Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
vr6power

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av vr6power »

sunne skrev:Torsk på lördag mot Modo, samtidigt som LHC vinner = DIF i kvarlserien.....
Trodde aldrig detta vid säsongens start!

HAha. det dä'r var lite små komiskt =) Dom flesta som följt DIF senaste åren såg redan före säsongen att detta inte skulle hålla. Det här var absolut det jag såg i början av säsongen =/ tyvärr valde Järlan att ignorera detta i början då han redan skulle ha reagerat.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Vi alla är ju överens om att den här säsongen har varit ett fiasko. Ett praktfiasko. Men, i vilken match/omgång kände ni att "fan det här året kommer att bli jobbigt" eller "vi kommer att få kriga ända fram till sista omgången för att vi öht ska hålla oss kvar"?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Nummer19 skrev:Vi alla är ju överens om att den här säsongen har varit ett fiasko. Ett praktfiasko. Men, i vilken match/omgång kände ni att "fan det här året kommer att bli jobbigt" eller "vi kommer att få kriga ända fram till sista omgången för att vi öht ska hålla oss kvar"?
AIK - Djurgården 5-0...

En match där vi hade mycket chanser och spelade "ok" enligt min mening.
Dock så var det den matchen där man verkligen förstod att vi verkligen inte var kapabla rent offensivt sätt att komma bland det bättre lagen och slutspel.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nummer19 skrev:Vi alla är ju överens om att den här säsongen har varit ett fiasko. Ett praktfiasko. Men, i vilken match/omgång kände ni att "fan det här året kommer att bli jobbigt" eller "vi kommer att få kriga ända fram till sista omgången för att vi öht ska hålla oss kvar"?
Modo hemma i omgång 2.. Eller kanske Luleå borta i omgång 4.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Efter andra omgången :wink:

Skämt å sido, jag trodde (hoppades) att det skulle vända någon gång runt jul, för så här jäkla kassa kan inte DIF vara en hel säsong. Men när det inte hände något så har hoppet sakta men säkert försvunnit ju längre serien gått. Nu har jag inget hopp kvar, klarar DIF att hålla sig kvar i ES så är det en bonus, en gåva ifrån högre makter.
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

Med tanke på den här säsongens urusla resultat och med min obotliga optimism så tror jag att tio raka segrar i KS är precis vad vi behöver inför nästa säsong!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Måste ändå ge Mäklaren att han tippade Mackans säsong jävligt bra i våras.

"Poängligan efter säsongen, topp fem:
1. Marcus Nilson 36 (10+26)

Mackan gör en bättre säsong, men har för dåliga kedjekamrater för att göra mer än 35-40 pinnar."

Ganska spot on.

För övrigt är det rätt sjukt att läsa vad ALLA har sa efter att vi re-signade Matte Tjärnqvist i maj. Vår bästa målskytt säsongen innan och folk var galet missnöjda. Rätt stört att vi lekmän kunde genomskåda att re-signade vår bästa målskytt från ifjol var ett galet misstag med tanke på vilka spelare vi redan värvat. Men Djurgårdens ledning satt och myste över att ha förlängt med MT. Jag menar, den bästa målskytten brukar ju fansen vara lite kära i, och blint vilja förlänga med. Men här kunde folk se redan i maj att det var ett misstag.

Edit: Visserligen fantastiskt kul att Magnutz försvarade lagbygget med näbbar och klor och skrev att bredd var viktigare än spets. "Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej." grymt citat Magnutz ;)

Edit2: Ärligt, läs vad som skrevs av bland annat mig och Mäklaren efter värvningen av MT. Det är ju exakt det som hänt nu.
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 17#p142817

Vi valde bort spets och våra juniorer för att satsa på bredd. Och nu står vi här. Utan spetsspelare som kan vinna matcher åt oss, samt en lista på juniorer som valde att lämna oss. Sörensen, Måns Krügers, Kalle Tornianen...

Lyckats resultat.

Magnutz försvarande av MT är ju förstås underbart :D
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Måste ändå ge Mäklaren att han tippade Mackans säsong jävligt bra i våras.

"Poängligan efter säsongen, topp fem:

Mackan gör en bättre säsong, men har för dåliga kedjekamrater för att göra mer än 35-40 pinnar."

Ganska spot on.

För övrigt är det rätt sjukt att läsa vad ALLA har sa efter att vi re-signade Matte Tjärnqvist i maj. Vår bästa målskytt säsongen innan och folk var galet missnöjda. Rätt stört att vi lekmän kunde genomskåda att re-signade vår bästa målskytt från ifjol var ett galet misstag med tanke på vilka spelare vi redan värvat. Men Djurgårdens ledning satt och myste över att ha förlängt med MT. Jag menar, den bästa målskytten brukar ju fansen vara lite kära i, och blint vilja förlänga med. Men här kunde folk se redan i maj att det var ett misstag.

