Djurgårdens IF - Malmö Redhawks, 23/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lurre

Djurgårdens IF - Malmö Redhawks, 23/11 2006

Inlägg av Lurre »

:arrow: Efter ett par tröga matcher den senaste månaden och uselt publikstöd tycker jag fler borde ta sig till globen och stödja sitt DIF!

Nästa hemmamatch är mot malmö igen (torsdag) och senast slutade det rikitgt illa med förlust 2-5 på hemmais! :?:

Komigen nu och stöd ditt lag!. Mer folk till klacken!, :wink:[/b]
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Förra matchen (mot Malmö) var vi 4100 (!!!) åskådare. Klacken var dessutom pinsamt lågmäld!
Jag var en av 6-7 st som sjöng ut ordentligt, resten av klacken var pratiskt taget tyst. Ta Er i kragen och KOM OCH SJUNG.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Kan nog tala för många djurgårdare nere i SKåne - vars enda behållning av att ha Mif i Elitserien är att man får se Dif på besök i Malmö - se för 17 till att gå till Globen nu på torsdag, en kväll som skall bokstaveras R-E-V-A-N-S-C-H...det är en viktig vecka vi har framför oss, poäng i kväll borta mot LHF skulle sitta fint, hoppas grabbarna är taggade redan från första nedsläpp också!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

odburt skrev:Förra matchen (mot Malmö) var vi 4100 (!!!) åskådare. Klacken var dessutom pinsamt lågmäld!
Jag var en av 6-7 st som sjöng ut ordentligt, resten av klacken var pratiskt taget tyst. Ta Er i kragen och KOM OCH SJUNG.
Var vi ens fler än 6-7 stycken?
Har tyvärr fått förhinder och kan inte gå på matchen på torsdag, om nån är intresserad av en gratis klackplåt, PMa mig.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

odburt skrev:Förra matchen (mot Malmö) var vi 4100 (!!!) åskådare. Klacken var dessutom pinsamt lågmäld!
Det var ett evenemang på hovet samtidigt som säkerligen många valde att gå på... iaf jag.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Va sjöng du för nått?
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Bautabröl skrev: Va sjöng du för nått?
''Mors lilla Olle'', vilken annars? :roll:
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

ALLA TILL GLOBEN PÅ TORSDAG!

Killarna behöver oss och vi behöver en vinst.
Tillsammans kan vi knäcka Malmö.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Torskar man mot mIF hemma två gånger kan man nog ställa om siktet från att försöka nå slutspel till att försöka undvika kval...
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Kall-El skrev:Torskar man mot mIF hemma två gånger kan man nog ställa om siktet från att försöka nå slutspel till att försöka undvika kval...
Torskar vi mot mif igen är det dags att på allvar se över om "Säcken" kan vara kvar.
Och blir det kvalspel, då måste huvudena rulla innan det blir som med gnaget i fotbollen, där en fullständigt inkompetent styrelse fick sitta kvar trots ständiga motgångar.

P.S

3000 pers imorgon?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skulle DIF torska igen mot MIF ikväll så måste jag i första hand ta hänsyn till min psykiska ohälsa & helt enkelt glömma resten av säsongen, engagemangsmässigt.
(det har ju spelarna gjort sedan i slutet av oktober)
Jag måste ”stänga av”.

Man kan kanske likna det vid en våldtäkt där offret ofta säger efteråt att hon/han ”stängde av, slutade känna, var någon annanstans, tog inte del i det som hände.

Kanske en magstark jämförelse, men det är så det känns.

Varken vågar eller vill tippa resultatet.
Men faktum är att om DIF förlorar + att Luleå & SAIK vinner sina matcher, ja då får det vara 10.000 matcher kvar av säsongen, DIF kommer iaf aldrig att hämta ikapp det försprånget.
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Lee Harvey Oswald skrev:Skulle DIF torska igen mot MIF ikväll så måste jag i första hand ta hänsyn till min psykiska ohälsa & helt enkelt glömma resten av säsongen, engagemangsmässigt.
Jag måste ”stänga av”.
Och skulle laget vinna fyra raka så går du omkring och nynnar på SM-Guld?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Don_T skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Skulle DIF torska igen mot MIF ikväll så måste jag i första hand ta hänsyn till min psykiska ohälsa & helt enkelt glömma resten av säsongen, engagemangsmässigt.
Jag måste ”stänga av”.
Och skulle laget vinna fyra raka så går du omkring och nynnar på SM-Guld?
Känns som en rent hypotetisk fråga, eftersom DIF denna säsong inte kommer att vinna 4:a raka.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Jag vet att vi kommer krossa skåningarna ikväll.
Ifall vi inte gör det är det fan dags att göra nått, Om vi inte ens kan slå det sämsta laget så kommer det garanterat bli kvalserien, Sen allsvenskan.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Förlorar vi idag kan vi hälsa hem...iaf inombords för att bli slagna av polacker två gånger känns inte bra, dessutom jumbon!

Jag tippar 4-2 till DIF.
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar