Djurgårdens IF - Malmö Redhawks, 23/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gripen

Inlägg av Gripen »

Det finns inte något som heter förlust i kväll !

I dag ska vi bara vinna, ikväll är en sådan kväll där vi ska gå över lik för att vinna.. !

KÄMPA DJURGÅRDEN ! ! !

pS . Någon som vet om hockeyn har samma pissregler som fotbollen när det gäller planinvasioner ? tänkte att då behöver vi bara förlora varje match med tre noll .... värt att tänka på...
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Gripen skrev: pS . Någon som vet om hockeyn har samma pissregler som fotbollen när det gäller planinvasioner ? tänkte att då behöver vi bara förlora varje match med tre noll .... värt att tänka på...
Om man säger så här så finns det inget som säger att det i fotboll blir förlust och poängavdrag vid pitchning...! En annan vinkel är väl att det kommer se rätt kul ut vid en "planinvation" i hockey..! Bambi på hal is... :P
Saknar Kung Wikegård!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Idag vinner vi med 3-2 !!

Tajt game som fan. Vi får PP efter 17 min i sista perioden och Fernholm klipper in segerpucken med 1.50 kvar med ett dundrade slagskott
Gäst

Inlägg av Gäst »

Djurgårdens IF - Malmö Redhawks
HD Thomas Andersson, Gävle
LM Leo Takula, Hofors
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
Användarvisningsbild
kaunisto
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av kaunisto »

Kommer till matchen nästa torsdag mot mora!
KapZ

Inlägg av KapZ »

Någon som vet om allt pappersjobb är klart med Ferna? så han kan spela ikväll..
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Men Thomas då, när kommer han tillbaka? Bara att hoppas på att han lirar ikväll...
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Den här matchen måste dom vinna annars blir det INGET slutspel.. men dom fixar det här tror jag.

Tippar vinst med 5-1. :)
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Saxat från Aftonbladet:

"Både Djurgården och Malmö är skadefritt inför kvällens match."
Thomas Johansson tillbaka?

"Djurgårdens hoppas att backnyförvärvet Daniel Fernholm kan spela, men inget är klart ännu."
Man kan ju hoppas!!
KapZ

Inlägg av KapZ »

X3M skrev:Saxat från Aftonbladet:

"Både Djurgården och Malmö är skadefritt inför kvällens match."
Thomas Johansson tillbaka?

"Djurgårdens hoppas att backnyförvärvet Daniel Fernholm kan spela, men inget är klart ännu."
Man kan ju hoppas!!
Thomas J är tydligen inte tillbaka tyvärr. Han står under frånvarande i "läget i laget."
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Skulle DIF torska igen mot MIF ikväll så måste jag i första hand ta hänsyn till min psykiska ohälsa & helt enkelt glömma resten av säsongen, engagemangsmässigt.
(det har ju spelarna gjort sedan i slutet av oktober)
Jag måste ”stänga av”.

Man kan kanske likna det vid en våldtäkt där offret ofta säger efteråt att hon/han ”stängde av, slutade känna, var någon annanstans, tog inte del i det som hände.

Kanske en magstark jämförelse, men det är så det känns.

Varken vågar eller vill tippa resultatet.
Men faktum är att om DIF förlorar + att Luleå & SAIK vinner sina matcher, ja då får det vara 10.000 matcher kvar av säsongen, DIF kommer iaf aldrig att hämta ikapp det försprånget.
Instämmer till 100%. Känner exakt likadant.

Jag mår redan illa, bara för att jag vet hur jävligt jag kommer att må vid poängtapp ikväll. Om DIF inte tar 3 poäng ikväll (hoppas innerligen att det blir vinst) måste jag på något sätt försöka stänga av.

Min omgivning (sambo, släkt och arbetskamrater) har redan fått leva intill en betydligt surare och grinigare individ. Jag är helt enkelt alldeles för engagerad för mitt eget bästa.

Hur jag däremot ska kunna stänga ute mitt livs stora kärlek, Djurgårdens hockeylag, vet jag inte, men det måste gå.

Min högsta önskan just nu är att DIF vinner stort ikväll och att jag imorgon kan läsa att Hannula är klar för resten av säsongen.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hm, jobbig match. Det kommer bli en enormt tuff match mellan de två lag som är i störst poängbehov, sett till spelartrupperna.

Jag tror vi vinner, men det knappt. 4-3 till oss. Linkan, Hörnqvist, Ask och Danielsson gör våra mål.
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Ikväll blir det ja, kalla det vad ni vill, trendbrott, scenförändring ja w-ever. Vi vinner med 4-5 puckar ikväll.
Alltid Oavsett.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Tror också vi vinner.

4-2

Men kan bli jobbigt, båda lagen är som sagt i poäng nöd, och Malmö är väl extra taggade efter de trodde de va på gång ett tag, så fick de 6-2 i baken av FBK.

Beror helt på hur DIF öppnar matchen, måste börja offensivt men samtidigt hålla rätt på motståndarna.

Inte som Brynäs där man spelar nått fruktansvärt defensivt men ändå ligger under med 3-0 efter halva matchen.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Tvärtemot vad man känner är det nog så att en match inte avgör en hel säsong - inte ens kvällens. Personligen drar jag nog gränsen vid juluppehållet, innan dess måste det ha hänt nåt. Just nu möter SAIK exempelvis vad det tycks sämre lag, men sådant vänder ju. Dif låg ju sexa men halkade ner till 9 igen på typ 3 matcher. Det vänder fort.

Inför kvällens match: jag hoppas ju på seger. Min tro på det är mest en känsla av att vi BÖR vinna, helt enkelt för att vi "egentligen har det bättre laget", sen så blir det ju fan till att visa det. Vore kul med en ledning för en gångs skull. Samtidigt målar iaf jag alltid lätt fan på väggen: leder Dif är man ju alltid orolig de skall sluta spela och släppa in motståndaren. Men en ledning på 2-0 så tror jag de tar det.

Säsongen avgörs inte i kväll - vore väl enkelt - men ytterligare 3p avstånd till SAIK där uppe skulle väl innebära ytterligare en 5 bra matcher eller nåt för att äta i kapp.

Nycklar? Känns löjligt: bra målvakt, inga bjudningar eller onödiga utvisningar samt mer avslut. Enkelt.

Budskapet är enkelt: se för fan till att vinna i kväll.
Skriv svar