Årets Järnkamin 10/11

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av -daniel- »

Om Wesslau håller oss kvar i ES så skall han givetvis ha priset. Annars tycker jag faktiskt inte det skall delas ut något. Finns inte en käft som gjort sig förtjänt av det i mitt tycke.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Haha fyfan, vilket gott skratt jag fick. Trodde det här var en helt ny tråd och fick en smärre chock när jag läste dem seriösa nomineringarna till MT :lol: :lol: Skyttekung, bäst av alla i powerplay osv. Blev ganska lättad när jag såg att det var från 2011 :D.
Men iår tycker jag att i ren protest ska ge det till Järlan. Att trycka ner en klubb så mycket i skiten på så kort tid är inte lätt, och det kan bara en järnkamin göra!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Håller med en föregående talare här, tycker inte det finns någon som förtjänar priset i år.

Möjligen Wesslan om han lyckas stå på huvudet genom en kvalserie eller om DT spelar som en gud och snittar 30 minuter per match typ, men nej jag tycker not ändå i slutändan att ingen spelare skall ha det alls.

Kan vi inte ge det till fansen istället som slutit upp trots spelet och behandlingen från polis och ledning?
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jag kanske missat nåt, med vad exakt är det Järlan har gjort för att förtjäna så mycket skit? Visst bär han delvis ansvaret för att vi ligger till som vi gör i egenskap av sportchef. Men tränarna och spelarna delar väl ändå det ansvaret?
Hyllningskörerna var inte riktigt i proportion till skiten han får ta nu när vi gick till final för ett par år sen.

Wesslau är min favorit till priset iaf.
Lycka är att vara djurgårdare
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Rash skrev:Jag kanske missat nåt, med vad exakt är det Järlan har gjort för att förtjäna så mycket skit? Visst bär han delvis ansvaret för att vi ligger till som vi gör i egenskap av sportchef. Men tränarna och spelarna delar väl ändå det ansvaret?
Hyllningskörerna var inte riktigt i proportion till skiten han får ta nu när vi gick till final för ett par år sen.

Kort sagt: Han har inte ens försökt att vända den horribla trenden, som vi har snickrat på i två hela säsonger. Han har gjort sig av med lagets näst bästa back utan att ersätta honom, sparkat tränarna alldeles för sent, inte värvat en enda bra offensiv spelare trots elitseriehistoriens mest impotenta anfallsspel. Han struntade i att förstärka laget trots att tre spelare försvann på JVM och trots att vi var enormt skadedrabbade.

Han är helt enkelt en fruktansvärt inkompetent sopa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mäklaren skrev:
Rash skrev:Jag kanske missat nåt, med vad exakt är det Järlan har gjort för att förtjäna så mycket skit? Visst bär han delvis ansvaret för att vi ligger till som vi gör i egenskap av sportchef. Men tränarna och spelarna delar väl ändå det ansvaret?

Kort sagt: Han har inte ens försökt att vända den horribla trenden, som vi har snickrat på i två hela säsonger. Han har gjort sig av med lagets näst bästa back utan att ersätta honom, sparkat tränarna alldeles för sent, inte värvat en enda bra offensiv spelare trots elitseriehistoriens mest impotenta anfallsspel.
Sen hade även Janne chansen att ta in LINKAN men gav fan i det.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Gustaf Wesslau måste väl va helt jävla given, allt annat är en skandal!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Ska någon spelare få priset så finns det ju bara en och det är Wesslan. Men jag håller med om att ingen förtjänar det i år. Ge priset till oss fans som slutit upp fast man har blivit pissad på.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen lägger jag skiten framfär både Järlans och Hardys dörrar.

Tror ju knappast att Järlan värvar in spelare som inte Hardy vill ha samtidigt kände signingarna av MT, Carlsson och Almtorp som väldigt gråa.

Man vill ju att en sportchef skall ha lite ambitioner och mål och där känns det som att JJ har gått bet rejält.

Annars vidhåller nog jag att den största syndaren är Hardy för att jag kan inte tänka mig något annat än att det har han som sagt ja eller nej till de spelars som signas.

Däremot måste JJ ha kritik för brist på agerande däremot.

Kort sagt är nog jag av uppfattningen att man redan i julas borde gjort sig av med hela tränartrojkan samt med JJ och satsat på något helt nytt.

Skulle faktiskt bli förvånad om vi fixar en kvalserie.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Det sköna är att om Djurgården inte skulle klara en kvalserie skulle det innebära två nya lag i ES nästa säsong, för Timrå kommer verkligen inte klara sig om Djurgården inte klarar sig. Och jag finner det rätt osannolikt att det skulle ske, så jag tror faktiskt Djurgården kan knipa en andra plats.

Om det nu blev så att ovanstående scenario skulle infalla, så blir ju oddsen att ta sig upp nästkommande år lite bättre om låt oss säga Örebro med miljonerna och Leksand tex går upp i år.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kall-El skrev:Personligen lägger jag skiten framfär både Järlans och Hardys dörrar.

Tror ju knappast att Järlan värvar in spelare som inte Hardy vill ha samtidigt kände signingarna av MT, Carlsson och Almtorp som väldigt gråa.

Man vill ju att en sportchef skall ha lite ambitioner och mål och där känns det som att JJ har gått bet rejält.

Annars vidhåller nog jag att den största syndaren är Hardy för att jag kan inte tänka mig något annat än att det har han som sagt ja eller nej till de spelars som signas.

Däremot måste JJ ha kritik för brist på agerande däremot.

Kort sagt är nog jag av uppfattningen att man redan i julas borde gjort sig av med hela tränartrojkan samt med JJ och satsat på något helt nytt.

Skulle faktiskt bli förvånad om vi fixar en kvalserie.
Järlan är dock den ytterst ansvarige trots att Hardy hade ett finger med i spelet. Det är han i par med Engström som viftar med $-buntarna och förhandlar om antalet kontraktsår.
Hardy hade väl knappast fortsatt över nästa säsong (?) och hade därför inget med exempelvis Mattias Carlsson och Almtorps kontraktslängd att göra.

Skall någon ha skit så är det Järlan och ledningen som det känns har stått och tittat på och inte brytt sig ett jota om sina kunder/supportrar. Man lider varje dag, framförallt matchdagarna är svintunga.
Användarvisningsbild
minalman

Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:Det sköna är att om Djurgården inte skulle klara en kvalserie skulle det innebära två nya lag i ES nästa säsong, för Timrå kommer verkligen inte klara sig om Djurgården inte klarar sig. Och jag finner det rätt osannolikt att det skulle ske, så jag tror faktiskt Djurgården kan knipa en andra plats.

Om det nu blev så att ovanstående scenario skulle infalla, så blir ju oddsen att ta sig upp nästkommande år lite bättre om låt oss säga Örebro med miljonerna och Leksand tex går upp i år.
Vilket häftigt logiskt bevis! Måste jag använda i matteundervisningen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Kan vi inte ge det till fansen istället som slutit upp trots spelet och behandlingen från polis och ledning?
Men de gjorde ju inte det på derbyt, valde strejk istället.
Nix, DT eller wesslan säger jag.
Användarvisningsbild
android

Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av android »

mforce skrev:
Var väl i princip slutsålt på derbyt?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jepe

Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Jepe »

mforce skrev:
Vem är Nix? JJs hemliga nyförvärv? Röstar på honom i så fall.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar