Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Någon som vet var man kan tippa matcher och få fram en sluttabell över elitserien.

Man återfann hoppet igår. :D
http://estat.hockeyligan.se/c/LTableCal ... px?LId=248

Har lekt med den där i över två veckor nu, men man blir inte klokare dess värre.
Bra länk.

Det som är dåligt är att våra omedelbara konkurrenter har få inbördes möten.

Det som är bra är att våra omedelbara konkurrenter har svåra scheman, speciellt växjö.

Tar vi full pott hamnar vi på 79p, då ska växjö vara grymt bra om de snor "vår" plats från modo. Då har de gjort en ännu bättre prestation än vi...

En modo-förlust förutom matchen mot oss är nyckeln...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Någon som vet var man kan tippa matcher och få fram en sluttabell över elitserien.

Man återfann hoppet igår. :D
http://estat.hockeyligan.se/c/LTableCal ... px?LId=248

Har lekt med den där i över två veckor nu, men man blir inte klokare dess värre.
Tack Daniel!

Mitt första (optimistiska, vi vinner allt)försök gav oss en 9:e plats på 79 p.
Tyvärr kom Modo före på 81.

Om allt går vår väg är det i första hand Modo som hindrar oss från en slutspelsplats. Extra surt att de piskade upp Hv igår.

Samtidigt får vi vara glada om vi undviker kvalserien. Mötet mot Lhc blir i stort sett avgörande för vem som följer Timrå ned i skiten. Vinner vi ser det fortsatta schemat för Lhc mörkt ut. De hamnade på endast 70 p i min tabell.

Slutsats:
Vinner vi mot Lhc är vi helt klart med i slutspelsracet. Förutsatt att Modo åker på minst två "oväntade" förluster framöver och att inte Växjö vinner en massa "oväntade" segrar har vi helt klart chansen. Då krävs 4 segrar till på 4 matcher.

Det var jäkligt kul att leka med tabellen i vilket fall. Lär bli några versioner till innan detta är över.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Vinner vi mot Lhc är vi helt klart med i slutspelsracet. Förutsatt att Modo åker på minst två "oväntade" förluster framöver och att inte Växjö vinner en massa "oväntade" segrar har vi helt klart chansen. Då krävs 4 segrar till på 4 matcher.

Det var jäkligt kul att leka med tabellen i vilket fall. Lär bli några versioner till innan detta är över.
Om man utgår ifrån att vi vinner över modo så behövs bara en "oväntad" förlust för modo.

Med andra ord: Om frölunda slår modo hemma imorgon så har vi slutspel i egna händer med den lilla brasklappen att växjö kan sprattla till och utföra en miraleksvit trots ett svårt spelschema (färjestad, frölunda, aik och luleå)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
HOVET_A8
Säsongskort: Ja

Frågetråden

Inlägg av HOVET_A8 »

sensei skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Vinner vi mot Lhc är vi helt klart med i slutspelsracet. Förutsatt att Modo åker på minst två "oväntade" förluster framöver och att inte Växjö vinner en massa "oväntade" segrar har vi helt klart chansen. Då krävs 4 segrar till på 4 matcher.

Om man utgår ifrån att vi vinner över modo så behövs bara en "oväntad" förlust för modo.

Med andra ord: Om frölunda slår modo hemma imorgon så har vi slutspel i egna händer med den lilla brasklappen att växjö kan sprattla till och utföra en miraleksvit trots ett svårt spelschema (färjestad, frölunda, aik och luleå)
Med andra ord 2: Om alla resultat går vår väg kan vi säkra en slutspelsmatch på ett utsålt Hovet nästa lördag. Skulle bli en magisk afton :) Dock inte bra att drömma iväg för mkt när vår prio 1 är och ska vara att undvika KS i nuläget...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

sensei skrev:

Men då behöver vi vinna allt, inklusive Hv borta. Den match som på förhand ser värst ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Swordthain

Inlägg av Swordthain »

Hur kommer det sig att gårdare uppfattas som ett skällsord av många Djurgårdare? Jag har försökt googla på ämnet och inte hittat annat än att det är detta namn som gnagare och annat pack använder om oss. Om detta är den enda anledningen så varför accepterar man att detta görs till ett skällsord? Det ligger ju inget negativt, rent semantiskt, i själva ordet och jag förstår då inte varför man låter motståndarna helt enkelt ta en helt normal förkortning och göra det till sin egna nedsättande term.

Om skåningar kallar dalmasar för masar blir det ju bara ett skällsord om personer i Dalarna låter sig provocerad av detta. Om dalmasarna istället fortsätter att kalla sig masar blir det inget skällsord utan samma sak som att hammarbyare kallas bajare, också av Djurgårdare och aikare.

Varför tar vi inte tillbaka ordet gårdare, använder det om våra kamrater och ignorerar mindre intelligenta människor som är avundsjuka?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Väl talat. Meen logik biter inte här. Det bara är så, helt enkelt... :roll:
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Swordthain skrev:Hur kommer det sig att gårdare uppfattas som ett skällsord av många Djurgårdare? Jag har försökt googla på ämnet och inte hittat annat än att det är detta namn som gnagare och annat pack använder om oss. Om detta är den enda anledningen så varför accepterar man att detta görs till ett skällsord? Det ligger ju inget negativt, rent semantiskt, i själva ordet och jag förstår då inte varför man låter motståndarna helt enkelt ta en helt normal förkortning och göra det till sin egna nedsättande term.

Om skåningar kallar dalmasar för masar blir det ju bara ett skällsord om personer i Dalarna låter sig provocerad av detta. Om dalmasarna istället fortsätter att kalla sig masar blir det inget skällsord utan samma sak som att hammarbyare kallas bajare, också av Djurgårdare och aikare.

Varför tar vi inte tillbaka ordet gårdare, använder det om våra kamrater och ignorerar mindre intelligenta människor som är avundsjuka?
Btw:
Min 2-åriga son säger "Heja gården". Men det skyller jag på omognad. :wink:
Användarvisningsbild
JohanPez

Frågetråden

Inlägg av JohanPez »

Angående gårdare-grejen, vågar någon sig på en gissning om hur länge det använts?
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Blir det några bröder/systrar nere i jesu land, den sista matchen?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Undra förresten om Wesslau är nära släkt med Fred Astaire? Han har ju dansat både en vår....höst...och vinter nu utan avbrott.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

När släpper dom lösbiljetter till våra hemmamatcher?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

DIFdalarna skrev:När släpper dom lösbiljetter till våra hemmamatcher?
Det finns ingen exakt information förutom att det kommer att bli den här veckan. Jag skulle tippa på söndag.
Avskaffa tre mot tre.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Mattias_87 skrev:
DIFdalarna skrev:När släpper dom lösbiljetter till våra hemmamatcher?
Det finns ingen exakt information förutom att det kommer att bli den här veckan. Jag skulle tippa på söndag.

Okej.Måste väl vara med å hugga direkt dom släpps så man inte blir utan!
Användarvisningsbild
minalman

Frågetråden

Inlägg av minalman »

Vad jag förstår släpps biljetter till säsongare utan slutspel först, så att de har förtur. 11 mars släpps biljetter fritt, men jag vet inte om de går till Ticnet?
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9278
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar