DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
luncano

DIF Fotboll

Inlägg av luncano »

Givetvis, klart man inte på långa vägar ska spika en startelva redan nu. Men tycker inte man behöver byta samtliga i laget i halvtid. Låt hellre vissa spelare spela lite mer i ena match och sen lite mindre i nästa än lika mycket i båda.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

luncano skrev:Givetvis, klart man inte på långa vägar ska spika en startelva redan nu. Men tycker inte man behöver byta samtliga i laget i halvtid. Låt hellre vissa spelare spela lite mer i ena match och sen lite mindre i nästa än lika mycket i båda.
Tror en anledning är att spelarna inte är redo för 90 minuter än. Finns risk för belastningsskador nu i början. Därför delar man upp det och spelar 45 min vid två olika dagar istället för 90 min under en och samma dag. Bara min egna spekulation.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Tänk, i höst kan vi se både allsvensk fotboll och hockey!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

minalman skrev:Tänk, i höst kan vi se både allsvensk fotboll och hockey!
Viasat gnuggar händerna...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Tänk, i höst kan vi se både allsvensk fotboll och hockey!
Tja, mer likvärdig kvalité då. Passningar som sällan och aldrig går fram. Mycket vilja, mycket tanke och lågt kunnande.

Enda anledningen att jag ser Allsvensk fotboll är för att DIF är inblandade i ett par av matcherna. Kvaliten på fotbollen är rent ut sagt bedrövlig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Adde vill inte hem.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:Adde vill inte hem.
Nä, det är bara inse. Han har haft chansen säkert fem gånger att komma hem efter han lämnade men valt att stanna i utlandet. Det verkar bli så den här gången också.
Expert.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

9 säsplåtar kvar i klacken så om du inte har köpt gör de nu!

Edit 2 kvar!!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Grymt. Det har promotats väl överallt och även jag som inte är alltför intresserad av fotboll känner mig taggad. Via tv:n dock :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

seppuko skrev:Grymt. Det har promotats väl överallt och även jag som inte är alltför intresserad av fotboll känner mig taggad. Via tv:n dock :)
Det är samma sak med mig. Jag har heller aldrig varit speciellt förtjust i fotboll men av någon anledning så har mitt intresse för DIF gått upp otroligt mycket sen förra säsongen. Det beror säkert på att man har följt denna silly mer aktivt än tidigare.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Var faktiskt inte särskilt intresserad under alla år då det gick bra. Brukar påpeka detta när vänner som hejar på laget ni vet kallar oss Djurgårdare för medgångare. Jag följer Djurgårdsresultat i alla dess sporter och har jag inget annat viktigt ser jag såklart matcher. Fick dispens på jobbet senast när damerna tog guld i innebandy att få kika på den. Men som sagt, fotbollsallsvenskan rosar inte alltför mycket spelkvalitémässigt, men stämningen är det inte fel på.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:Var faktiskt inte särskilt intresserad under alla år då det gick bra. Brukar påpeka detta när vänner som hejar på laget ni vet kallar oss Djurgårdare för medgångare. Jag följer Djurgårdsresultat i alla dess sporter och har jag inget annat viktigt ser jag såklart matcher. Fick dispens på jobbet senast när damerna tog guld i innebandy att få kika på den. Men som sagt, fotbollsallsvenskan rosar inte alltför mycket spelkvalitémässigt, men stämningen är det inte fel på.
Håller med! Kvalrysaren för ett par år sedan (tänk vad tiden går fort) slår all annan forbollsunderhållning, utom kvarten VM-94.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kvalrysarn var skitskoj. Jobbar i södertälje där alla håller på Assyriska bortsett från ett par som håller på Syrianska (på mitt jobb alltså). Och efter 3-1 (hade dom va) gick dom runt och teasade mig konstant, är en av få Djurgårdare på mitt jobb. Var rätt skoj när Djurgården vände och vann senare, dock var dom fantastiskt galna på domaren i andra matchen.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

seppuko skrev:Kvalrysarn var skitskoj. Jobbar i södertälje där alla håller på Assyriska bortsett från ett par som håller på Syrianska (på mitt jobb alltså). Och efter 3-1 (hade dom va) gick dom runt och teasade mig konstant, är en av få Djurgårdare på mitt jobb. Var rätt skoj när Djurgården vände och vann senare, dock var dom fantastiskt galna på domaren i andra matchen.
2-0 hade assyriska inför returen på Stadion. :wink:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Så var det ja. Oavsett så var det skitskoj :)
Skriv svar