Suz skrev:Barnfamiljer går på hockey inte bara för spelets skull utan för allt omkring en av dom sakerna är faktiskt att kolla på klacken, träffa spelarna och kaninen. Det vet jag för jag har barn själv. Dom och deras kompisar vill ha allt det där runt om kring. Då undrar jag hur man ska få barn att vilja gå på hockey om det inte finns någon klack att titta på? Med högre stämning i Globen så lockar man fler dit för vem vill betala för att gå på en hockey match med ”begravningsstämning”. Klacken är jätte viktig!
Precis, och nu när du väljer vilka matcher du ska gå på med din familj, då lär du välja någon av de som ingår i 1/3 kortet. Alltså kan dessa få mer publik men de vanliga mindre.
Jojje har en poäng.... om man väljer att gå på ett mindre antal matcher per säsong så är ju självklart risken rätt stor att man väljerjust de gånger då man vet att det blir mycket folk, eller man kanske snarast skall skriva inte pinsamt lite folk istället. Antar att styrelsen hoppas att tredjedelskortet skall leda till flera besök i framtiden, men jag har svårt att se detta falla ut på detta sätt.
Vill man locka nya besökare till matcherna borde man kanske istället införa något form av "kompis-kort". Dvs att om du köper ett kort för ett visst antal matcher har du också möjlighet att plocka ut en extra plåt till varje match för skall vi säga 20 spänn åt en kompis. Med tanke på alla tomma stolar vi har är det ju ingen brist på utrymme direkt om man säger så. Om varje person som köper kortet tar med sig en komis på matcherna kommer man ju per automatik att få med sig nytt folk in på arenan i alla fall. Sedan kan det ju alltid diskuteras hur bra det är att försöka locka nytt folk med tanke på lagets prestationer på slutet. Mitt förslag skulle i alla fall betyda mer nytt folk på arenan. Synd bara att DIF som förening inte kan göra några direkta pengar på dem då man inte har kontrollen över försäljningen. ( Vill man göra en spinn på kortet kan man ju kanske dessutom låta en extra person få plats om person nummer tre är kvinna. )
Avslutningsvis vill man uppleva stämning finns det bara ett fåtal matcher att välja på varje säsong, nämligen de som går på Hovet...
Kall-El skrev:Vill man locka nya besökare till matcherna borde man kanske istället införa något form av "kompis-kort". Dvs att om du köper ett kort för ett visst antal matcher har du också möjlighet att plocka ut en extra plåt till varje match för skall vi säga 20 spänn åt en kompis.
Angående ditt ”kompiskort”, hur många kommer inte att utnyttja möjligheten att dela på ett sådant kort? Jag menar två kompisar eller ett par som går på hockey lär ju då knappast köpa varsitt kort utan delar på ett. Där skulle DIF förlora massor av pengar.
Mats Sundin - Jävla Svin! Hammarby finns inte längre! 24 år sen - gnagarsvin! Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Kall-El skrev:Man får väl helt enkelt visa upp ID-kort och sedan kolla av detta mot listor...
Så DIF ska stå och kolla ID-kort varje gång för att skriva av namnet i en lista för att sen kolla upp det varje match? Det blir säkert populärt med den rutinen.
Det betyder också att man måste möta personen före matchen istället för att kunna träffas inne på arenan.
Och om man är ett kompisgäng på åtta personer, och så köper fyra stycken kortet. Sen tar man varsin kompis varje gång, är det okej då?
Sen krävs det ju ännu fler idellt arbetande personer för att klara av det, och det är ju väldigt enkelt att hitta.
Sen är det alltid ett problem att kunna sitta bredvid den man bjuder som man måste komma på en bra lösning på. Fri placering på en vald sektion där kortet gäller är iofs en lösning, men det fungerar inte om man vill ha en fast plats.
Mats Sundin - Jävla Svin! Hammarby finns inte längre! 24 år sen - gnagarsvin! Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Jag valde efter många om och men att köpa 1/3 säsongskortet, så jag var sålades inne och köpte det idag. Tyvärr så verkar det som att det inte ens är 100 kort sålda, vilket jag tycker är uruselt om ni frågar mig.
Hoppas att ni som fortfarande tvekar överväger att köpa kortet!
Elias skrev:Jag valde efter många om och men att köpa 1/3 säsongskortet, så jag var sålades inne och köpte det idag. Tyvärr så verkar det som att det inte ens är 100 kort sålda, vilket jag tycker är uruselt om ni frågar mig.
Hoppas att ni som fortfarande tvekar överväger att köpa kortet!
Klart detta blir ett fiasko. Kunde ni frågat mig om långt innan.
Nej jag är inte negativ, återigen bara realistisk. Det var en dålig idé.
Exakt den effekten var det väl man eftersträvade? Surret kring dessa utvalda matcher kommer igång och nu kan vi se fram emot riktigt bra drag med start redan på lördag.
Bra jobbat JK!
Om du inte vill missa kommande publikfester så föreslår jag att du införskaffar tredjedelskortet omedelbums.
Exakt den effekten var det väl man eftersträvade? Surret kring dessa utvalda matcher kommer igång och nu kan vi se fram emot riktigt bra drag med start redan på lördag.
Bra jobbat JK!
Om du inte vill missa kommande publikfester så föreslår jag att du införskaffar tredjedelskortet omedelbums.
Håller med! Det verkar ju som att det blir en utsåld klacksektion. Ni som inte köpt 1/3-säsongskortet gör det. Annars så köp lösbiljett till matchen på lördag mot MoDo! Det kommer in nya plåtar till butiken imorgon fredag.
Bra jobbat JK!
Skön vinkling, det är bara affärens biljetter som är slut, så man behöver inte köpa något 1/3 kort för att kunna få biljett till klacken.