Tommy Jacobson skrev: DIF Hockeys valberedning behöver fans som vill jobba aktivt för att DIF ska bli mer välskött.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
För övrigt grym tajmingen av ledningen och styrelsen att skapa den här konflikten med sina egna supportrar när man är på väg att åka ur. Känns som de försöker döda DIF hockey.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror hela den här konflikten faktiskt är ett led i den usla avslutning på säsongen som vi sett... det har påverkat spelarna att veta det finns sprickor i Djurgårdsfamiljen, är fullständigt övertygad om det. Man blir ju inte direkt supermotiverad att täcka skott & käka puck i onödan om inte alla i föreningen drar åt samma håll.SirDIFalot skrev:För övrigt grym tajmingen av ledningen och styrelsen att skapa den här konflikten med sina egna supportrar när man är på väg att åka ur. Känns som de försöker döda DIF hockey.
Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).
Samtliga kontrakt som finns till nästa säsong måste omförhandlas så vi inte har gubbar som lyfter 200´eller mer nästa säsong. Då är licensen borta inom 2 år.
Vid en degradering kommer de flesta spelare naturligtvis lämna DIF vilket skapar en självsanering, men samtidigt kan ju laget inte bara bestå av junisar och några få åldermän. Ottosson och Ölvestad kanske stannar men övriga söker naturligtvis sig till elitserieklubbar.
Jag vill snart se en AS budget från styrelsen annars blir jag väldigt orolig för föreningens framtid.
Är det sista säsongen vi ser DIF i elitserien?
Samtliga kontrakt som finns till nästa säsong måste omförhandlas så vi inte har gubbar som lyfter 200´eller mer nästa säsong. Då är licensen borta inom 2 år.
Vid en degradering kommer de flesta spelare naturligtvis lämna DIF vilket skapar en självsanering, men samtidigt kan ju laget inte bara bestå av junisar och några få åldermän. Ottosson och Ölvestad kanske stannar men övriga söker naturligtvis sig till elitserieklubbar.
Jag vill snart se en AS budget från styrelsen annars blir jag väldigt orolig för föreningens framtid.
Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Du menar säkert 'dystopi' - i övrigt är jag med dig.Nissehult skrev:Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finns ju andra utvägar, vi kan göra som Ajk ville göra, gå med i khl om allt ser för mörkt ut.Nissehult skrev:Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Kanske lite konspirationsnoja, men jag är inte helt övertyga om att ledningen månne kanske fluktar åt det hållet. Man vill få DIF ur ES så man kan försöka i KHL eller nåt sånt. Fast som sagt, konspirationsteorier finns det gott om.BaronVonDif skrev:Finns ju andra utvägar, vi kan göra som Ajk ville göra, gå med i khl om allt ser för mörkt ut.Nissehult skrev:Nu är ju läget prekärt, inte bara sportslig utan även ekonomiskt. En degradering till AS innebär bortfall med minst 20 MSEK. Styrelsen måste vidta åtgärder så att vi inte mister elitlicensen nästa år. Det är dessvärre ingen utopi. Se bara vad som hände gnaget (som man måste vara imponerad av).

Alltid Oavsett.
KHL är en bubbla som snart spricker.
Har du någon källa på det?pulverapa skrev:KHL är en bubbla som snart spricker.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Går inte att få någon från Ryssland.sensei skrev:Har du någon källa på det?pulverapa skrev:KHL är en bubbla som snart spricker.
Landet som mörkar om allt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Nej det har jag väl inte. Men det är allmänt känt att KHL går med kraftig förlust. Hur länge är de stora sponsorerna beredda att göra det? Jag skulle inte chansa på KHL, då känns en vanlig Europaliga säkrare.sensei skrev:Har du någon källa på det?pulverapa skrev:KHL är en bubbla som snart spricker.
Tragiskt att man ens ska behöva diskutera sånt här i dessa tider...

- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Haha, tror bestämt Daniel verkligen är sugen på att få se Karibien.-daniel- skrev:Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Jim Morrison
Jag vill att Håkan Andersson ska ersätta Janne Järlefelt... Fy fan vilken dröm det hade varit. En av världens bästa scouter i Detroit Red Wings. Han som står bakom deras succé genom att ha hittat spelare som Zetterberg och Datsyuk som ingen annan ens hade tittat på.
Som sagt en dröm, som lär stanna som en dröm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Jag ställer mig dock starkt tveksam till hans arbete de senaste 6,7 eller 8 åren.Jim Morrison skrev:Jag vill att Håkan Andersson ska ersätta Janne Järlefelt... Fy fan vilken dröm det hade varit. En av världens bästa scouter i Detroit Red Wings. Han som står bakom deras succé genom att ha hittat spelare som Zetterberg och Datsyuk som ingen annan ens hade tittat på.
Men han har varit scout i Detroit i 20 år typ och varit chef över Europa-scoutingen senaste decenniet typ. Varför skulle han hoppa av det jobbet för Djurgårn?
Expert.
- Jim Morrison
Precis. Ingen anledning alls. Men det är en dröm.SirDIFalot skrev:Jag ställer mig dock starkt tveksam till hans arbete de senaste 6,7 eller 8 åren.Jim Morrison skrev:Jag vill att Håkan Andersson ska ersätta Janne Järlefelt... Fy fan vilken dröm det hade varit. En av världens bästa scouter i Detroit Red Wings. Han som står bakom deras succé genom att ha hittat spelare som Zetterberg och Datsyuk som ingen annan ens hade tittat på.
Men han har varit scout i Detroit i 20 år typ och varit chef över Europa-scoutingen senaste decenniet typ. Varför skulle han hoppa av det jobbet för Djurgårn?
Kanske vill prova på sportchef-jobbet? Kittlande? Han bor i Stockholm.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.