Tredjedels-kortet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Saint-Adam

Tredjedels-kortet

Inlägg av Saint-Adam »

Tja alla glada gårdare!
Köpte för nån månad sen tredjedels-kortet o e jävla taggad på dom matcherna! :D
1/3-dels kortet är lätt det bästa JK kommit med på väldigt länge, hoppas verkligen att många nappar på det! Om ni inte redan har det (eller säsongskortet såklart) så köp det för fan, ge DIF lite stöd!
Vad tycker ni om kortet???
Vi ses imorn i globen, ha de bra!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag tror att detta kortet kan få den effekten att vi kommer att få bättre drag och mer folk på dessa matcher men mindre folk och mindre drag på resten av matcherna. dvs 2/3. Är det bra? Nja...
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:Jag tror att detta kortet kan få den effekten att vi kommer att få bättre drag och mer folk på dessa matcher men mindre folk och mindre drag på resten av matcherna. dvs 2/3. Är det bra? Nja...
Nu är det ju ändå så att det kan locka folk till matcherna om det är drag vid några tillfällen. Sen finns förhoppningsvis fler än jag som har säsongskort (och tänker utnyttja det till fullo till skillnad från vissa andra), precis som det varit tills nu. Även om vi ofta inte varit många har vi i alla fall hörts. Åren då vi inte ens hade någon klack är borta.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jojje skrev:Jag tror att detta kortet kan få den effekten att vi kommer att få bättre drag och mer folk på dessa matcher men mindre folk och mindre drag på resten av matcherna. dvs 2/3. Är det bra? Nja...
Jojje är glaset alltid halv tomt för dig?

Jag tror att har man 1/3 dels kort så blir man nog sugen på fler matcher och köper lösbiljetter. Eftersom vi har ett roligare och bättre spel i år än förra året så tror jag att det kommer att bli så att en del köper lösbiljetter. Jag tycker att 1/3 kortet var en jätte bra idé.

TACK FÖR ETT BRA INITIATIV JK!
Synd att inte alla uppskattar vad ni gör för vårat kära Djurgården
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Suz skrev: Synd att inte alla uppskattar vad ni gör för vårat kära Djurgården

Du menar synd att inte Jojje uppskattar ? ;)
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Suz skrev:Jojje är glaset alltid halv tomt för dig?

Jag tror att har man 1/3 dels kort så blir man nog sugen på fler matcher och köper lösbiljetter. Eftersom vi har ett roligare och bättre spel i år än förra året så tror jag att det kommer att bli så att en del köper lösbiljetter. Jag tycker att 1/3 kortet var en jätte bra idé.
Glaset är fyllt till en tredjedel...

Jag tror inte att så är fallet då detta kort riktar sig till en rätt begränsad målgrupp.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Idén i sig är det inget fel på men varför skall det vara så svårt för folk att kunna ta egna initiativ och faktiskt köpa sig ett riktigt säsongskort?
All heder åt JK och deras försök att locka publik, men målgruppen är i mina ögon allt för snäv.
Det bästa för Djurgården vore om man kunde nå ut till den bredare publiken och på så sätt locka fler till matcherna.

1/3-kortet fungerar säkert för att locka 75-100 personer att lösa klackbiljett men inte kommer det locka barnfamiljerna eller för den delen "slipsjävlarna".

För att klubben skall kunna höja sitt publiksnitt på matcherna så måste man kunna locka mer folk än de som bara är intresserade av att stå i klacken
Säg vad man vill om klackfolk men många av er (nej jag står inte längre i klacken och har inga planer på att göra så igen) är medgångsupportrar.
Bara att titta på hur det har sett ut på Stadion i år .....

Tro nu inte att jag inte vill se en klack i Globen eller för den delen på Hovet, tvärtom jag vill gärna se och höra en röststark klack.
Dock så är det inte klackfolket som kommer att höja publiksnittet utan det är "slipsjävlarna" och barnfamiljerna om man nu kunde finna formeln för att locka dessa till arenorna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Saken är den att man orkar/hinner inte gå på alla matcher. Då tror jag att det är många som har hört talas om detta kort och då väljer att gå på en av dessa matcher eftersom de föredrar en match med bra tryck före en med sämre tryck.

Alltså tror jag att det kan få den effekten att det blir lite mer folk på dessa matcher men mindre på de andra.

Om publiksnittet minkar totalt sett är en annan sak.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det kommer snarare att höja intresset för många vilket gör att det blir större publiksiffror alla matcher.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hovet skrev:Det kommer snarare att höja intresset för många vilket gör att det blir större publiksiffror alla matcher.
Ofan, hur kommer det att höja intresset?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:
Hovet skrev:Det kommer snarare att höja intresset för många vilket gör att det blir större publiksiffror alla matcher.
Ofan, hur kommer det att höja intresset?
Fler märker att hockey är roligt?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Diffe89 skrev:Fler märker att hockey är roligt?
Hur kommer dessa människor som i vanliga fall inte går på hockey att hamna i globen/hovet tack vara ett tredjedelskort som inte annonseras ut någon annanstans än på JK´s sida och denna?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:
Diffe89 skrev:Fler märker att hockey är roligt?
Hur kommer dessa människor som i vanliga fall inte går på hockey att hamna i globen/hovet tack vara ett tredjedelskort som inte annonseras ut någon annanstans än på JK´s sida och denna?
Så alla de som besöker JK:s sida går vanliga fall på hockey? Vad jag menar är att DIF-supportrar som vanligtvis inte går på hockey kan testa detta kort (som de sett och hört om genom JK) och sen tycka att hockey är roligt och komma på de matcher då tredjedelskortet inte gäller.
vazze

Inlägg av vazze »

Jojje skrev: Om publiksnittet minskar totalt sett är en annan sak.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Frasse skrev:
1/3-kortet fungerar säkert för att locka 75-100 personer att lösa klackbiljett men inte kommer det locka barnfamiljerna eller för den delen "slipsjävlarna".
Barnfamiljer går på hockey inte bara för spelets skull utan för allt omkring en av dom sakerna är faktiskt att kolla på klacken, träffa spelarna och kaninen. Det vet jag för jag har barn själv. Dom och deras kompisar vill ha allt det där runt om kring. Då undrar jag hur man ska få barn att vilja gå på hockey om det inte finns någon klack att titta på? Med högre stämning i Globen så lockar man fler dit för vem vill betala för att gå på en hockey match med ”begravningsstämning”. Klacken är jätte viktig!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Skriv svar