tamejfan Samhall-klass på. Det ärinte resten av laget som påverkar honom. Det måste vara killens inre, egna inställning.

Om du forecheckar i 5 sek, backcheckar i 3 sek och sedan byter är du ingen Capten. Särskilt inte om du gör ovanstående i jävla sirapsfart.

Sen kan jag väl kasta skit på Almtorp, Carlsson Tjärna Jr.. men det görs ju hela tiden ändå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Mackan har inte alls ''alltid sett slö och frustrerad ut''. Fram till för tre år sedan har han alltid varit en powerforward och energispelare.
Den stilen gav han upp för mycket längre än tre år sedan du... När han upptäckte att han hade det här spelet i sig. Som alla hyllade honom för. När de haft lägre förväntningar på honom.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Mackan har inte alls ''alltid sett slö och frustrerad ut''. Fram till för tre år sedan har han alltid varit en powerforward och energispelare.
Den stilen gav han upp för mycket längre än tre år sedan du... När han upptäckte att han hade det här spelet i sig. Som alla hyllade honom för. När de haft lägre förväntningar på honom.
Han finlirade säkert jättebra i en fjärdekedja i KHL/NHL.
Skriv svar