Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Bjurre »

Tommy Jacobson skrev: DIF Hockeys valberedning behöver fans som vill jobba aktivt för att DIF ska bli mer välskött.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt grym tajmingen av ledningen och styrelsen att skapa den här konflikten med sina egna supportrar när man är på väg att åka ur. Känns som de försöker döda DIF hockey.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:För övrigt grym tajmingen av ledningen och styrelsen att skapa den här konflikten med sina egna supportrar när man är på väg att åka ur. Känns som de försöker döda DIF hockey.
Tror hela den här konflikten faktiskt är ett led i den usla avslutning på säsongen som vi sett... det har påverkat spelarna att veta det finns sprickor i Djurgårdsfamiljen, är fullständigt övertygad om det. Man blir ju inte direkt supermotiverad att täcka skott & käka puck i onödan om inte alla i föreningen drar åt samma håll.
Nissehult

Inlägg av Nissehult »

Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).
Samtliga kontrakt som finns till nästa säsong måste omförhandlas så vi inte har gubbar som lyfter 200´eller mer nästa säsong. Då är licensen borta inom 2 år.
Vid en degradering kommer de flesta spelare naturligtvis lämna DIF vilket skapar en självsanering, men samtidigt kan ju laget inte bara bestå av junisar och några få åldermän. Ottosson och Ölvestad kanske stannar men övriga söker naturligtvis sig till elitserieklubbar.
Jag vill snart se en AS budget från styrelsen annars blir jag väldigt orolig för föreningens framtid.
Är det sista säsongen vi ser DIF i elitserien?
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Magnutz »

Nissehult skrev:Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).
Samtliga kontrakt som finns till nästa säsong måste omförhandlas så vi inte har gubbar som lyfter 200´eller mer nästa säsong. Då är licensen borta inom 2 år.
Vid en degradering kommer de flesta spelare naturligtvis lämna DIF vilket skapar en självsanering, men samtidigt kan ju laget inte bara bestå av junisar och några få åldermän. Ottosson och Ölvestad kanske stannar men övriga söker naturligtvis sig till elitserieklubbar.
Jag vill snart se en AS budget från styrelsen annars blir jag väldigt orolig för föreningens framtid.
Du menar säkert 'dystopi' - i övrigt är jag med dig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Nissehult skrev:Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).
Finns ju andra utvägar, vi kan göra som Ajk ville göra, gå med i khl om allt ser för mörkt ut.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

BaronVonDif skrev:
Finns ju andra utvägar, vi kan göra som Ajk ville göra, gå med i khl om allt ser för mörkt ut.
Kanske lite konspirationsnoja, men jag är inte helt övertyga om att ledningen månne kanske fluktar åt det hållet. Man vill få DIF ur ES så man kan försöka i KHL eller nåt sånt. Fast som sagt, konspirationsteorier finns det gott om. :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

KHL är en bubbla som snart spricker.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:KHL är en bubbla som snart spricker.
Har du någon källa på det?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

sensei skrev:
Går inte att få någon från Ryssland.
Landet som mörkar om allt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

sensei skrev:
Nej det har jag väl inte. Men det är allmänt känt att KHL går med kraftig förlust. Hur länge är de stora sponsorerna beredda att göra det? Jag skulle inte chansa på KHL, då känns en vanlig Europaliga säkrare.

Tragiskt att man ens ska behöva diskutera sånt här i dessa tider... :(
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

-daniel- skrev:Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
Haha, tror bestämt Daniel verkligen är sugen på att få se Karibien.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag vill att Håkan Andersson ska ersätta Janne Järlefelt... Fy fan vilken dröm det hade varit. En av världens bästa scouter i Detroit Red Wings. Han som står bakom deras succé genom att ha hittat spelare som Zetterberg och Datsyuk som ingen annan ens hade tittat på.

Som sagt en dröm, som lär stanna som en dröm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Jag vill att Håkan Andersson ska ersätta Janne Järlefelt... Fy fan vilken dröm det hade varit. En av världens bästa scouter i Detroit Red Wings. Han som står bakom deras succé genom att ha hittat spelare som Zetterberg och Datsyuk som ingen annan ens hade tittat på.

Jag ställer mig dock starkt tveksam till hans arbete de senaste 6,7 eller 8 åren.

Men han har varit scout i Detroit i 20 år typ och varit chef över Europa-scoutingen senaste decenniet typ. Varför skulle han hoppa av det jobbet för Djurgårn?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Jag vill att Håkan Andersson ska ersätta Janne Järlefelt... Fy fan vilken dröm det hade varit. En av världens bästa scouter i Detroit Red Wings. Han som står bakom deras succé genom att ha hittat spelare som Zetterberg och Datsyuk som ingen annan ens hade tittat på.

Jag ställer mig dock starkt tveksam till hans arbete de senaste 6,7 eller 8 åren.

Men han har varit scout i Detroit i 20 år typ och varit chef över Europa-scoutingen senaste decenniet typ. Varför skulle han hoppa av det jobbet för Djurgårn?
Precis. Ingen anledning alls. Men det är en dröm.

Kanske vill prova på sportchef-jobbet? Kittlande? Han bor i Stockholm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar