Säcken kompetent...
- Lee Harvey Oswald
-
- Ritterwand
Jo tjena.. du vill neråt i seriesystemet så fort som möjligt antar jag?robin_dif skrev:UT MED SÄCKEN!
In med hårda Hardy och torpedhockey!
Hardy, Waltin, Wikegård.. ingen av de gubbarna är någon lösning.
Hardy och Waltin förespråkar en anfallshockey som DIF inte på nåt sätt har kompetens för. Wikegård har aldrig lyckats vinna någonting. Överskattad gaphals. Gillar honom som kommentator dock.
DIF skulle behöva en mirakeltränare i klassen Boork/Evensson för att göra det här gänget till ett slutspelslag. Ja, en mirakeltränare och massor av tid. Byter man tränare nu så kanske man har ett spel som fungerar lagom till dess att kvalserien börjar men det är tveksamt om det skulle bli så mycket bättre än det vi har nu.
Nej, kortsiktigt är det spelarförstärkningar är det man behöver. Minst en bra forward till. Men till nästa säsong så måste man nog se över tränarstaben..
Senast redigerad av Ritterwand den 2006-11-25 22:58:37, redigerad totalt 1 gånger.
Med tanke på vårt unga lag tror jag att en tränare som Pelle Bäckman eventuellt hade kunnat tillföra något. Han har förmågan att skrika igång unga killar...
Tror inte heller att tränare som Waltin, Hardy, Wikegård eller Lundh hade varit rätt personer att ta över "ett sämre dukat bord", känns som att dessa herrar behöver rätt budget för att lyckas.
Skall jag vara helt ärlig hade jag gärna sett att vi blickat åt Ryssland till för att plocka in något helt nytt tränarämne. Ryssland är trots allt den nation som antagligen producerar flest hockeykrigare av klass och det vore ju konstigt om det därmed inte skulle finnas en hel del bra tränare. Tror också att en rysk tränare skulle föra med sig lite av den tuffa ryska skolan när det kommer till själva träningsbiten. Känns ibland rätt ofta som att svenska spelareär lite lata. En stentuff ryss skulle nog kunna få fart på bygget samt utveckla spelarna något snäpp till.
Tror inte heller att tränare som Waltin, Hardy, Wikegård eller Lundh hade varit rätt personer att ta över "ett sämre dukat bord", känns som att dessa herrar behöver rätt budget för att lyckas.
Skall jag vara helt ärlig hade jag gärna sett att vi blickat åt Ryssland till för att plocka in något helt nytt tränarämne. Ryssland är trots allt den nation som antagligen producerar flest hockeykrigare av klass och det vore ju konstigt om det därmed inte skulle finnas en hel del bra tränare. Tror också att en rysk tränare skulle föra med sig lite av den tuffa ryska skolan när det kommer till själva träningsbiten. Känns ibland rätt ofta som att svenska spelareär lite lata. En stentuff ryss skulle nog kunna få fart på bygget samt utveckla spelarna något snäpp till.