Måste ändå ge Mäklaren att han tippade Mackans säsong jävligt bra i våras.
"Poängligan efter säsongen, topp fem:
1. Marcus Nilson 36 (10+26)
Mackan gör en bättre säsong, men har för dåliga kedjekamrater för att göra mer än 35-40 pinnar."
Ganska spot on.
För övrigt är det rätt sjukt att läsa vad ALLA har sa efter att vi re-signade Matte Tjärnqvist i maj. Vår bästa målskytt säsongen innan och folk var galet missnöjda. Rätt stört att vi lekmän kunde genomskåda att re-signade vår bästa målskytt från ifjol var ett galet misstag med tanke på vilka spelare vi redan värvat. Men Djurgårdens ledning satt och myste över att ha förlängt med MT. Jag menar, den bästa målskytten brukar ju fansen vara lite kära i, och blint vilja förlänga med. Men här kunde folk se redan i maj att det var ett misstag.
Edit: Visserligen fantastiskt kul att Magnutz försvarade lagbygget med näbbar och klor och skrev att bredd var viktigare än spets. "Fick jag sätta in en Klasen i varje kedja skulle jag inte tacka nej." grymt citat Magnutz
Edit2: Ärligt, läs vad som skrevs av bland annat mig och Mäklaren efter värvningen av MT. Det är ju exakt det som hänt nu.
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 17#p142817
Vi valde bort spets och våra juniorer för att satsa på bredd. Och nu står vi här. Utan spetsspelare som kan vinna matcher åt oss, samt en lista på juniorer som valde att lämna oss. Sörensen, Måns Krügers, Kalle Tornianen...
Lyckats resultat.
Magnutz försvarande av MT är ju förstås underbart

Expert.