Edit: Visserligen fantastiskt kul att Magnutz försvarade lagbygget med näbbar och klor och skrev att bredd var viktigare än spets. "Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej." grymt citat Magnutz ;)

Edit2: Ärligt, läs vad som skrevs av bland annat mig och Mäklaren efter värvningen av MT. Det är ju exakt det som hänt nu.
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 17#p142817

Vi valde bort spets och våra juniorer för att satsa på bredd. Och nu står vi här. Utan spetsspelare som kan vinna matcher åt oss, samt en lista på juniorer som valde att lämna oss. Sörensen, Måns Krügers, Kalle Tornianen...

Lyckats resultat.

Magnutz försvarande av MT är ju förstås underbart :D
Vilka tippade jag mer som topp fem i poängligan?

När Bajen-Jan inte lyckades ro någon värvning i hamn, först då tror jag att jag verkligen insåg hur det skulle gå. Klart att man haft på känn väldigt länge att detta är ett ruttet ishockeylag, men trodde ändå på något sätt att vi, med en riktigt bra back och en vass forward innan deadline, hade kunnat kriga oss till slutspel. Nu spelar vi förmodligen Kvalserien och det är Herr Banans fel.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev: Vilka tippade jag mer som topp fem i poängligan?

När Bajen-Jan inte lyckades ro någon värvning i hamn, först då tror jag att jag verkligen insåg hur det skulle gå. Klart att man haft på känn väldigt länge att detta är ett ruttet ishockeylag, men trodde ändå på något sätt att vi, med en riktigt bra back och en vass forward innan deadline, hade kunnat kriga oss till slutspel. Nu spelar vi förmodligen Kvalserien och det är Herr Banans fel.
Poängligan efter säsongen, topp fem:
2. Josef Boumedienne 27 (6+21)
3. Mika Zibanejad 23 10+13)
4. Mathias Tjärnqvist 22 (12+10)
5. Kristofer Ottosson 20 (10+10)
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev: Vilka tippade jag mer som topp fem i poängligan?

Poängligan efter säsongen, topp fem:
2. Josef Boumedienne 27 (6+21)
3. Mika Zibanejad 23 10+13)
4. Mathias Tjärnqvist 22 (12+10)
5. Kristofer Ottosson 20 (10+10)
Herregud, vilken övertro på detta lag :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Tack sirDIFalot för tipset

Att gå in och kolla gamla inlägg skrivna innan säsongsstarten av de flesta gamla forumrävarna är nästintill otäckt. Ni har inte bara (de flesta av er) dömt ut laget utan i princip på alla punkter träffat rätt varför det skulle gå åt helvete. Att bara säga att allt är skit kan vilken nolla som helst klara av men när man analyserar varje enskild spelare & recenserar varför & hur han kommer floppa blir det otäckt när det stämmer så otroligt bra. Verkar i princip bara vara Wesslau som inte blev som många analyserat......TACK OCH LOV!

Styrelsen borde allvarligt överväga att genomföra lagbygge genom DIF Forum by commitee inför nästa säsong. Ni (ni vet vilka ni är) var otäckt jävla precisa i era analyser. Jag bugar i respekt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker vi kan vänta en stund med att snacka Kvalserien. Vänta till imorgon kväll istället. Då kan det vara klart.

Nu finns bara en sak som gäller mot Modo. Vinna eller försvinna.
Känns som ett läge DIF gillar. Minns Andre Mattsson säsongen och exempelvis Växjö hemma för ett par dagar sedan.

Matcher som är viktiga att vinna är det sämre med, men imorgon är det livsviktigt.
Alltså, vi vinner imorgon.

Allt hänger nu på att Lhc förlorar mot Hv hemma.

Att vi ska rå på Hv borta kan jag inte se hända. Oavsett vilja är vi ett för dåligt hockeylag för det.

Än är det inte över.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hehe, ja SirDIFAlot.. ;) Jag hoppades han skulle bli en Holmström igen.. men det har han ju knappast blivit. Mer en.. Mads Bödker?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Växjö borta den 5/1.
Fy fan vad segt det var på alla plan. Där började det på allvar att kännas konstigt. Även spelet i vinstmatchen på annandagen mot LHC kändes piss.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

I maj när man efter värvningarna av Carlsson och Almtorp, avslutade med att re-signade Mathias Tjärnqvist och säga "Nu är vi klara på forwardssidan"
Expert.
Skriv svar