Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Kämpa DIF!

COOP Arena 18.30.

TV: Canal + och CSport.

Do or Die. Kämpa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.

Inlägg av sensei »

Haha, kul att du alltid är så positiv M!

Visserligen borde DIF ha en infinitesimal chans mot ett lag som konsekvent vägrar att spela fysiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Haha, kul att du alltid är så positiv M!

Visserligen borde DIF ha en infinitesimal chans mot ett lag som konsekvent vägrar att spela fysiskt.
Bränt barn. ;) Det är lätt att förhandstippa solklar torsk. Allt annat är ju jobbigt. Det som talar för oss imorgon är ju att vi inte vann mot AIK. (Vi vinner ju inte två matcher i rad). :)

TV-Hockey imorgon. Längtar, längtar inte. Längtar, längtar inte...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rogga
Säsongskort: Ja

Inlägg av Rogga »

Magnutz skrev:TV-Hockey imorgon. Längtar, längtar inte. Längtar, längtar inte...
Det enda som finns att längta till är möjligen nästa säsong, om vi fortfarande spelar i elitserien.. Man tycker ju att det kan vara dags för DIF att pricka in en ordentlig formtopp, något som vad jag kan påminna mig inte har hänt hittills den här säsongen!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Jakten på 11 poäng börjar.......... nästa match!... Denna blir för svår och 0p, torsk med typ 1-0 eller 2-1.

Men på torsdag vinner vi! :D
Mash

Inlägg av Mash »

Läggmatch från Luleås håll. Ett individuellt ''misstag'' från någon back ger oss 1-2 i slut minuterna.
Three points!

Tror inte på det där själv(även fast det vore otroligt jävla underbart), känslan är förjävlig och jag har blicken mot kvalserien. Orkar inte genomlida skiten mer, avsluta säsongen nån jävla gång...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Lika solklart torsk som mot sist vi mötte Hv.

3-1
Gustafsson tar allt. Sista i tom kasse för Luleå vill vara snälla.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Enkel match. 6-0 till DIF alla mål tabbar av en fladdrande Lule-keeper.

:|
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Hoppas verkligen laget gör det "omöjliga" där uppe. Men prognosen är dyster. Tippar 1-0 till tråk Luleå.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

1.91 i odds på Luleå, skojar ni eller? Man kan fördubbla sin net worth på Djurgårns olycka ikväll alltså. Snacka om överodds. Luleå har väl släppt in minst mål mot oss som inte kunde göra mål in the first place. Nollade igen?

Det kan åka in ett saftigt bet nu. Och om det gör det så kan ni tacka mig ikväll för tre sköna poäng! ;)
kalle99

Inlägg av kalle99 »

SkönaDjurgårn skrev:1.91 i odds på Luleå, skojar ni eller? Man kan fördubbla sin net worth på Djurgårns olycka ikväll alltså. Snacka om överodds. Luleå har väl släppt in minst mål mot oss som inte kunde göra mål in the first place. Nollade igen?

Det kan åka in ett saftigt bet nu. Och om det gör det så kan ni tacka mig ikväll för tre sköna poäng! ;)
Gör man i regel 3 mål på Luleå har man god chans att vinna matchen. Problemet är att inte många lag mäktar med det. Kan vi knäcka "Luleå koden" dvs att kunna göra 3 mål mot dem under en match har vi bra chans till seger. Men med DIF:s avsaknad av naturliga målskyttar så blir det inte lätt.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

kalle99 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:1.91 i odds på Luleå, skojar ni eller? Man kan fördubbla sin net worth på Djurgårns olycka ikväll alltså. Snacka om överodds. Luleå har väl släppt in minst mål mot oss som inte kunde göra mål in the first place. Nollade igen?

Gör man i regel 3 mål på Luleå har man god chans att vinna matchen. Problemet är att inte många lag mäktar med det. Kan vi knäcka "Luleå koden" dvs att kunna göra 3 mål mot dem under en match har vi bra chans till seger. Men med DIF:s avsaknad av naturliga målskyttar så blir det inte lätt.
Att vi gör tre mål borta mot Luleå ikväll känns totalt megaosannolikt. Ett pisstråkigt Luleå vinner med 2-0 över ett totalt impotent DIF.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Renskötarna är klara för slutspel, vilket gör dem otaggade och vädrar igenom truppen.

Vi vinner ändå inte.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Leijon skrev:Renskötarna är klara för slutspel, vilket gör dem otaggade och vädrar igenom truppen.

Vi vinner ändå inte.
Haha, oväntad vändning där. Snyggt! :lol:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag har goda vibbar. Luleå är så långt ifrån trygghetszonen det går att komma. Det är i kväll den paralyserade hockeyformen i truppen byts mot den instinktiva överlevnadskampen. "Undret i Dundret". Jag vet att Dundret ligger i Gällivare som är 20-30 mil bort. (fem timmar på scooter). Men det lät bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar