Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.
Idag vinner vi med 7-0 efter sju vackra soloprestationer av David Printz, assisterad av Gustaf Wesslau på samtliga mål.
- Lee Harvey Oswald
Wesslau kan gärna få glida in en halvtimme innan match i specialchartrat flyg,Mäklaren skrev:Känns förjävligt för övrigt att detta oseriösa säckgäng får åka specialchartrat flygplan till Luleå, för våra pengar.
De är värda att åka caravanbuss. I bästa fall.
Resten kan få åka Trabant601....utan framruta
Snacket om luleås "tråkiga hockey" har ungefär samma sanningshalt som att DIF ligger 11:a pga ren otur & att Znabel är rätt man vid rodret i detta utsatta läge
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det blir förlust med 6-1
Hur lyckades "vi" göra 5 mål senast?
Avd. hoppet är det sista som överger en.
Avd. hoppet är det sista som överger en.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Äh, har lagt brevet på lådan, är helt säker, the fuckin fat chick has sung already...Lee Harvey Oswald skrev:Wesslau kan gärna få glida in en halvtimme innan match i specialchartrat flyg,Mäklaren skrev:Känns förjävligt för övrigt att detta oseriösa säckgäng får åka specialchartrat flygplan till Luleå, för våra pengar.
De är värda att åka caravanbuss. I bästa fall.
Resten kan få åka Trabant601....utan framruta
Snacket om luleås "tråkiga hockey" har ungefär samma sanningshalt som att DIF ligger 11:a pga ren otur & att Znabel är rätt man vid rodret i detta utsatta läge
Tar vi nåra fler poäng innan kvalet drar igång så är det väl OK. Jag ser nog fanimej hellre att vi börjar scouta våra kommande motståndare från AS och lägger om spelidén efter det som komma skall. Jag tippar att spelidén kommer vara så här:
Målvakt: Wesslau står hela tiden - förväntas ta allt. Om han dör sätter vi in Tyler Plante. kanske.
Backar: Daniel Tjärnqvist spelar 49 minuter varje match. Sen kör vi Klubertanz/Claesson i både box- och powerplay. I 5on5 får Printz spela med Holm och sen rullar vi random mellan Claesson, Klubber, Gustafsson, Printz och Tjärna. Det förbryllar!
Framåt (hahaha): Tjärna Jr tillsammans med Matte "Proppar'n" Carlsson ska spela mest. De tröttar ut motståndet. När motståndet är trött kan Cehlin och Norman komma in och snurra lite och avsluta med att trilla. Ofta bakom mål eller i sarghörnen. När vi vill ha lite spets toppar vi med ... Tjärna Jr och "Proppar'n" - centrar gör Mika Zibanejad. hela tiden. Tim Eriksson spelar vi så lite som möjligt för han håller sig ju aldrig till de starkt autistiska spelidéer vi har. Han bryter ju våra mönster den lille jäveln! Max 2 minuters speltid till Tim. Basta.
Mackan och de andra.. De rullar vi på lite random. För att sätta grillor i huvet på motståndet. De blir ju rädda då.
Så. Jag är inte alls spänd inför den här matchen. Nej då. Inte alls.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bara inte spelarna är rädda för pucken som i tredje mot aik kanske vi kan ramla in något mål och sno någon poäng så är jag nöjd.
Det är nog nu det vänder och vi får en skön winning streak på 8 matcher.

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.
Kom ihåg att du sa det först, när alla hyllar lagets form inför kvarten!Oaklund skrev:Bara inte spelarna är rädda för pucken som i tredje mot aik kanske vi kan ramla in något mål och sno någon poäng så är jag nöjd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nothing is impossible! Sky is the limit! Kloka ord av vår käre biggieminalman skrev:Kom ihåg att du sa det först, när alla hyllar lagets form inför kvarten!Oaklund skrev:Bara inte spelarna är rädda för pucken som i tredje mot aik kanske vi kan ramla in något mål och sno någon poäng så är jag nöjd.
Gör vi fler än ett mål så äter jag upp min mössa.
-
=======> Staten
Helt rätt! Wesslan också så klart.
Han har varit bäst iår.
Gnagets s.k. supermålvakt som stoppade DIF i derbyt har redan släppt två mot LHC. Kanske berodde derbyförlusten mer på våra spelares ineffektivitet än att han är bra. Tycker ofta vi gör motståndarnas målvakter genom att inte ha folk som skymmer och så skjuter vi alldeles för lite.
Helt rätt! Wesslan också så klart.

Gnagets s.k. supermålvakt som stoppade DIF i derbyt har redan släppt två mot LHC. Kanske berodde derbyförlusten mer på våra spelares ineffektivitet än att han är bra. Tycker ofta vi gör motståndarnas målvakter genom att inte ha folk som skymmer och så skjuter vi alldeles för lite.
Ajk's junis-keeper är enda anledningen till att cluben gjort 2 mål. Han är skitdålig idag.Supportern skrev:=======> Staten
Helt rätt! Wesslan också så klart.Han har varit bäst iår.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Frågan är inte om vi vinner eller förlorar ikväll. Frågan är inte hur mycket vi förlorar med ikväll. Frågan är när man inte pallar se mer och stänger av TVn, min gissning 16:02 i andra perioden.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
- Lee Harvey Oswald
Det lät väldigt sent tycker jagSline skrev:Frågan är inte om vi vinner eller förlorar ikväll. Frågan är inte hur mycket vi förlorar med ikväll. Frågan är när man inte pallar se mer och stänger av TVn, min gissning 16:02 i andra perioden.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Den största frågan är varför DIF flyger till Luleå?! Inte fan har dem förtjänat det.
Åk buss dit dagen innan så blir det dessutom billigare!
Fan vad glassigt våra spelare har det...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
10 timmar och 40 minuter resa (enl. google maps). Tar förmodligen längre med buss.Nummer19 skrev:Den största frågan är varför DIF flyger till Luleå?! Inte fan har dem förtjänat det.